2 853 läst ·
34 svar
3k läst
34 svar
Hur tvätta ylletröja på bästa sätt?
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 5 570 inlägg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 5 570 inlägg
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 5 570 inlägg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 5 570 inlägg
Beror lite på, ett dyrt plagg har oftast bättre kvalitet, som jämförelse billiga påslakan har oftast kortfibrig bomull vilket gör att det kan upplevas lite stickit/hårt och får nopprig/dassig utseende efter antal tvättar, ett dyrt påslakan är förhoppningvis tillverkat med långfibrig bomull, håller längre och behåller sitt utseende längre och känns mjukare. Det behöver inte vara så men generellt är det på det sättet. Sen är vi olika människor, en del är väldigt känsliga och en del människor inte alls. Överkänliga för ull känner att det sticker i huden, det behöver inte betyda att plagget i sig är stickigt.A A-Man_08 skrev:
Redigerat:
Well jag hade inte tänkt springna runt innanför tullarna med denna, utan den ska hålla mig varm ute i naturen /skärgården när det är som kallast.H HEM2121 skrev:Beror lite på, ett dyrt plagg har oftast bättre kvalitet, som jämförelse billiga påslakan har oftast kortfibrig bomull vilket gör att det kan upplevas lite stickit/hårt och får nopprig/dassig utseende efter antal tvättar, ett dyrt påslakan är förhoppningvis tillverkat med långfibrig bomull, håller längre och behåller sitt utseende längre och känns mjukare. Det behöver inte vara så men generellt är det på det sättet. Sen är vi olika människor, en del är väldigt känsliga och en del människor inte alls.
Men merinoull är helt suveränt.
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 5 570 inlägg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 5 570 inlägg
Ull är ett fantastiskt material. Har både T-shirts, tröjor och ytterplagg. Gillar du ull så jag ett tips på en butik. Dessutom är de svensktillverkade. Får inte skriva namnet på forumet för då blir det reklam. Skicka PM så får du namnet och så kan du även gå in på deras hemsida. Plaggen ser bättre ut i verkligheten än på nätet. Tror att de kan skicka produkter också.A A-Man_08 skrev:
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Test 6 fönstertvättar - vi utser bästa fönstertvätten
Artikelkommentarer -
Hur återställer/tvättar jag en inomhustegelvägg på bästa vis?
Byggnadsvård -
Bästa metoden att tvätta bort mögel på undersida verandatak?
Färg, Måla & Tapetsera -
Test såpa – bästa såpan + ett annat medel för att tvätta altan
Artikelkommentarer -
Bästa medlet för att tvätta kraftigt smutsig trall och markis
Altan & Uteplats