K Krux skrev:
Om någon nu tycker det är nödvändigt att ändra något på sig så är det väl skit samma så länge dem är nöjda Vem bryr sig. Själv är jag stort fan av tatueringar och vad andra tycker eller tänker skiter jag totalt i . Antar att folk som opererar sig säkert tänker likadant.
Det var ett Facebookinlägg på någon semikändis som sminkat bort alla sina tats för något jobb. Hon såg 4ggr bättre ut utan tats.
 
  • Gilla
tank77 och 5 till
  • Laddar…
K
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Det var ett Facebookinlägg på någon semikändis som sminkat bort alla sina tats för något jobb. Hon såg 4ggr bättre ut utan tats.
Enligt dig ja. Men hon kanske hellre vill ha gaddarna? Eftersom hon gjorde dem.
Jag ångrar ingen av alla mina . Skulle aldrig vilja vara utan dem
 
  • Gilla
Roffe_riff
  • Laddar…
K Krux skrev:
Enligt dig ja. Men hon kanske hellre vill ha gaddarna? Eftersom hon gjorde dem.
Jag ångrar ingen av alla mina . Skulle aldrig vilja vara utan dem
Jo det är ju väldigt inviduellt förstås. Jag är ju uppväxt i ett område med noll tatueringar. Det var inte socialt accepterat, och är det inte idag heller.
 
  • Gilla
  • Älska
Anonymiserad 156538 och 4 till
  • Laddar…
K
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Jo det är ju väldigt inviduellt förstås. Jag är ju uppväxt i ett område med noll tatueringar. Det var inte socialt accepterat, och är det inte idag heller.
Ja det är det. Ja alla är olika. Jag låter mig inte påverkas av andra av hur dem tycker man ska göra eller inte göra eller hur man ska vara. Jag klarar bestämma över mig själv utan att behöva bry mig om vad andra tycker.
 
  • Gilla
GladanS och 1 till
  • Laddar…
Satsuki
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Jo det är ju väldigt inviduellt förstås. Jag är ju uppväxt i ett område med noll tatueringar. Det var inte socialt accepterat, och är det inte idag heller.
Inte synliga tatueringar… vad folk döljer under kläder och underkläder vet ingen ;)
 
Nissens
K Krux skrev:
Ja det är det. Ja alla är olika. Jag låter mig inte påverkas av andra av hur dem tycker man ska göra eller inte göra eller hur man ska vara. Jag klarar bestämma över mig själv utan att behöva bry mig om vad andra tycker.
Tja, det drabbar ju bara dig själv så.
Men många ser ut som rena klotterplank, i mitt jobb hade tatueringar inte fungerat. Vad kunder och samarbetspartners tycker betyder mycket varken man vill eller ej.

Så det är klart att du påverkas av hur dina tatueringar ser ut, det är liksom inte du som bestämmer det…
 
  • Gilla
Maria T och 4 till
  • Laddar…
K
Nissens Nissens skrev:
Tja, det drabbar ju bara dig själv så.
Men många ser ut som rena klotterplank, i mitt jobb hade tatueringar inte fungerat. Vad kunder och samarbetspartners tycker betyder mycket varken man vill eller ej.

Så det är klart att du påverkas av hur dina tatueringar ser ut, det är liksom inte du som bestämmer det…
[QUOTE="Nissens, post:
Har aldrig märkt någon negativ påverkan av att jag har tatueringar tvärt om. Här runt är det väldigt ovanligt att inte ha någon tatuering . Men som det påpekades tidigare varierar det ju från ställe till ställe .Sen varierar mängden givetvis här . På mitt jobb fungerar det utan problem då det är kompetensen jag besitter som är det viktiga . Hur jag ser ut eller utrycker mig är inget kunderna bryr sig om.
 
  • Gilla
[SKPG]Zamora
  • Laddar…
Satsuki KristinaRT skrev:
Inte synliga tatueringar… vad folk döljer under kläder och underkläder vet ingen ;)
Ingen hade det. Inga av mina barndomsvänner har det. Fanns inte på kartan.
 
Nissens
K Krux skrev:
[QUOTE="Nissens, post:
Har aldrig märkt någon negativ påverkan av att jag har tatueringar tvärt om. Här runt är det väldigt ovanligt att inte ha någon tatuering . Men som det påpekades tidigare varierar det ju från ställe till ställe .Sen varierar mängden givetvis här . På mitt jobb fungerar det utan problem då det är kompetensen jag besitter som är det viktiga . Hur jag ser ut eller utrycker mig är inget kunderna bryr sig om.
Jag reser internationellt i affärer, och jag har varken sett tarueringar hos kundrepresentanter eller hos kollegor från mitt eller andras företag.

Så kraven på den typen av jobb att man både skall vara kompetent och representativ. Samtidigt.

Det är en önskedröm att utseendet inte sprelar någon roll.

Men det är ju ok eftersom var och en fritt kan välja. :)
 
  • Gilla
tank77 och 2 till
  • Laddar…
K
Nissens Nissens skrev:
Jag reser internationellt i affärer, och jag har varken sett tarueringar hos kundrepresentanter eller hos kollegor från mitt eller andras företag.

Så kraven på den typen av jobb att man både skall vara kompetent och representativ. Samtidigt.

Det är en önskedröm att utseendet inte sprelar någon roll.

Men det är ju ok eftersom var och en fritt kan välja. :)
Nu vet inte jag hur noga du kollar på dina kollegor eller kunder men du vet alla tatueringar syns inte alltid.
Dem kraven gäller knappast alla typer av den sortens jobb. Känner några som också reser internationellt och knyter avtal med potentiella kunder inom olika branscher . Där tatueringar uppenbarligen inte spelar roll . Så du ska nog inte uttala dig för alla sådana typer av jobb .
 
  • Gilla
[SKPG]Zamora och 1 till
  • Laddar…
J
Dags att ni startar en tråd om tatueringar istället för att sabba TS tråd?
 
Nissens
K Krux skrev:
Nu vet inte jag hur noga du kollar på dina kollegor eller kunder men du vet alla tatueringar syns inte alltid.
Dem kraven gäller knappast alla typer av den sortens jobb. Känner några som också reser internationellt och knyter avtal med potentiella kunder inom olika branscher . Där tatueringar uppenbarligen inte spelar roll . Så du ska nog inte uttala dig för alla sådana typer av jobb .
Jag pratar förstås om synliga tarueringar. Diskreta tatueringar som inte syns när man är påklädd har jag ingen uppfattning om, förutom hos många av mina kollegor då vi är i lättklädda miljöer lite nu och då.

Jag skulle själv aldrig anställa någon som skall representera som har synliga tatueringar. Det ger fel intryck helt enkelt.

Det är mååånga människor jag träffar ute bland kundrepresentanter, men också på diverse bransch event.

Kan nog säga att synliga tatueringar är helt obefintliga.

Det är förstås så av en anledning.

Tatueringar är ju något man skaffar helt av eget val, och då får man förstås acceptera att det skapar begränsningar för bäraren i vissa sammanhang eftersom alla inte tycker att de passar där.

Många tycker inte om det helt enkelt
 
Redigerat:
  • Gilla
tank77 och 3 till
  • Laddar…
I Japan betraktas man som kriminell omnan är tatuerad. Du får inte bada i allmänna badinrättningar, t.ex.
 
  • Gilla
  • Haha
Anonymiserad 156538 och 9 till
  • Laddar…
imported_Benno imported_Benno skrev:
I Japan betraktas man som kriminell omnan är tatuerad. Du får inte bada i allmänna badinrättningar, t.ex.
Finns ju länder där det är olagligt att vara homosexuell också.
 
  • Gilla
ARJU och 2 till
  • Laddar…
S salkin85 skrev:
Finns ju länder där det är olagligt att vara homosexuell också.
Det syns inte utanpå.
 
  • Gilla
tank77 och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.