Renoverare
· Stockholm
· 20 211 inlägg
Det var ett Facebookinlägg på någon semikändis som sminkat bort alla sina tats för något jobb. Hon såg 4ggr bättre ut utan tats.K Krux skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 20 211 inlägg
Jo det är ju väldigt inviduellt förstås. Jag är ju uppväxt i ett område med noll tatueringar. Det var inte socialt accepterat, och är det inte idag heller.K Krux skrev:
Ja det är det. Ja alla är olika. Jag låter mig inte påverkas av andra av hur dem tycker man ska göra eller inte göra eller hur man ska vara. Jag klarar bestämma över mig själv utan att behöva bry mig om vad andra tycker.AndersMalmgren skrev:
Tja, det drabbar ju bara dig själv så.K Krux skrev:
Men många ser ut som rena klotterplank, i mitt jobb hade tatueringar inte fungerat. Vad kunder och samarbetspartners tycker betyder mycket varken man vill eller ej.
Så det är klart att du påverkas av hur dina tatueringar ser ut, det är liksom inte du som bestämmer det…
[QUOTE="Nissens, post:Nissens skrev:
Tja, det drabbar ju bara dig själv så.
Men många ser ut som rena klotterplank, i mitt jobb hade tatueringar inte fungerat. Vad kunder och samarbetspartners tycker betyder mycket varken man vill eller ej.
Så det är klart att du påverkas av hur dina tatueringar ser ut, det är liksom inte du som bestämmer det…
Har aldrig märkt någon negativ påverkan av att jag har tatueringar tvärt om. Här runt är det väldigt ovanligt att inte ha någon tatuering . Men som det påpekades tidigare varierar det ju från ställe till ställe .Sen varierar mängden givetvis här . På mitt jobb fungerar det utan problem då det är kompetensen jag besitter som är det viktiga . Hur jag ser ut eller utrycker mig är inget kunderna bryr sig om.
Renoverare
· Stockholm
· 20 211 inlägg
Jag reser internationellt i affärer, och jag har varken sett tarueringar hos kundrepresentanter eller hos kollegor från mitt eller andras företag.K Krux skrev:[QUOTE="Nissens, post:
Har aldrig märkt någon negativ påverkan av att jag har tatueringar tvärt om. Här runt är det väldigt ovanligt att inte ha någon tatuering . Men som det påpekades tidigare varierar det ju från ställe till ställe .Sen varierar mängden givetvis här . På mitt jobb fungerar det utan problem då det är kompetensen jag besitter som är det viktiga . Hur jag ser ut eller utrycker mig är inget kunderna bryr sig om.
Så kraven på den typen av jobb att man både skall vara kompetent och representativ. Samtidigt.
Det är en önskedröm att utseendet inte sprelar någon roll.
Men det är ju ok eftersom var och en fritt kan välja.
Nu vet inte jag hur noga du kollar på dina kollegor eller kunder men du vet alla tatueringar syns inte alltid.Nissens skrev:
Jag reser internationellt i affärer, och jag har varken sett tarueringar hos kundrepresentanter eller hos kollegor från mitt eller andras företag.
Så kraven på den typen av jobb att man både skall vara kompetent och representativ. Samtidigt.
Det är en önskedröm att utseendet inte sprelar någon roll.
Men det är ju ok eftersom var och en fritt kan välja.![]()
Dem kraven gäller knappast alla typer av den sortens jobb. Känner några som också reser internationellt och knyter avtal med potentiella kunder inom olika branscher . Där tatueringar uppenbarligen inte spelar roll . Så du ska nog inte uttala dig för alla sådana typer av jobb .
Jag pratar förstås om synliga tarueringar. Diskreta tatueringar som inte syns när man är påklädd har jag ingen uppfattning om, förutom hos många av mina kollegor då vi är i lättklädda miljöer lite nu och då.K Krux skrev:Nu vet inte jag hur noga du kollar på dina kollegor eller kunder men du vet alla tatueringar syns inte alltid.
Dem kraven gäller knappast alla typer av den sortens jobb. Känner några som också reser internationellt och knyter avtal med potentiella kunder inom olika branscher . Där tatueringar uppenbarligen inte spelar roll . Så du ska nog inte uttala dig för alla sådana typer av jobb .
Jag skulle själv aldrig anställa någon som skall representera som har synliga tatueringar. Det ger fel intryck helt enkelt.
Det är mååånga människor jag träffar ute bland kundrepresentanter, men också på diverse bransch event.
Kan nog säga att synliga tatueringar är helt obefintliga.
Det är förstås så av en anledning.
Tatueringar är ju något man skaffar helt av eget val, och då får man förstås acceptera att det skapar begränsningar för bäraren i vissa sammanhang eftersom alla inte tycker att de passar där.
Många tycker inte om det helt enkelt
Redigerat:
Medlem
· Korpilombolo
· 3 724 inlägg
I Japan betraktas man som kriminell omnan är tatuerad. Du får inte bada i allmänna badinrättningar, t.ex.
Medlem
· Korpilombolo
· 3 724 inlägg
