Happifejz
Happifejz: [citat] Det var ett bra tips. Lätt att kolla och komma ihåg 😀👍
10 svar · 3,9k läst
·
KarinV
KarinV: Uppdatering: Det blev beställning från marbodal och vi är riktigt nöjda med den :)
6 svar · 5,1k läst
MultiMan
MultiMan: Mitt kök råkar ha samma härliga, gröna färg 😄, men jag har inga så smala skåp. Det smalaste jag har är med lådor, men de är bredare än dina. Skåpen till grytor är typ 80 brett och rymmer både stekpanna och stora grytor på samma hyllplan. Dock är det för lite plats ändå så jag byggde ihop en köksö av prylar från IKEA:s fyndet en dag de sålde för halva fyndet-priset, så
3 svar · 1,3k läst
·
K
Kane: [citat] Skåpet är inte rakt! Mät med vinkelhake som @BSOD skriver i alla hörn eller diagonalmät framsidan på skåpet. IKEA har bra koll på vad de levererar så kvaliteten på monteringen/installationen är huvudspåret.
3 svar · 2,1k läst
·
S
Anonymiserad 137805: [citat] ja så kort tid spelar det ingen roll
3 svar · 2,1k läst
Joakim.C
Joakim.C: Köket är i en utbyggnad ca 25år gammal och varit utan frånluft då köksfläkten förstås är avstängd när man inte lagar mat. Den nya spisen kommer ha en inbyggd kolfilterfläkt mellan plattorna. Får se om det blir en liten kanalfläkt/paxfläkt enbart som då får agera frånluftsfläkt eller om det blir en takfläkt på utsidan. Det blir nog bättre oavsett Tack för alla svar! ☺️
9 svar · 5,7k läst
·
T
TommyC: [citat] Tack, det hade jag ingen aning om, då kanske det är rätt som det är.
10 svar · 6,2k läst
·
E
Edde000: [citat] De går tyvärr inte :/ Jag får nog ta och måla dom där dom sitter
4 svar · 1,1k läst
·
m.osterman84
m.osterman84: Hej, Vart hittar jag köksluckor med måttet 39.5× 69.5 cm till bra pris?
0 svar · 2,4k läst
A
Anonymiserad 137805: [citat] bra fråga beror på årsmodell rycka slit eller två skruvar bakom dekalen
11 svar · 5,9k läst
·
K
Kaun: Lite uppföljning! K-Rauta tog emot den slagna skivan utan något knussel alls. De verkade känna till att de hade många dåliga exemplar av den produkten. När jag granskade den nya skivan var det uppenbart att det var en helt annan produkt. Den första skivan kändes som B/B eller liknande, utan några lagningar och kvisthål på baksidan. I snittet kunde man också se att sen inte alls var
23 svar · 2,9k läst
·
TheImprovisor
TheImprovisor: [citat] Exakt ett sådant är det jag behöver. 👍
6 svar · 1,3k läst
·
D
digg75: Har rivit ut ett karusellskåp ur mitt Noblessa och ersatte med ett från IKEA. Nej, det passar inte. Har ett par alternativ. Bygga om katusellskåpet Eller flytta ut övriga delar/skåp så de lirar med Ikeaskåpet. Ikeaskåpets fronter kan kapas och lackeras (ska göras ändå) så att höjden utifrån blir samma som övriga köket.
0 svar · 926 läst
·
P
PFA: [citat] Jag tänder också grillen ovanifrån. Hur viktigt vindskydd är beror väl på konstruktionen av uteköket, men jag tycker du ska satsa på det. Trots att jag har Murrikkan vindskydd (PRO) och byggt in brännaren ganska väl så händer det att lågan slocknar.
131 svar · 112,4k läst
·
S
Anonymiserad 137805: [citat] ja annars kvarstår information på kretskortet
53 svar · 48,7k läst
·
J
JonasP: Har valt "push to open" på ett antal dörrar i vårt nya kök, för att få ett mer stilrent utseende. Det är alltså helt vanliga horisontellt öppnade skåp, inte vertikalt öppnade till vilka det finns el-öppning (t.ex. Blums servo). Köket är Ballingslöv med de push to open-beslag de levererar. Beslagen är väldigt enkla, man trycker förstås bara till för att öppna, men man måste
0 svar · 3,5k läst
Mats-S
Mats-S: [citat] Svar ja! Men problemet är modet att lägga laminat/sten-skivor istället för en riktig rostfri diskbänk. En rostfri diskbänk är gjord för att hålla i 50 år, och vattnet rinner inte över kanterna. Dessutom är den rostfria diskbänken idag betydligt snyggare i ett kök, än en sunkig laminatskiva ;-)
1 svar · 2,2k läst
·
B
basseman: Variera tätningsats från IKEA eller diverse saker från Tollco kan ev vara till hjälp för att täta diskbänkskåpet
1 svar · 709 läst
S
somesundaymorning: Efter att ha fått den gamla utbytt och den nya har samma problem så undrar jag om ni som har tryck öppna och denna smala låda också har samma problem? Kanske någon av er till och med lyckades lösa det? Problemet är att tryck-öppna-funktionen vill fungera längre ner på skåpet, i mitten. Men högre upp så öppnas den ibland inte eller bara lite grann. Trycker man in den där upp så
0 svar · 3,7k läst
·
S
somesundaymorning: Man måste byta hela. Funktionen sitter också under själva lådan som interagerar med "rälsen".
1 svar · 3,8k läst
Claes Sörmland
Claes Sörmland: [citat] Nja. Ansvaret för underhållet av ventilationssystemet ligger på föreningen och det gäller även när föregående bostadsrättshavare har meckat med ventilationen. För det praktiska genomförandet måste naturligtvis TS spela med i god anda här, det är ju TS kök och hempulade kökskåpa som påverkas av detta. Jag skulle i TS skor inte sätta igång och ändra något för då
9 svar · 3,2k läst
·
Matti_75
Matti_75: Det finns i storkök men där är hela rummen uppbyggda som våtrum.
2 svar · 4,7k läst
·
Mathildatiger
Mathildatiger: [citat] Håller med om ovanstående. Om man behöver kompromissa om något kan man minska avställningsytan på andra sidan hällen til 40 cm, det är ok. Jag skulle inte ha mikron i ett väggskåp. Den kommer för högt då, särskilt om man har barn som ska använda den. Ha den hellre i ett bänkskåp om du vill få mer bänkyta.
26 svar · 3,6k läst
·
BirgitS
BirgitS: För en överblick av vilka kökstillverkare som finns i olika prisklasser finns den här artikeln: https://www.byggahus.se/kokstillverkare-alla-kokstillverkare-billiga-kok-platsbyggda-kok-svenska-och-italienska-kok Kostnadsberäkning för mellanprisklass: https://www.byggahus.se/kok-fakta Att förstå skillnaden mellan olika typer av stommar och luckor är viktigt när man jämför:
3 svar · 9,5k läst
H
huggan: Jag har en Bora Pure som jag är supernöjd med. Kraftig och kör oftst på styrk 4/5 av 9. Vatten som kokar över fastnar i en liten behållare som går att lyfta ut där även filtret sitter, detta går att köra i diskmaskin. Jag har backventil så inget kalldrag från kanalen.
1 svar · 3,9k läst
K
Kanelbullen123: Tec7 fungerar garanterat. Biltema har en snarlik för halva priset https://www.biltema.se/bygg/kemikalier/ovriga-kemikalier/bt-multibond-rapid-2000030746 Jag har tidigare satt upp lister även med silikon vilket också fungerar. Kört med dubbelhäftande tejp som håller det rakt medan limmet härdar
1 svar · 4,5k läst
M
Matskopacsi: [citat] Sitter med exakt samma funderingar.. har en överbliven granitbänkskiva som ligger i uteköket men jag vill såga upp så jag kan få ner en vask... men det verkar ju gå med en vanlig vinkelslip
6 svar · 13,8k läst
·
Demmpa
Demmpa: Det är lättare om du tar bilder på ditt egna vattenlås samt i diskhon med proppen bortplockad. Du har troligen en "skruv" med hål i i silen i diskhon, den skruvas loss med tex en enkrona samtidigt som man håller i plastdelen under diskhon.
1 svar · 1,5k läst
Byggleo
Byggleo: Tack @BirgitS för svar. 1. Helt rätt, stod i IKEA's FAQ att det även behövdes ovanför 2. Du har nog rätt får klura lite hur vi kan göra vid luckan, fristående kyl och frys just där kan vara ett alternativ! 3. Det är en garderob men det var inga problem att såga ut så det blev 20cm mindre /Leo
2 svar · 1,2k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.