Hej!

Jag har bestämt mig för att köpa köksluckor till mina gamla stommar, dvs måtten är inte som IKEAs metod, utan jag måste anlita ett företag som kan tillverka måttanpassade luckor.

Luckorna jag vill ha ska vara lackade (gillar inte melamin eller liknande) och det ska vara dolda gångjärn och luckorna på utsidan av stommen.

Jag har funderat på UrbanFront, men blir lite avskräckt av deras kundrecensioner, där kunder inte får tag på dem och leveranstiderna drar ut på tiden.

Vidare finns det en uppsjö av olika företag som tillverkar luckor:

Vilka leverantörer har ni erfarenhet av och kan rekommendera?

P
L lb_gbg skrev:
Hej!

Jag har bestämt mig för att köpa köksluckor till mina gamla stommar, dvs måtten är inte som IKEAs metod, utan jag måste anlita ett företag som kan tillverka måttanpassade luckor.

Luckorna jag vill ha ska vara lackade (gillar inte melamin eller liknande) och det ska vara dolda gångjärn och luckorna på utsidan av stommen.

Jag har funderat på UrbanFront, men blir lite avskräckt av deras kundrecensioner, där kunder inte får tag på dem och leveranstiderna drar ut på tiden.

Vidare finns det en uppsjö av olika företag som tillverkar luckor:

• [länk]
  • [länk]
  • [länk]
  • [länk] (de har varit hemma hos mig, men jag gillade inte deras kulörer + utförande. Vill ha lackerade luckor)
  • [länk]
  • ...
Vilka leverantörer har ni erfarenhet av och kan rekommendera?
Alla byar har en finsnickare som fixar detta! här runt är det minst tre mycket duktiga snickare som skulle kunna göra detta. fast det är nog långt för dig till andra sidan landet.

electroluxaren skrev:
Alla byar har en finsnickare som fixar detta! här runt är det minst tre mycket duktiga snickare som skulle kunna göra detta. fast det är nog långt för dig till andra sidan landet.
Tänkte exakt likadant. Alla sidor han nämner är skojare som har långa leveranstider och kommer kräma en på pengar så dom kan betala sina influencers. Har själv kontaktar fler i din lista men landade i att jag åkte ut till byn och hittade en riktigt finsnickare (den första spelade död dock fast det är en annan historia).

• Gilla
magnu
  • Laddar…
BirgitS
SnällKyckling SnällKyckling skrev:
Alla sidor han nämner är skojare som har långa leveranstider och kommer kräma en på pengar så dom kan betala sina influencers.
Det där är generellt inga skojarfirmor utan det är firmor som gör det som de ska. Klart att de har långa leveranstider när de är efterfrågade och det är måttanpassat.

• Gilla
Kranzakräket
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Det där är generellt inga skojarfirmor utan det är firmor som gör det som de ska. Klart att de har långa leveranstider när de är efterfrågade och det är måttanpassat.
Jo du har rätt. (y)

Valde till sist luckoronline. De har väldigt bra kundservice och svarar snabbt på mail. Har mycket bra info om hur man ska mäta stommarna.
Har inte fått luckorna än, så jag får återkomma med en recension på hur de är.

Kryssmät alla luckor! I vårt kök finns det lådfronter som inte är rektangulära.

Köp inte av Urbanfront i alla fall. Vi gjorde misstaget och har fortfarande inte fått våra luckor efter 20 veckors väntetid!

• Gilla
lb_gbg och 1 till
  • Laddar…
Jag köpte luckor från Luckoronline när jag renoverade mitt kök i Januari 2021.

Mycket nöjd! Bra service och leverans som utlovat.

• Gilla
lb_gbg
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.