Tjena byggahus!

Jag har hyfsat nyligen köpt en krandusch från Clas Ohlson men tyckte att slangen var för lång för mitt behov (1.5m), alltså diska.

Kort och gott, jag köper en ny slang från Amazon på 50cm men när jag ska installera den så märker jag att den inte passar så jag inte tänkte på att sidan inte har samma storlek.

Så jag köper en ny splitter med en switch men då försvinner lite av användbarhet då jag håller disk i en hand och dusch i en annan och måste flippa switch fram och tillbaka.

Så jag vill byta tillbaka till den gamla och köper en förminskningsnippel 1/2 x 3/4 men den passar inte då sidan snarare är en 5/8, alltså det diffar 1-2mm.

Sen märker jag nu att min m22/24 adapter är borta till det jag köpte först så får installera på splitter med switch igen.

Min fråga nu... Om jag spolar fullt blås med switch på kran och jag byter till duschen utan att hålla i knappen på handtaget, finns det någon risk att trycket har sönder kranen/rör eller kommer den känna av trycket och stoppa flödet?

• Metalliskt handfat, demonterad duschhandtag och slang, diskmedel, skräp, kork, arbetsytan ser använd ut.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En närbild på en kökskran med en monterad vattenreningsadapter; bakgrunden visar diskbänk och köksartiklar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.