ska byta min gasspis mot en nyare, tar gärna emot tips på vettiga gasinstallatörer i stockholm, dom två jag har ringt var då inte riktig klara i skallen, dvs otrevliga.

eller är det någon som vet vad det kostar ,mellan tummen och pekfingret

Oj! Det är dags för mig snart också, så jag vill gärna ha tips...

Den som installerade vår gasspis är:

Gasolexperten L. Borwin
Box 4031, 175 04 JÄRFÄLLA 08-580 810 60
Mobiltfn Lars Borwin 070-230 21 14
E-post gasolexperten@swipnet.se

Jätte trevlig person, gjorde jobbet jätte snabbt och var inte alls dyr.

Han installerade en automatik där vi har två 10P flaskor, när den ena tar slut övergår automatisk till nästa, det är bara att byta ut den tomma flaskan. Då riskerar man aldrig att vara utan gasol.

Rekommenderas varmt ;D

Gas och gasolmästaren, www.ggm.nu på västkusten :-)

Installation som beskrivits ovan kostade med två flaskor 7500 kr.
Annars ca 3500 kr .

Om man nu ska välja gashäll, vilken ska man välja? Man får ju beslutsångest, det finns ju en uppsjö...

Gummigum skrev:
Gas och gasolmästaren, www.ggm.nu på västkusten :-)

Installation som beskrivits ovan kostade med två flaskor 7500 kr.
Annars ca 3500 kr .
Hela installation:
Vi gjorde själva ett littet hus för gasflaskorna med en liten betong "grund", väggar och tak av trä. Med två stora gångärn öppnar man locket/taket, för att lätt kunna ta bort flaskorna.
Vi hade redan begärt när grunden byggdes att lägga ett rör för indragning av gasledningen.

Installatörens arbete:
Hela indragningen till köket med kopparrör, automatiken för 2 flaskor, och alla andra delar kostade

Total intallation inkl material: ca: 5000 kr.

Aha - vi renoverar, bygger ej nytt , såvi fick rör draget för den kostnaden samt kollat att det blev korrekt gjort plus papirer - det är viktigt att man har intyg att det är utfört av fackman p g a försäkring.

I vårt fall bor flaskorna under tak - vbårt specialbyggda uterum ( egenritat!) har en högre nivå på ena sidan som gör att man kan gå under - där gömde vi våra :-)
men något vadsomhelst i takväg duger, bara man inte backar på den som montören uttryckte saken.

Häll? Vi är hemskt nöjda med vårans SMEG :-)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.