Börjar bli dags att ersättan kylskåpet...

Efterträdaren ska bli ett 175 - 200 cm kombiskåp med frys i botten och kyl ovantill. Eftersom jag är teknikfrälst är jag ganska nyfiken på tex Samsung, Whirlpool, Gorenje mm. som har avancerade modeller med displayer i dörren, halogenlampor och ismaskin... Ska man satsa på detta eller bör man lägga slantarna på ett traditionellt Husqvarnaskåp av finare snitt? Den absoluta smärtgränsen för ett skåp har jag satt till ca 8000:- Kökets övriga maskinpark är genomgående Husqvarnas medelklassmaskiner från 1994. Vad hade ni valt?

Nja.. Min erfarenhet av kylskåp är att man förvarar mat i dom.. knappar eller ej.. brukar bli en sådan där pryl som e kul 1:a veckan.. Fast det e klart har man ett öppet kök som folk kommer att vara i när man lagar mat.. Så kan det ju vara lite Coolt 8) med displayer o sånt. Har man ett litet kök där max 2-3 pers kan röra sig skulle jag inte kasta bort några $$ för att ha kul nån dag..

Jag skulle sattsa på ett så stort kylskåp/frys som möjligt då det brukar alltid bli trångt i dom. MEN en så energi snål som möjligt, tänk på att den säkert kommer stå på i 15 år.. dygnet runt..

Jag tycker att man ska satsa på något man tycker är fint och funktionellt! Tycker personligen att Gorenje har snygga grejor, har inte kollat så mycket på deras kyl o frys men har köpt deras ugn & häll.
Vi har köpt kyl o frys nyligen o satsade på ett side by side med ismaskin, känns jättebra än så länge men man får ju lov att skaffa en frysbox i källaren eller nåt för frysen är ganska liten.

Hoppas att du hittar något fint!

LG har stor utförsäljning på 2:a sortering och emballage skadat i Jönköping denna helg, kan ju vara värt en titt! Köpte själv ett side by side idag för 8000 spänn, butikspris ca 14-15000. (med display) ;D
Sista dagen imorgon, finns nog en del kvar!

banana skrev:
LG har stor utförsäljning på 2:a sortering och emballage skadat i Jönköping denna helg, kan ju vara värt en titt! Köpte själv ett side by side idag för 8000 spänn, butikspris ca 14-15000. (med display) ;D
Sista dagen imorgon, finns nog en del kvar!

Va kul!!! Vad köpte du för någon, har precis köpt en LG GR-L207GXGA, detta om utförsäljningen skulle man ha vetat innan :)

köpte en GR-L207DVZA, 7990 kr, rent impulsköp + en Lg tvättmaskin WD-1280FD 3990 kr, -600kr rabatt (prut)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.