480 läst ·
5 svar
480 läst
5 svar
Videovägg i köket!
Vi diskuterade på arbetet igår och jag berättade om min tanke om en videovägg i köket.
Jag bor i en 60-talslägenhet med entré "mitt i huset" och rum med dörrar från entrén.
Till köket finns en dörr till vänster. Den väggen samt väggen innanför.
I vardagsrummet finns en dörr till vänster. Väggen på högersidan.
Tanken var att man skulle kunna "måla" respektive rum med olika stämningar.
Party, feststämning, morgonljus, kvällsljus, skogsljus, akvarium... ja, efter förmåga och tillfälle!
Vi pratade om Rapport som har en vågad vägg där det rör på sig. Även på den stolpen i mitten rör det på sig!
"Vi tackar för ikväll och lämnar över till de lokala redaktionerna runt om i landet" och där finns de lokala stationerna som väntar på att ta över i sändningen.
Finns sån vägg för hemmabruk? Vad är alternativen!? Min budget må vara väl tilltagen med inte TV-hus-tilltagen!
Jag bor i en 60-talslägenhet med entré "mitt i huset" och rum med dörrar från entrén.
Till köket finns en dörr till vänster. Den väggen samt väggen innanför.
I vardagsrummet finns en dörr till vänster. Väggen på högersidan.
Tanken var att man skulle kunna "måla" respektive rum med olika stämningar.
Party, feststämning, morgonljus, kvällsljus, skogsljus, akvarium... ja, efter förmåga och tillfälle!
Vi pratade om Rapport som har en vågad vägg där det rör på sig. Även på den stolpen i mitten rör det på sig!
"Vi tackar för ikväll och lämnar över till de lokala redaktionerna runt om i landet" och där finns de lokala stationerna som väntar på att ta över i sändningen.
Finns sån vägg för hemmabruk? Vad är alternativen!? Min budget må vara väl tilltagen med inte TV-hus-tilltagen!
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 612 inlägg
Tänker att det är lite olika beroende på vad du vill uppnå, vill du i princip visa video är det en sak, räcker det med enfärgat en annan, och allt däremellan.
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 612 inlägg
På ett av mina förra jobb använde vi skärmar från svenska Microbus:
Vi använde förhållandevis lågupplösta, tror det var 10-20mm mellan pixlarna.
Men de har högupplösta med:
https://leddisplay.se/produkter/storbildsskarmar/videovaggar-med-microled/
Men jag tror inte det någonstans är billigt om jag minns priserna rätt.
Vi använde förhållandevis lågupplösta, tror det var 10-20mm mellan pixlarna.
Men de har högupplösta med:
https://leddisplay.se/produkter/storbildsskarmar/videovaggar-med-microled/
Men jag tror inte det någonstans är billigt om jag minns priserna rätt.
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 612 inlägg
Enda rimligt sättet att göra det här hemma lär väl vara med en projektor?
Klicka här för att svara