Hej!

Se bifogade bilder. Min ugnslampan har gått sönder. Problemet är att glasdelen har kommit ut (lossnade helt själv så fort jag tog bort glaslocket/skyddet) och skruvsockeln är kvar. Jag har försökt allt möjligt. Jag har testat med olika tång, jag har försökt spraya med WD40, jag har försökt lossna den genom att försiktigt peta en kniv mellan skruvsockeln och delen där skruvsockeln ska skruvas in, ingenting fungerar.

Jag undrar om ugnslampan glasskyddet blev dåligt och lät för mycket värme gå in så att skruvsockeln smälte ihop med delen där skruvsockeln ska skruvas in??

Jag försökte dra ut hela ljuskällan för att få lite mer rörelsefrihet och eventuellt få bättre grepp eller dra ut skruvsockeln bit per bit, men jag kan inte få loss elsladdarna. Kanske någon vet hur man gör?

Kan någon ge mig någon hint eller lösning av hur jag kan göra?

OBS: Givetvis drog jag ut sladden från kontakten.

Tack på förhand!

#kök #lampa #ugnar

• Närbild av trasig ugnslampa där glasdelen är borttagen men sockeln sitter kvar, omgiven av metallisk ugnsyta och elkablar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Trasig ugnslampa med skruvsockel kvar i sockel; glasdelen saknas.
    Skapa konto
  • Närbild på en trasig ugnslampa med skruvsockeln kvar i hållaren, medan glaskåpan är lossad, hålls i en hand.
    Skapa konto
  • Närbild på en del av en ugnslampa där skruvsockeln sitter fast utan glasdelen; två elektriska anslutningar syns.
    Skapa konto
Sladdarna är bara att dra bort, det är vanlig kabelsko.
Dom kan sitta rejält fast så du får ta i lite.
Metallkabelsko med låsmekanism, ses från två vinklar för att visa design och detaljer.
Skapa konto

Den låses fast med en liten bula som greppar i hålet med fjäderkraft.
Bara att dra rakt bakåt med kraft.
Kabelskor med anslutna sladdar som håller ihop med hjälp av fjäderkraft.
Skapa konto

• Gilla
HasseTeknik
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.