25 438 läst ·
42 svar
25k läst
42 svar
Bänkbelysning när man inte har överskåp?
Renoverare
· Stockholm
· 20 260 inlägg
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 20 260 inlägg
hehe, RUT-avdraget vettu, rutavdraget
Renoverare
· Stockholm
· 20 260 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 20 260 inlägg
Kollegan kör med denna lampa ser riktigt nice ut
http://www.osram.se/osram_se/produkter/ljuskaellor/halogenlampor/halopar/halopar-38/index.jsp
Han har knappt fyra meter i takhöjd så den gör sig bra
http://www.osram.se/osram_se/produkter/ljuskaellor/halogenlampor/halopar/halopar-38/index.jsp
Han har knappt fyra meter i takhöjd så den gör sig bra
Okej, jag ska ha den till allmänbelysning i ett skafferi och inte som bänkbelysning så det lär bli liknande ljuskälla som på bilden ovan för mig. Det är inte lätt att hitta snygga lampor med dragströmbrytare.
Renoverare
· Stockholm
· 20 260 inlägg
Han har tagit bort den och ersatt med vanlig brytare på vägg, men varför vill du ha ett snöre? 
edit: För retrokänslan förstås
edit: För retrokänslan förstås
Fick du till detta?M Mainstream skrev:Jag kommer också köra utan överskåp. Samtidigt har vi högt i tak (och dessutom med olika höjd) så spottar går bort. Blir svårt att få jämn belysning.
Elektrikern har föreslagit en LED-list som monteras som avslutning på den glas-skiva vi tänkt ha som stänk-skydd mot väggen, dvs ca 40 cm upp. Ska enligt uppgift fungera väl och blir samtidigt i praktiken osynlig. Hoppas det blir bra!
Jag har samma problem, med snedtak från 2,5m till 3,55m och dessutom två stora takbjälkar som ställer till placeringen.
Optimalt hade jag också velat ha arbetsbelysning från väggen mot bänkskivan, så att allmänljuset med spottar kan sättas 80cm ut.
Dela gärna bilder, samt vilken modell/styrka/profil som använts.
Tack.
Klicka här för att svara

