Anj skrev:
Alltså är det bara jag som ser dessa hängande och utstickande lampor som dammsamlare? Då är väl ändå spotar bästa alternativet, ingen dammtorkning. :P
Alla snygga lösningar är alltid pain in the a**.
 
Anj skrev:
Alltså är det bara jag som ser dessa hängande och utstickande lampor som dammsamlare? Då är väl ändå spotar bästa alternativet, ingen dammtorkning. :P
Jag vågar inte hålla med, för då tycker AndersMalmgren att det är snyggt med damm :o
 
AndersMalmgren skrev:
Jag gillar denna som min kollega har
...
Dimension
35 mm

Höjd
Totalhöjd ink. sladd 5000 mm
:wow:
 
hehe, RUT-avdraget vettu, rutavdraget
 
KnockOnWood skrev:
:wow:

Det är för att den ska fungera över matbord i matsal med 5 meter takhöjd, men man kan kapa den om man är mer pöbel som jag och bara har runt 3 meter
 
Tror det där med damm som landar på lampan är ett marginellt problem, såvida man inte bor i ett OP-rum.
 
AndersMalmgren skrev:
Jag gillar denna som min kollega har

[länk]

[bild]
Den var trevlig. Det får nog bli en sådan i vårt skafferi i köket.
 
Okej, jag ska ha den till allmänbelysning i ett skafferi och inte som bänkbelysning så det lär bli liknande ljuskälla som på bilden ovan för mig. Det är inte lätt att hitta snygga lampor med dragströmbrytare.
 
Han har tagit bort den och ersatt med vanlig brytare på vägg, men varför vill du ha ett snöre? :D

edit: För retrokänslan förstås :D
 
AndersMalmgren skrev:
Han har tagit bort den och ersatt med vanlig brytare på vägg, men varför vill du ha ett snöre? :D

edit: För retrokänslan förstås :D
Haha precis :D Snarare så att min sambo efterfrågar detta. Sparar ju dessutom in på en tryckknapp (500 kr).
 
M Mainstream skrev:
Jag kommer också köra utan överskåp. Samtidigt har vi högt i tak (och dessutom med olika höjd) så spottar går bort. Blir svårt att få jämn belysning.

Elektrikern har föreslagit en LED-list som monteras som avslutning på den glas-skiva vi tänkt ha som stänk-skydd mot väggen, dvs ca 40 cm upp. Ska enligt uppgift fungera väl och blir samtidigt i praktiken osynlig. Hoppas det blir bra!
Fick du till detta?

Jag har samma problem, med snedtak från 2,5m till 3,55m och dessutom två stora takbjälkar som ställer till placeringen.

Optimalt hade jag också velat ha arbetsbelysning från väggen mot bänkskivan, så att allmänljuset med spottar kan sättas 80cm ut.

Dela gärna bilder, samt vilken modell/styrka/profil som använts.

Tack.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.