Kök
petersson79: Det finns inte diskmaskiner som är smalare än 45 eller??
Lini: [citat] Tror nog jag lägger in en till då. Det sista jag vill ha är för lite ljus, och jag har ju dimmer som kan ta ner det från max.
jarlhov: Här postar jag bild med måtten på . Dörren på motsatta sidan fönstret till vänster. Som sagt det som beskymmrar och mest är placeringen av ugnen. och även färgvalet. idag funkar det ju bra ihop med bok ifs. angående att bara renovera bänkskivor osv, så är det inte ett alternativ då stommarna är i mycket dåligt skick. och det är den smarta förvaringen som t.ex ikea har som
pappskallen: Snickerierna som baratette skriver är nog den bästa lösningen.
Bambi: Hej! Ska ha spotlights i taket, som går längs med skåpen. Finns det något mått på hur långt man sätter dem från skåpen och hur långt har man mellan varje spotlights. Vi behöver inte ta hänsyn till bjälklaget då det går längs med köksskåpen. Mvh Bambi
unigas: Jag har faktiskt upplevt samma problem som Ylva_P vad gäller mikropopcorn i vår kombiugn så jag återgick till det gamla hederliga sättet på spisen i kastrull väl beprövad kastrull, har poppat popcorn i den i minst 20år. Däremot funderar jag på om jag ska sälja den ugn som kom med huset eller om jag ska montera den någonstans... Tyärr är den ju vit och våra andra ugnar är
Mayia: Sen finns ju Stala också. Titta på: Stala Oy - Front Page Där kan du bygga ihop precis vad ni vill ha mha planeringsverktyget och se pris och allt. Vi har precis fått hem våran vi köpte därifrån, har tyvärr inte kunnat inviga den ännu... Men den är väldigt fin! /Maria
MrChris: Jag har en uppvikt bakkant som jag ska ställa en glasskiva på som stänkskydd. Glasskivan sak jag silikona fast i diskbänken. Med tanke på att glasskivan är 6 mm så finns det ju lite marginal att spela på dessutom går det att göra en extra bred silikonfog i värsta fall. Jag hade ingen marginal när jag beställde bänken utan hade tänkt att "uppviket" i bakkant skull flexa lite. Som
Misse_o_Mojje: [citat] Hej Den ugnen har vi och vi är jättenöjda. En av de bästa funktionerna med den, bortsett från pyrolysen, är mjukånga-läget. Då stängs ventilen, som fö har filter som reducerar matoset till nästan noll, och all fukt behålls ine i ugnen. Perfekt för tex bröd och stekar som lagas länge på låg värme. Även tillagningsautomatiken fungerar bra, det funkar perfekt att ställa
Minimalisten: Har Brazil bänkskiva någon skarv mellan ovansidan och framsidan eller är det hellimmad laminat? Jo och till förslagen... kanske avlångt svart kakel och skiffersvart klinker. Eller 10 x 10 svart eller grafitgrå kakel - stilrent och tidlöst.
Minimalisten: Någon som vet om deras laminatbänkskivor är hellimmade dvs utan skarv mellan ovansidan och framsidan eller om jag kan finna sådana bänkskivor någon annanstans fast med rak kant och inte postformad?
pinebar: Här finns lite info..... http://www.byggahus.se/forum/koek/62830-under-planlimmad-ho-i-massiv-traeskiva.html
nirak80: [citat] Om man tycker på den svenska flaggan uppe i hörnet på den finska så kommer man till den svenska...tyvärr är den gamla sidan lite b. Finns tex inget ställe där man kan se alla 35 st lucktyper och 30 färger, vilket det finns på den finska sidan.
buffster: Vanligt fönsterputs funkar fint på rostfritt, även på kromat tex blandare mm. Det ska även finnas någon special vätska som man smörjer in med för att förhindra att det blir fingeravtryck mm, har inte testat den själv men har hört att den inte funkar...
Jennifer_1: Har haft samma problem, då var inte knivarna och gafflarna i samma matriel/ytbehandling, vilken gjorde att materialen reagerade på varandra vid kontakt i disken. Värt att pröva...
kalle26: Ang. ljusramplist- (av Marbodal betecknad "dekorlist") Har nu lusläst läst Marbodals bifogade montageanvisning ( som endast består av bilder) Den ljusramplist jag har, dvs vanlig rektangulär, typ 60 mm * 20 mm skall skruvas fast med genomgående skruv uppifrån genom skåpet. Man skall alltså borra genom skåpet och dra rejäla skruvar genom överskåpets bottenplatta. Inga vinkeljärn
Danne W: [citat] Tack så hemskt mycket!!! Det där ser faktiskt bra mycket roligare ut... Har bestämt mig för att köra utan skafferi nu faktiskt. Men jag kör nog utan skåpen över matplatsen, blir lite luftigare då... Tack så hemskt mycket för inspirationen!!! Mvh. /Danne ps. anna_robban, det blir abstrakt vit luckor
Minihobbe: IKEA | Monteringsanvisningar Hittade dock inte "Rationell" snurr-inredning
jarlhov: Jag går i renoveringstankar och funderar på kombinationen mellan släta vita luckor och röd/brunt kakel. I nuläget har jag kaklet både på vägg och golv och för smidighetens skull är jag inne på att bara byta luckor och stommar. På en del av väggen har jag även rött tegel. Idag sitter det bokluckor på vita stommar... Tror ni att det blir snyggt att ha denna kombination? Behöver
Lekkamraten: [citat] Det lönar sig även om man bor typ i Stockholm som jag. Kylskåp är ca 800 kr billigare, micro 1200 kr om man vill ha bättre modell, ugnen ca 1200 kr, köksstommen gjorde jag ca 4000 kr på. Jag byter ut det mesta förutom stomme och inbyggnadskyl/frys till andra vitvaror och dessa produkter gör man faktiskt en hel del på. Även bänkskiva och diskho, samt spisfläkt blir inte Ikea.
cameljointen: [citat] Visst kan jag tänka mig denna lösning, jag tänkte mest på småbarn, då bör man tänka annorlunda. Fint kök.
Lekkamraten: Jo det blev spisfläkt och diskmaskin där. Få som kan engelska.
Martin_Blomberg: Häv köpet och gör som du tänkte från början: köp allt från ett annat märke i stället.
eestere: Det jag har riktat mig efter är Miele KM 5775 Sverige ca 15000 Tyskland ca 15000 Frankrike ca 10000 Och Miele kommer från Tyskland...
Anna_Robban: man kanske inte behöver sätta den just där. Beror väl på djupet på lådorna också kanske. Såg att dom hade satt i överskåp också. Tänkte bara om man ska ha köksö eller nått.
Björkis: Ska renovera köket och undrar vad man ska tänka på när det gäller köksfläkt. Den kommer att sitta på en yttervägg och förmodligen vara väggfast.... Rekomendera gärna någon särskilld typ också. Funderat på en med glas men hur vansinnigt skitigt borde inte det bli?? Någon med egna erfarenheter.... Tackar på förhand!