C
continue: Vi tänkte oxå köpa ett skåp utan ismaskin men det var tur vi la till lite extra riksdaler för ismaskinen är det bästa med hela köket. Om man stör sig på det lilla ljudet som kommer från kylen/frysen så är man enligt mig ganska lättirriterad. Ett kanonskåp för en bra peng..
7 svar · 3,1k läst
M
meminus: Okej, får undersöka saken lite mer. Men smidigaste sättet är helt klart som du sa att försöka plugga toaletten. Tack för snabbt svar!
4 svar · 1,3k läst
A
akhagen: Jag får skriva ut diskussionen och gå till en butik. Jag vill dessutom gärna ha butikspersonalens utsaga, så att jag har möjlighet att reklamera på ett smidigt sätt om den buktar sig ändå. Jag ska passa på att be om ursäkt för min usla stavning, framförallt dubbelslag (tt) faller ofta bort då jag har en makalös hastighet på mitt skrivande ;-) och ett hypermodernt tangentbord med
26 svar · 12,7k läst
H
Hybris: Jag var inne på att ha en ho vid spisen först. Men det ganska kort till vattnet från spisen. Det blir ju en del jobb att dra avlopp och vatten annars. Skulle kunnat lägga L delen på andra sidan men då bryter jag av flödet från entren. Den lilla öppningen är mot ett kommande sovrum så där kommer det inte bli så mycket spring. Det är faktiskt tom kortare än det avstånd vi har mellan
11 svar · 1,3k läst
·
B
Budski: Ser bra ut . jag skulle oxo ta bort hörnskåpen och ersätta med raka samt ta bort överskåpet över ugnen. Du förlorar inte mycket praktisk användbar skåpyta.
3 svar · 1,4k läst
piliz
piliz: tackar, vore sjysst! Det är blandningen mellan alla mått som kommer ställa till det. Har hittat någon som passar i djup/höjd, men då är den endast 46cm i bredd. Så det blir en 10cm glipa...
7 svar · 5,4k läst
H
Henke.P: IKEAs svarta laminatskivor
4 svar · 1,3k läst
H
Henke.P: Ståt från IKEA
5 svar · 3,9k läst
·
F
Finländsk renoverare: Tack för länken. Dethär var ju en bra lösning. Vi skulle få ljus och samtidigt kunna stänga om oss lite, och priset är säkert lägre än vad vi hittils sett. Tack!
4 svar · 2,1k läst
V
verktygsgurun: Åk till plåtslagaren och be dem klippa upp ett par remsor. Det är inte så dyrt. Limma med kontaktlim.
5 svar · 6,5k läst
Y
yuphin: någon som vet om det är någon fara att ställa kyl/frys och spis direkt mot lackad stockpanel? eller skall man montera riktiga väggskivor först? jag vill helst slippa det mest pga att jag tycker det är snyggt i en stuga med sockpanel även i köket...självklart monterar jag fuk och stänkskydd mellan spis + diskbänk och överskåpen...tänkte mest på eventuell brandrisk om man låter
1 svar · 1,7k läst
B
Benji9: Nu har jag bestämt mig för att jag ska köpa Husqvarna istället, då vet man iaf att man får det man betalar för, dessutom gäller garantin i många länder som är ett plus för mig..
19 svar · 33,2k läst
B
big_swede70: [citat] Den finns på den tyska siten, för mig den kosta 199 euro ca.. kolla själv, sök på powerport där
5 svar · 2,8k läst
J
jakobnm: Det bästa vi gjort! Vi avstod från ugn i "bekväm" häjd, då vi faktiskt inte använder ugnen mer än på sin höjd ett par gånger i veckan. Diskmaskinen däremot plockar man i och ur varje dag. Helt underbart att slippa böja sig.
2 svar · 1,3k läst
B
Bergling: Har personligen bara erfarenhet av Cascos fix och fog, men nog tyckte jag att de var lättjobbade. Fästförmågan blir ju lite avhängig av hur löst man blandar det, men på väggar vill man ju inte ha det för "rinningt".
1 svar · 1,2k läst
F
FRS05: Du har förstått det alldeles rätt och du har rätt i det du säger:) Det skulle fungerat utmärkt om man inte sett den där sidan av köket. Jag har ett L-kök och ena kortsidan slutar precis vid dörröppningen in till köket. I sin tur ligger hallen bredvid och därifrån ser man hörnet på köket. Om sockeln inte skulle gå ändå upp skulle det synas tydligt. Men ditt förslag på att
2 svar · 1,2k läst
pappskallen
pappskallen: Du har ett PM
1 svar · 2,1k läst
T
Touran: Hej! Är i precis samma läge. Jag bor i ett radhus med en sådan lösning nu och ska flytta in i ett hus med samma lösning. Så här har jag uppfattat att det är: Om du vill ha en kombination av fläkt i kåpan och styrning av centralfläkten är det bara Franke/Futurum som gäller. Dom har tydligen patent på just alliancelösningen. Fjäråskupan kan byggas med styrning för centralfläkten
3 svar · 2,6k läst
E
erikssonjorgen: Fungerar utmärkt med IKEAstomme och andra vitvaror. De ska ju vara anpassade till 60-stomme. OM höjden inte skulle passa gör du lätt egna hål för hyllplan. Inget svårt heller att kapa en lucka om det behövs. /Jörgen
9 svar · 7,8k läst
·
K
kamy: [citat] Nej, den är inte gjord för det, men det blev väldigt mycket snyggare och mer praktiskt (då skarven mellan trät och plåten blir i nivå) att göra så än att ha den ovanpå. Ja, det ställer till det å det grövsta. Det är otroligt besvärligt. Nä, ärligt talat har jag aldrig tänkt på att kanten är i vägen när jag torkar bänken men det är klart att det finns bättre
14 svar · 10,9k läst
·
H
Hybris: Har också varit in på Vabene i Uppsala. Det är väl ganska nyöppnat. Vad var det du tyckte var "prylar som kanske funkade hos oss för 20 år sen"? Personligen tycker jag köken verkar riktigt snygga. De hade en del coola runda luckor etc i utställningen. Härjedalskök däremot tycker jag känns helt fel för min smak. Lite pensionärsvarning och "byta luckor svängen". Varit in och tittat
3 svar · 2,2k läst
C
continue: Då skulle jag inte se det som något problem.
3 svar · 828 läst
screamin-daemon
screamin-daemon: Jag skulle ha gjort karmen bredare och täckt av med plywood eller gips. På så vis ser det bara ut som väggen är så pass tjock.
2 svar · 1,9k läst
·
K
Knaster: Sen är de väl lite hur man placerar tejpen... 3mm ut från väggen ca. om vi pratar bänkskiva/lodrät vägg, eller? Närmra= mer kant, längre ifrån= mer utsmetat.
5 svar · 12,5k läst
Immobil
Immobil: :cool: Det glädjer mig, också! :)
17 svar · 16,6k läst
·
Ada
Ada: Tack Faran! Vi har pratat med sotaren, han skickade oss vidare till fläktleverantören och det hela handlade om fläktkapacitet. Om jag ställer frågan så här i stället: Vilket är bäst: Dra en 5m lång horisontell kanal för att nå skorstenen genom halva köket eller dra röret rakt upp på taket? Röret kan gå igenom kattvinden.
4 svar · 3,9k läst
P
pirk: Det viktiga är tätheten mellan bänksiva och väggen. Stänk av vatten mm kan du kanske fixa med bra färg
2 svar · 1,1k läst
V
verktygsgurun: [citat] fräsa bort....tex för en ho i 40 mm tjock bänkskiva ?? Gud va omständigt, det är ju inte så att man kan fräsa bort 40 mm i ett svep precis. Nä tejpa upp hålet och såga ur med stickan med nytt blad och pressa inte sågen.
12 svar · 2,8k läst
fresve
fresve: Måste ni ha kakel? Vad har ni målat tapeten med? Går det torka av? Funderat på glasskivor istället? Vi har vita väggar tillsammans med vitt matt kakel, vita fogar, det funkar fint.
3 svar · 1,0k läst
D
Draven-: Glöm inte att ett av de inkommande rören behöver bytas i samma veva då ballofixen tar plats. Blir ju nästan samma jobb som att byta blandare, kanske snäppet billigare men det är väl en smaksak.
9 svar · 12,5k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.