är de dumt att skippa matplats i köket även om de blir en väldigt liten? Undrar därför vi aldrig sitter i köket och äter så för oss kvittar de, men kanske är dumt vid en försäljning och skippa de, vad tror ni?

Jag sitter heller aldrig i köket men för mig var det givet att bereda plats för en matplats i köket när jag renoverade det (där var inget matplats innan). Personligen så gjorde jag det helt och hållet på grund utav att jag ville ha upp försäljningsvärdet på lägenheten. Sen ser det också trevliga ut med ett matbord i köket. Men annars är jag nog som du/er och äter framför tv:n i vardagsrummet.:).

Men tror som sagt det är dumt att skippa matplats i köket. Tror många eventuella spekulanter ser sig framför att de inte kan ha några romantiska frukostar på helgerna när de kollar på er lägenhet. Ni lär i alla fall gå miste om en del intressenter och de kan just vara de som gör att det blir en bra budgivning.

Själv kör jag med ett 70 brett bord i köket som står längs med ena väggen (är cirkus 120 långt). Eftersom jag inte heller har något matbord i vardagsrummet använder jag det när vi är 3 "grabbar" som lagar middagar här hemma.

Vi sitter nästan heller aldrig i köket, men nu när vi renoverar köket kommer vi att göra en liten matplats där två-tre personer kan sitta.

Vårt kök är på 10,5 kvm. Ända sedan vi flyttade hit har vi nyttjat angränsade rum som matrum, d.v.s. haft köksbord och porslin där.

Nu när vi renoverar köket kommer vi att fortsätta ha det så. Dock är tanken att en del av köksbänken ska vara utan underskåp, så att en person kan sitta där och ta en kopp kaffe.

finns det inget matbord i bostaden så är det ... inte helt rätt. Inte alla vill sitta i sofan och äta.
Gäller det ett hus med många rum så kan man ju ha ett matrum närmast köket - då saknar man inte matbordet i köket - kan jag garantera :). Flyttade i ett hus med så litet kök så det inte fanns plats för en barstol ens så det var nytt för oss. Stor matsal fanns dock strax bredvid. Dagen efter vi har flyttat in har jag slutat fundera på hur vi ska möblera om för att kunna äta i köket :). Trivs otroligt bra med den lösningen - skönt att slipa äta i en köksmiljö ...
gaia

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.