Fast jag tycker att ni borde kunna nöja er med den heltintegrerade eftersom det faktiskt är en sådan ni vill ha.

Vilka är bra då? Siemens verkar bland de bättre. Fler?

S
Vill också tillägga att en viktig del i bedömmandet är ju också hur tyst rummet är i övrigt. Är det väldigt tyst så kommer båda maskinerna att höras tydligt, har man andra ljud runtomkring så dränks även 50db rätt lätt...

Vi har 46 db på våran. Om man gör någonting i köket så hör man den inte alls, när det är helt tyst annars så hör man precis att den är igång.

Även vi hade högprio på att hitta en tyst, inbyggd diskmaskin och valet föll på Siemens. Är mycket nöjda. Kan sitta och äta eller snacka vid köksbordet, ca 2 m bort, utan att den stör det minsta.

Enligt min mening, klart värt pengar och mödan att leta.

Henrik

Sailorman skrev:
Även vi hade högprio på att hitta en tyst, inbyggd diskmaskin och valet föll på Siemens. Är mycket nöjda. Kan sitta och äta eller snacka vid köksbordet, ca 2 m bort, utan att den stör det minsta.

Enligt min mening, klart värt pengar och mödan att leta.

Henrik
Ah trevligt! Hur många db mäter den du har då?

Krångligt det här... i morgon bitti ska vi göra alla val, sen finns det ingen återvändå... ;)

Den låter, enligt uppgift, 44 dB. Självklart så låter det lite mer vid fyllning och tömning när ventiler öppna osv.

Annan favo funktion på den är timern så att man kan fördröja starten. ( finns säkert på de flesta ). Det var inget som vi hade koll på innan men som används mer och mer.

Henrik

Tackar för alla svar! Det blev den helintegrerade á 44 db. :-) Och en riktigt bra fläkt (hoppas jag) blev det också så nu j*klars om det inte är tyst och osfritt i nya köket! ;)

Hade ungefär samma prio med resultatet att när fläkten går lite hårt så suger den luft genom öppna spisen i vardagsrummet. Osfritt - nej, men det luktar inte från köket...

Ska fixa ventilationen...

Och diskmaskinen är hursomhelst tyst jämfört med köksfläkten. :)

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.