4 330 läst ·
10 svar
4k läst
10 svar
Limma ihop köksbänkar?
Som den kära rubriken lyder!
Hur gör man det snyggast möjligt att sätta ihop 2 bänkskivor (på längan) utan att skarven syns?
I köket vi ska renovera sitter det idag en diskbänk och vi ska ev. byta till en rund diskho, därav frågan.
Hur gör man det snyggast möjligt att sätta ihop 2 bänkskivor (på längan) utan att skarven syns?
I köket vi ska renovera sitter det idag en diskbänk och vi ska ev. byta till en rund diskho, därav frågan.
Använd bänkskivekopplingsbeslag
finns på dom flesta byggmarknaderna eller..
http://www.specialbeslag.se/bankskivekoppling-p-1397-c-213.aspx
finns på dom flesta byggmarknaderna eller..
http://www.specialbeslag.se/bankskivekoppling-p-1397-c-213.aspx
Borde ju gå och limma den och slipa ovanpå skarven innan man lackar skivan för att få en minimal skarv?
Raveper: Korkad och korkad, det ska ev. dit en rund diskho och hittils har jag inte sett en diskbänk för under 3000 som har det.
Raveper: Korkad och korkad, det ska ev. dit en rund diskho och hittils har jag inte sett en diskbänk för under 3000 som har det.
har du inte haft en diskho limmad i en skiva så kan jag berätta att all spill på bänken droppar på golvet eller ännu värre - rinner längst skåpdörrar. Och det blir ett skarv mellan ho och bänk att hålla efter också. Vettex blir din bäste vän i några år framöver tills du blir trött på den lösningen - har själv varit i den sitsen
. Hade en överlimmad och när man har jagat tomatkärnor några varv runt vasken utan att få de i .......¤"#"%%!!! Blöta strumpor var en annan irritationsmoment.Tro inte att jag är slarvig och oförsiktig men ibland händer det som bör inte hända och just då saknar man den upphöjda kanten väldigt mycket
.
Har rivit ut en sån kantlös lösning och installerat en rostfri gammaldags för att slipa all det ovan. Skåpdörr under vasken fick också bytas på grund av fuktskador.
Har du inte haft en bänk med upphöjda kanter innan så vet du inte vad du missar och är redan van att hålla spill under kontroll så kan du bortse från det förra.
Välj diameter på den runda efter din största stekpanna, gryta.
gaia
Har rivit ut en sån kantlös lösning och installerat en rostfri gammaldags för att slipa all det ovan. Skåpdörr under vasken fick också bytas på grund av fuktskador.
Har du inte haft en bänk med upphöjda kanter innan så vet du inte vad du missar och är redan van att hålla spill under kontroll så kan du bortse från det förra.
Välj diameter på den runda efter din största stekpanna, gryta.
gaia
Kontrar med att det går alldeles utmärkt med "överlimmad" ho, men visst behövs disktrasan. Min egen ho är ngt fasad så det är inget problem att fösa över smulor mm ner i vasken 
det går alltid att få smulor ner i vasken men har man haft en gång det bästa som finns så nöjer man sej inte med limmade halvbra lösningar
.
Konstig att folk vill gärna ha rostfritt på vitvaror där plåten gör ingen nytta och slänger heltäckande bänkplåt där den verkligen gör nytta.
Kimpaann, bytt inte din gamla diskbänk mot ett ho i träskiva för jag kan garantera dej att du kommer att sakna den gamla oavsett hur tråkigt den känns idag.
Byter du det så kommer du att tänka på mej varenda gång det blir en "översvämning"
.
Du kan kanske spendera de 3000kr och tid på något du får mer nytta av ? Ny matbord och stolar? Ny kaffemaskin? Ny matta och gardiner? Allt det kan du i alla fall ta med dej när du flyttar
.
gaia
gaia
Konstig att folk vill gärna ha rostfritt på vitvaror där plåten gör ingen nytta och slänger heltäckande bänkplåt där den verkligen gör nytta.
Kimpaann, bytt inte din gamla diskbänk mot ett ho i träskiva för jag kan garantera dej att du kommer att sakna den gamla oavsett hur tråkigt den känns idag.
Byter du det så kommer du att tänka på mej varenda gång det blir en "översvämning"
Du kan kanske spendera de 3000kr och tid på något du får mer nytta av ? Ny matbord och stolar? Ny kaffemaskin? Ny matta och gardiner? Allt det kan du i alla fall ta med dej när du flyttar
gaia
gaia
Klicka här för att svara
