Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi är i slutfasen på vårt husbygge (totalentrepenad) och nu har köket kaklats. Mycket snyggt förutom att två plattor har betydligt mörkare fogfärg vilket gör att fogen i princip försvinner mot plattan... är det jag som är överdrivet petig eller vad är rimligt att kräva?
Tacksam för synpunkter, ska flytta in i veckan så det är lite brådis
Kan det vara själva plattan som har annan nyans? Bilden nedan är innan fogning..
Redigerat:
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
Hade aldrig accepterat detta som kund och jag sätter själv plattor till kunder i samband med köksmontage.
Skulle aldrig lämna det så här.
Är dock lite förundrad hur de lyckats få det att fela symetriskt på exakt samma ställe på var sida fönstret.
känns ju precis som det är gjort med mening.
Detta är ju en lite större platta med s.k fogar i plattan så det ska se ut som stavmosaik, och det tyder på att de kommer från olika leveranser/bränningar eftersom dessa "låtsasfogar" är så olika nyanser ?
Skulle aldrig lämna det så här.
Är dock lite förundrad hur de lyckats få det att fela symetriskt på exakt samma ställe på var sida fönstret.
känns ju precis som det är gjort med mening.
Detta är ju en lite större platta med s.k fogar i plattan så det ska se ut som stavmosaik, och det tyder på att de kommer från olika leveranser/bränningar eftersom dessa "låtsasfogar" är så olika nyanser ?
Förklaringen som jag fick var att man haft plattan i vatten i samband med att man skar bort hörnen på den vilket gjorde att både plattan och fogen blev "mörka". Idag ser det betydligt bättre ut men det är fortfarande rätt stort skillnad. Han menade också att man kan skrapa bort yttersta lagret på fogen och foga nytt om det mot förmodan inte blir bra när det torkat. Tack för alla synpunkter, de uppskattas!
Klicka här för att svara