2 586 läst ·
5 svar
3k läst
5 svar
Vilken kökstillverkare gör luckor i NCS 2005-Y till 3502-Y
Hej!
Jag håller på att beställa kök och letar efter kök i en varmgrå ton. Någonstans mellan NCS 2005-Y upp till 3502-Y. Om det är en ram eller enkel lucka är mindre viktigt bara den är lackad och inte laminat. Viktigt alltså att den inte är neutralt grå utan har lite varmt i sig.
Hur som helst. Jag har nu letat på Kvik, Ikea, HTH (bygg själv) etc. och hittar inte varmgrå toner.
Jag vet såklart att jag kan specialbeställa luckor i egen kulör hos utvalda firmor men funderar ändå på om det inte finns någon av dom billigare leverantörerna som saluför denna vanliga gråton?
Finns det något proffs därute som har tips på kökstillverkare som jag inte tänkt på? Fundersam och mycket tacksam för svar!
Jag håller på att beställa kök och letar efter kök i en varmgrå ton. Någonstans mellan NCS 2005-Y upp till 3502-Y. Om det är en ram eller enkel lucka är mindre viktigt bara den är lackad och inte laminat. Viktigt alltså att den inte är neutralt grå utan har lite varmt i sig.
Hur som helst. Jag har nu letat på Kvik, Ikea, HTH (bygg själv) etc. och hittar inte varmgrå toner.
Jag vet såklart att jag kan specialbeställa luckor i egen kulör hos utvalda firmor men funderar ändå på om det inte finns någon av dom billigare leverantörerna som saluför denna vanliga gråton?
Finns det något proffs därute som har tips på kökstillverkare som jag inte tänkt på? Fundersam och mycket tacksam för svar!
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 220 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 220 inlägg
Den enda köksleverantör i den prisklassen som jag kommer ihåg är Epoq hos Elgiganten. Men jag tror inte ditt färgönskemål är vanligt i nuläget utan de flesta verkar vilja ha helt neutral grått utan något gult i sig.
Medlem
· Västerbottens län
· 18 051 inlägg
Du får lämna in dina nya luckor för omlackering, kräver ju "inget" underarbete.
Protte
Protte
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 220 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 220 inlägg
Hej Hanna,F HannaLL skrev:Hej!
Har du hittat en tillverkare som gör luckor i en varmgrå ton? Jag letar efter NCS 3502-Y.
Tack!
Luiz
Klicka här för att svara