18 211 läst ·
3 svar
18k läst
3 svar
Kapa tupplur.
Hej! Vi har köpt mörkläggningsgardinerna tupplur på Ikea. De ska tydligen vara kapningsbara. Tänkte bara fråga hur och om ni har gjort det och i så fall hur. Drar man ut hela rullgardinen eller kapar man den när den sitter på rullen? Hoppas ni förstår hur jag menar, hittar ingen beskrivning i förpackningen. tacksam för svar 
Hej, här är beskrivningen: http://www.ikea.com/se/sv/assembly_instructions/tupplur-rullgardin__AA-474103-2_pub.pdf
Gjorde det för några veckor sedan. Rullade ut hela gardinen på golvet med stången på och ritar ett streck där den skall kapas, viktigt att det blir helt rakt. Klipper ända upp till stången, och kapar trästaven längst ned. Kapade stången med bågfil i en geringslåda ca 2 cm från gardinens snitt.
Produkter som diskuteras: "geringslåda"
Geringslåda i trä Sjöbergs
Robust låda för gering
277 kr inkl moms
Läs mer
Tusen tack för hjälpen 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden