Traden
Traden: [citat] Höj golvet! Obs; kanske bästa att förtydliga att rådet var ironiskt bland alla fina tips i övrigt
67 svar · 32,7k läst
·
P
Peter321: [citat] Jo det stämmer förstås, tänker mer om det kanske finns risk att skivan slår sig eller så. Sen har jag inrett ”garaget” i nära nog köksstandard. Mer hobbyrum än bilgarage. Jag tolkar ändå ni två som svarat här i tråden som att svaret nog är nej. 🙂
6 svar · 2,3k läst
·
G
Gronback: [citat] Kolla diametern på hela hållaren. Ta ett dosborr i samma diameter. Borra ett hål på i tex nåt limträ som är en rektangel som är lite bredare än diametern på ena hållet och lite smalare än diametern på det andra. Du får då två bitar som du tar lite ”No More nails” eller liknande konstruktionslim på. Klistra en upp och en nere på baksidan av borsten. Ta en klick till
1 svar · 1,6k läst
·
A
Andreas Ludde Lundell: Har precis fått hem ritningar på vår nya trappa och det är en stängd trappa med sättsteg och underliggande vangstycken. Har tidigare byggt trappa med vangstycken på sidan och då är det rätt enkelt att montera stegen och skruva dom från sidan men när gör man när vangstyckena är undertill? Funderar på om man ska fräsa ner 2 st plattjärn på varje steg som skruvas i vangstycken
0 svar · 1,6k läst
Gallimattias_
Gallimattias_: [citat] Det har löst sig. Efter att ärendet hamnade hos ARN så blev jag uppringd från någon som jobbade på IKEA, var väldigt tillmötesgående, och löste problemet. De skulle göra en intern kontroll för att bedöma varför detta hänt, och om man ska justera något för framtiden.
84 svar · 34,5k läst
·
F
fribygg: Om du inte får tag i 'rätt skruv' kanske du kan skruva en byggvinkel tex biltemas 19-4892 osynligt på insidan?
3 svar · 1,4k läst
·
Mats-S
Mats-S: Hej! Jag har ett snedtak över trapphuset och behövde ett flexibelt solskydd med måttanpassning eftersom mitt takfönster inte har dagens standardmått. Hittade den här sajten där man kan bsetälla med egna mått på milimetern :) https://www.ourorullgardiner.se/takfonstergardiner/specialanpassad Supernöjd, fungerar perfekt och eftersom jag inte når vare sig fönstret eller solskyddet så
1 svar · 989 läst
·
P
polarsson: Hm, mer jobb än jag tänkte. Jag hade en tanke att köpa bordsunderrede i metall och sedan limma/lägga plattorna rakt på.
2 svar · 1,5k läst
F
FIALISA-24: [citat] Hej! Förlåt för sent svar. Jag har gipsväggar. Dom verkar vara ganska tjocka. Kanske 4 cm eller mer. Svårt att mäta. Hade tänkt hänga upp en hylla i massivt trä på den men vet inte vad jag ska använda för plugg för att det ska hålla. Är i ett barnrum så känns extra viktigt därför. Mvh
3 svar · 2,2k läst
B
Betty72: Jag hade byggt in det till ett mindre skåp. Toppen i samma yta/färg som det vita räcket, med en växt eller någon annan prydnad. Bakom skåpsluckan ... en tvättkorg eller något
9 svar · 1,6k läst
·
BirgitS
BirgitS: I princip fungerar det väl med alla skjutdörrar som hänger i taket i stället för att vara fästa i garderobsstommen. Denna leverantör skriver om Pax-garderober och har skjutdörrar så kolla med dem vad det är för sorts skjutdörrar: https://www.lucks.se/page/dorrar-till-ikea-garderob
1 svar · 6,2k läst
Byggarsar
Byggarsar: [citat] Nej precis som jag tänkte! Det är i hallen när man kommer in. Får att leva med mellanrummet
4 svar · 3,8k läst
·
H
HoolaBadoola: För alla framtida trådläsare så tänkte jag berätta att jag borrade igenom metallregeln och körde med expanderskruv. Verkar vara mycket stabilt (även 6 månader senare 😉)
15 svar · 4,1k läst
·
T
Tsdoesds: Öva
4 svar · 2,4k läst
ricebridge
ricebridge: Du kan utan tvivel såga till lamputtaget så det får en rak sida som ligger kloss mot kornischen. Ett sådant uttag är nämligen till största delen bara en enda stor täckbricka. Ta loss det först och kapa sedan med t ex sticksåg. Att du ska bryta strömmen först vet du ju redan.
1 svar · 2,0k läst
·
kisumisu
kisumisu: [citat] Kan det vara den fina hela rostfria diskbänken som gjort att vi i Sverige haft disktorkställning bredvid när man diskar och torkar där. Är ju rostfritt ingen röta blir det där 😎
107 svar · 14,1k läst
·
S
Stuff: [citat] Det har du nog helt rätt i! Visst inte ens att det fanns justerbara men efter lite googling verkar det som att det är precis som du säger.
4 svar · 2,0k läst
·
Hep
Hep: Bilder på golven och gärna ett par snodda bilder på rum som du tycker ser bra ut, så vet vi mer om både förutsättningar och smak.
2 svar · 1,6k läst
mrsnhp
mrsnhp: [citat] Tack för tipset, det ska jag testa!
2 svar · 1,2k läst
Mattias Andreasson
Mattias Andreasson: [citat] Du kommer inte ifrån problemet att matbordet måste modifieras till att stöda iläggskiva vilket tar bort nästan alla potentiella kunder för produkten. Vill du göra det lättare att få ihop så letar du reda på en skiva i rätt tjocklek, köper två justerbara ikeaben, ett par plattjärn att skruva ihop skivorna med och borrar in gängor i botten på kanten av bordsskivan så kan
3 svar · 1,1k läst
·
Dracula
Dracula: Jag kunde se små minimala spår av den fjädrande axel så går i centrum på rullgardinerna och konstaterar att glatta sidan ska sitta ut - som jag trodde.
2 svar · 1,1k läst
·
Düsseldorff
Düsseldorff: [citat] Som sagt, om den där rackarn väger 15 så bör du inte hänga den i enkelgips. Öppna gipset och sätt en kortling som du kan skruva i.
8 svar · 1,2k läst
·
BirgitS
BirgitS: Okej, jag tror inte att Ikea har kvar trådbackar från 90-talet i sitt sortiment. Däremot borde det ju gå att hitta andra korgar som är gjorda för samma invändiga skåpbredd för det verkar ju vara en standardgarderob 80 cm bred och 60 cm djup. Exempel: https://www.pelly.se/sv/sortiment/komplettera-din-befintliga-garderob/meshkorg/
3 svar · 1,7k läst
·
optimum
optimum: Har en vanlig garderob med gångjärn av typ som sitter inne i garderoben. När kläder ligger mot gångjärnet så kan de komma in i gångjärnet och det blir hål i kläderna. Se bild. Sitter tre sådana gångjärn i garderoben för dörren och de övre och nedre är inte i kontakt med kläderna. Dessutom riskera man att få fläckar på kläderna från gångjärnet. Någon som har bra tips om
0 svar · 1,1k läst
·
Demmpa
Demmpa: [citat] Då är det bara att reklamera.
3 svar · 1,1k läst
D
datja: [citat] Ja, se där! Din Julalänk gav TS lösningen.
12 svar · 1,6k läst
·
M
mojjen: [citat] Såg det efter jag svarat. Då är ny karm och dörr enda vettiga rekommendationen som jag ser det. Draperi är enligt mig helt meningslöst ur ljudsynpunkt.
11 svar · 5,9k läst
P
perka99: Ska tillägga att det är tillverkat av Fritz Hansen och är från 1987
1 svar · 1,8k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.