Fattar inte att du kan ha sådana problem med Ikea, Har nog aldrig stött på bättre,snabbare mer korrekt kundtjänst hos något annat storbolag.

Mäkta imponerad av att du har så stora problem med dom 🤷‍♀️

• Gilla
  • Arg
TRJBerg och 1 till
  • Laddar…
P Peter Petterson skrev:
Fattar inte att du kan ha sådana problem med Ikea, Har nog aldrig stött på bättre,snabbare mer korrekt kundtjänst hos något annat storbolag.

Jag kan inte ta åt mig mycket av äran här. Det är helt deras prestation och de förtjänar din uppskattning.
Om du söker på ARN Ikea så kommer du se att jag knappast är ensam om att ha problem med deras leveranstjänster.
Nu när jag tänker på det kanske ARN är ett alternativ här.

• Gilla
TRJBerg
  • Laddar…
P Peter Petterson skrev:

hur fick du tag i dom

M maria01 skrev:
hur fick du tag i dom
Börjar alltid i Chatten, blir uppringd om det behövs samt kopplad till rätt avdelning vid behov.

Frugan o jag har säkert haft 5 ärenden sista 6 månaderna. Möblerat upp 250 m2 med allt nytt + stort kök samt 2 badrum.

Mycket från Ikea med utkörning,komplettering samt inbärning. Returnerat även ihopsatta möbler, möbler utan kvitto, fått kompletterat med saker som fattats osv.

Allt helt galet smidigt ärligt talat

• Gilla
Ossian K Olsson
  • Laddar…
jag försökt få tag i dom flera gånger på telefon dom vägrar svara på hk

F
P Peter Petterson skrev:
Börjar alltid i Chatten, blir uppringd om det behövs samt kopplad till rätt avdelning vid behov.

Frugan o jag har säkert haft 5 ärenden sista 6 månaderna. Möblerat upp 250 m2 med allt nytt + stort kök samt 2 badrum.

Mycket från Ikea med utkörning,komplettering samt inbärning. Returnerat även ihopsatta möbler, möbler utan kvitto, fått kompletterat med saker som fattats osv.

Allt helt galet smidigt ärligt talat

Verkar inte gå att chatta när det gäller kök.

P Peter Petterson skrev:
rjar alltid i Chatten, blir uppringd om det behövs samt kopplad till rätt avdelning vid behov.
F Fideliox skrev:
Verkar inte gå att chatta när det gäller kök.
Gick utmärkt o chatta för mig när det gäller kök. Dock blev jag uppringd från annan avdelning när chatten inte kunde hjälpa mig vidare!!

Gallimattias_ Gallimattias_ skrev:
Edit: Uppdatering 2023-09-24.

Frustration. Som noterat i föregående inlägg från 2023-08-11, lovade IKEA kundtjänst att återbetalning skulle ske. Ingen betalning har skett och under förra veckan droppar ett SMS ner i min telefon. IKEA meddelar att de håller inne på utbetalning tills dess att upphämtning skett.

Ohjälpsamhet. Idag ringde jag kundtjänst. Ikea kundtjänst meddelade att dragit tillbaka löftet om utbetalning och att de kan boka ett nytt upphämtningsförsök. När jag påtalade den tidigare överenskommelsen var de helt otillmötesgående. När jag påminde dem att jag inte beställt varan, de många misslyckade upphämtningsförsöken och restiden vi lagt sa de väl i princip "taskigt läge" och repeterade förslaget kring att boka nytt upphämtningsförsök. Vi är tillbaka på ruta noll.
Skulle nog blanda in ARN här.
Felen dom har gjort började med att dom skulle åtgärda er beställning med reapriserna.
Leveranser har inte skett när det ska samt att dom brutit en muntlig överenskommelse.
Att dom dessutom bryter det med att skicka ett sms är bara där inte ok.
Håller tummarna för att det löser sig snart och ni får era pengar tillbaka.

• Gilla
MONTREAL
  • Laddar…
Ärendet ligger hos ARN och vi får se vart det tar vägen.

• Gilla
Kirapira och 2 till
  • Laddar…
Gallimattias_ Gallimattias_ skrev:
Ärendet ligger hos ARN och vi får se vart det tar vägen.
Det har löst sig. Efter att ärendet hamnade hos ARN så blev jag uppringd från någon som jobbade på IKEA, var väldigt tillmötesgående, och löste problemet. De skulle göra en intern kontroll för att bedöma varför detta hänt, och om man ska justera något för framtiden.

• Gilla
Robert-san01 och 5 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.