MultiMan
MultiMan: Antagligen bara ditpressad med en maskin. Varmluftpistol och silikonspray kanske underlättar.
31 svar · 43,6k läst
·
AvsAnnelie
AvsAnnelie: Hej, vet någon hur man gör för att ta bort ändstoppet på Kirsch skena Flexi? Behöver montera dit en returböj för att kunna komma vidare i projektet montera gardinskenor. Vill inte råka paja något. Hittar ingen instruktion online av något slag och inget bifogades. Tänkte prova med 130 grader böj då vinkeln där den ska sitta är mer än 90 grader. Takmontering. Hoppas på svar av
0 svar · 4,9k läst
·
Putten
Putten: [citat] Hej, har inte provat olja ännu, men kommer att göra det imorgon. Kemiskt ren bensin bet inte på fläckarna.
8 svar · 1,8k läst
·
L
lingonsoppa: [citat] Finns säkert på Amazon också. Köpte mina på ebay innan amazon fanns här
5 svar · 17,0k läst
·
boisbois
boisbois: Hej! Bifogar en bild på vår matta nedan. Har försökt med dammsugare och noppmaskin utan något bra resultat. Någon som har något bra tips på utrustning som underlättar? (Osäker om rätt forumsavdelning) Allt gott, Fredrik
0 svar · 1,2k läst
·
mrsnhp
mrsnhp: [citat] Såhär har vi gjort. Dubbel skena med hellånga (mörkläggande) gardiner ytterst och en halvlång mörkläggningsgardin på den inre. Den vänstra hellånga drar vi egentligen aldrig för, den är bara till för att det ska bli symmetriskt när gardinerna är fråndragna. Den halvlånga mörkläggningsgardinen döljs bakom den när den är fråndragen. [bild]
3 svar · 6,0k läst
·
O
okama: Tack för användbara insikter och förslag! Med hålborr och diverse tillhyggen är spikarna frilagda, återstår bara såga av dem.
10 svar · 3,0k läst
·
L
Lillekitte: [citat] Det är nog för att jag inte lade upp några bilder. :-) Men kan skicka bilder till dig i pm.
19 svar · 10,5k läst
·
A
Andreas7575: [citat] [citat] I vardagsrummet borde jag väl kunna såga till en bit som är lika lång som centrum till centrum på dom två inre fästena? Typ 30cm och där göra en "vanlig" skarvning? Men i dom andra två rummen lär det ju bli svårare, eventuell går det kanske att köpa ett annat märke som har lite längre skenor och återanvända skruv från befintliga fästen till dom och därmed
4 svar · 7,5k läst
Fario
Fario: Tack. Hjärnan fick snurra en halv dag innan jag kom på att använda vinkeljärn. Vi har en hylla till på gång men då skall jag förborra allt innan jag monterar hyllan. Blir enklare och snabbare. Varje enskild armatur drar 30 W. Vi har åtta stycken så totalt 240 watt altså. Många använder kedjor för att hänga upp dem -för att kunna reglera höjden allt eftersom plantorna växer- men
4 svar · 2,2k läst
·
Lemans
Lemans: [citat] 14 år senare, nån som hittat något passande?
13 svar · 17,5k läst
M
mbense: [citat] Idag är sängen 105, men på sikt kan det ju bli aktuellt med en bredare. Skrivbord köper vi nog efter vad som får plats skåningen bestämt, är mest tänkt att agera sminkbord!
3 svar · 1,6k läst
·
B
BostadsBubbel: [citat] Tack! Det ser ut att vara snäppet mörkare än IKEAs. Troligtvis det glas som är närmast min ”vision” hittills.
8 svar · 1,6k läst
·
L
Lillekitte: Vi beställde måttanpassade skjutdörrar och skenor från Garderobsfabriken, blev väldigt nöjda. Många olika design att välja på (inkl med akustikpanel som i ditt exempel). Dörrarna känns rejäla, glider fint och har ”bromsmekanism”. https://garderobsfabriken.se/dorrfyllningar/
1 svar · 1,8k läst
h-man
h-man: [citat] Vad blev det för lösning? Nöjd?
5 svar · 5,4k läst
Purre
Purre: [citat] Älvsbyhus som var störst i landet iaf 2022 har 2,40. Sen är det populärt med öppet till nock osv och det blir mer och mer vanligt med högre takhöjd. Dock inget jag skulle ta för givet.
33 svar · 4,8k läst
·
B
bergquist: Hej Vi köpte en Mio soffa för några år sedan och valde cozy corner på höger sida men i och med att den nu står i ett annat rum önskar vi nu ha den på vänster istället vilket inte går att byta rakt av, är det någon här inne som gjort någon ful/fin lösning på problemet?
0 svar · 1,5k läst
BirgitS
BirgitS: [citat] Skurklossar är till för att skydda vägghörnet (utbytbara vid skador) och få det att se snyggt ut. De har varierat stort i utseende inkl. i höjd men vanligen är de väl lite högre än socklarna.
23 svar · 9,9k läst
·
M
Marcus Nylund: Jag ska under våren ”fälla in” garderober (Ikeastommar) i kattvind för att optimera förvaring i ett mindre rum. Det känns överlag som att jag har någorlunda koll men söker några tips på vägen: - Hur mäter jag enklast ut avstånd och placering för gångjärn? Eller göra mall av från annan Ikeadörr? Tänker för att enklast placera kvistsåg för håltagning till gångjärn. -
0 svar · 1,7k läst
B
BosseHåkansson: [citat] Varifrån köpte du din trappa?
6 svar · 3,0k läst
Skumpe
Skumpe: Det finns många olika alternativ på amazon.se Jag sökte på tång 14 cm mat Mkt som inte är relevant också men som sagt du har flera alternativ om du bläddrar lite.
8 svar · 1,1k läst
·
Carro_D
Carro_D: [citat] Aha! Tack för tipset, aldrig vetat namnet på den sortens hjul som jag skickade bilder på. Jo, priset på dem är ju lite högt så kan jag hitta andra varianter till billigare pris desto bättre. Får undersöka v hjul lite närmre 👍👍
2 svar · 1,9k läst
·
O
one.and.only: Jag försöker sätta ihop en gammal lagerhylla som togs ner inför en renovering, men har stött på problem. Det var inte jag som monterade ner den och tyvärr tänkte jag inte på att kolla hur den skulle monteras ihop. Jag har testat att sätta ihop den på alla möjliga sätt men är aldrig säker på att det är rätt. Vilken del av gaveln ska vara neråt? Känns som att jag hade den rätt
0 svar · 953 läst
·
Z
ZeldaF: [citat] Hej DaDolly Ditt svar till detta inlägg är ju några år gammal. Jag tänkte bygga min egna lösning för skjutdörrar och din bild är precis som jag vill ha det. Undrar om du möjligtvis har tid att skriva till mig hur du gick tillväga med ditt bygge? Mycket snyggt förresten! Fungerar den fortfarande bra? Vänligen Ingalill (alias Zelda)
8 svar · 9,1k läst
·
D
.David.: Hej! Vi har ett 40 kvm fritidshus utan el och ingen annan möjlighet till uppvärmning, alltså kallställt på vintern. Tidigare ägare har satt gips ovanpå plast och isolering i väggarna och målat vitt direkt på dessa, dock utan skarvremsor så färgen spricker helt mellan skivorna. Det ligger golvspånskivor på golvet med sannolikt plast och isolering i golvet. Gips i taklet under plast
0 svar · 1,4k läst
A
annanannan: [citat] Svärfar fixade 😎😀
4 svar · 4,3k läst
·
M
Mradahl: [citat] Slutade mycket riktigt med en 3D-print! Det amerikanska bolaget som eventuellt kan ha beslagen har inte svarat så en kollega snodde snabbt ihop ett gäng nyprintade. Printad till vänster och orginal till höger. Funkar klockrent! 😊
9 svar · 1,6k läst
·
Dowser4711
Dowser4711: Den enda fördelen med en vägg är väl om det är en riktigt smal säng. En kompis renoverade nyss sovrummet och sov med frun i en 120-säng på kattvinden som är ungefär 120cm bred. Han tyckte det var praktiskt, då ingen av dem kunde trilla ur sängen som var betydligt smalare än de var vana vid. :D II detta fall skulle jag själv välja draperi.
2 svar · 2,7k läst
·
T
tergo: finns även https://www.byggshop.se/interior/inredning-och-belysning/beslag/gangjarn/renoveringsplatta-habo-for-koksskap/p-1547486
3 svar · 1,4k läst
·
YlvaP
YlvaP: Tack så mycket! Jag har turen att IKEAs köksluckor passar in så tror det blir toppen med ditt förslag att använda sig av deras gångjärn och sen lägga till en kloss på insidan för att kunna skruva fast gångjärnen. Tänkte använda mig av dessa luckor: https://www.ikea.com/se/sv/p/vallstena-doerr-vit-10541682/ Tack igen!
2 svar · 3,2k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.