FlitigaLisa
FlitigaLisa: Vill du ha en, vad ska man säga, djupare roströd färg ska du använda Cortenstål. Den innehåller koppar och rosten blir som en hinna, snyggt!
10 svar · 7,9k läst
B
byggimpert: Antingen ek (om golvet är i ek, svårt att se på bilden, annars naturligtvis samma träslag som golvet är i) eller släta vita. MVH//Christina.
0 svar · 2,7k läst
A
Adiman: Vad sägs om persienner i trä, nötbrunt till exempel! Tycker åtminstone jag att är snyggt. Så får ni det mörklagt om ni vill och ljuset går att släppa in dagtid! :) Men smaken är ju delad...
1 svar · 3,0k läst
T
Timmermanberg: [citat] Tack för den åsikten! Kan inte annat än att hålla med. Mode och inredning är kul och det är helt rätt att influeras av andra, men man måste ju för fasiken bestämma själv, för vems hem är det egentligen man inreder?? Att må dåligt över att man äger nåt som är fint, men som är "hopplöst ute" är samma sak som vara missnöjd med sin kropp, dvs att låta andra påverka en
8 svar · 2,0k läst
M
Mimto: Tänkte bara tipsa om en sida, där du kan få en hel del tips. http://www.prisjakt.nu/forum/index.php?s=63d004a6d3000a90d23d03e3fc3a8faa&showforum=42 En hel del medlemmar har bilder i sitt "galleri".
1 svar · 4,8k läst
O
OLHA: Personligen tycker jag taklister är riktigt fult. (Fast det beror självklart på stilen på huset). Kan Du skippa det, så gör det. Golvlister, samma sak. alternativt använd något kul som aluminium lister, glas eller annat. Om Du inte har ett bef. sekelskifteshus. Kör vitt då alternativt följ färgen/träslaget på golvet. Sorry, glöm svaret. Såg inte Ditt inlägg ordentligt.... :-[
2 svar · 1,1k läst
U
unigas: Ja vi har precis de som Ama länkade till (iofs. är våra vita men ändå). Fungerar bra tycker vi. //Markus
19 svar · 9,5k läst
J
jessica: När vi skulle byta vårt kök -00 så tittade vi på olika ställen tills vi hittade vårt på Ikea! Vi åkte dit och ritade upp det som vi tänkt oss och det blev häftigt. Jag är en idé spruta så han som ritade det åt oss sa att det var det roligaste han gjort på länge. Vi får också bara beröm och det är ingen som gissar på Ikea. Jag avskyr högskåp så vi har flera 60 lådor
18 svar · 25,0k läst
L
linsjo-9: De övriga väggarna i maskrosrummet har färgen Nice white. I rummet med de fyra blommorna är väggarna vita + fondvägg med färgen Life Passion allt från Beckers. Linda
14 svar · 13,9k läst
R
reef: Vi har byggt vår garderobsinredning av limfog (malåbrädan) och trådbackar från billig lev(kommer ej ihåg vilken). Tyckte att detta gick bra då man kunde planera fritt hur man ville att det skulle se ut och vad som skulle få plats. Gjorde den översta hyllan precis lagom stor till kartonger för förvaring av arbetskläder, ryggsäckar mm som inte används så ofta. Sedan under den så har
2 svar · 6,7k läst
A
ama: Blä, svarar mig själv (alltså blä för innehållet i svaret från Isku): " Hej! Det finns inte någon återförsäljare i Sverige för Isku hem möbler. mvh Isku Inredningar AB" /ama
1 svar · 2,1k läst
S
Strixx: Hej alla. Sitter och mäter och mäter på min ritning till mitt kommande Mimer, men måste kolla upp med er som redan har ett färdigt hus. Vi tänkte sätta upp en skjutdörrsgardrob i vårat sovrum, och tänker köpa in det innan huset kommer. Hur brett är det stora sovrummet i Mimer, som är samma som i Höner, Lodur och Oden? (och tror det är samma i alla älvsbyhus?) Jag får det till 350
0 svar · 1,1k läst
B
byggimpert: Det låter ju bra :), berätta hur det utvecklas så kan vi vb. "spåna" vidare, du är ju dessutom fri att såga mina kommentarer, om du tycker de är alldeles uppåt väggarna ;) MVH//Christina.
5 svar · 3,5k läst
FlitigaLisa
FlitigaLisa: Ja, den finns på ett av hans varuhus, nämligen Habitat. Det är visserligen samma ägare men två olika företag som inte har samma sortiment! ;)
7 svar · 2,8k läst
F
Fredrik.Aj: [citat] Smart! Den idén stjäl vi ;) Tack för tipset.
6 svar · 4,6k läst
RilleRock
RilleRock: [citat] Super! Vet du vad träslaget heter? Massivt?
4 svar · 2,4k läst
H
hanneli: Jag är ingen expert, men mycket görs i hyvlad furu om det inte är tropiska träslag. Hittade lite info på GP sina sidor. Här är några länkar med några praktiska tips, fast utan lådor under ;) http://www.viivilla.se/gordetsjalv.asp?mode=ShowArticle&articleid=67 http://www.aftonbladet.se/bostad/bygga/tradgardssoffa.pdf mvh hanneli
1 svar · 10,3k läst
F
fassberg: Du behöver inget vinkeljärn, mät bara tvärs över garderoben från hörn till hörn...alltså vänstra nedre hörnet till högra övre.. är detta samma som högra nedre som vänstra övre är vinklarna 90 grader... hmmm hoppas du fattade....
8 svar · 33,2k läst
Z
zajter: Jag bugar o bockar:) /zajter
2 svar · 4,3k läst
A
Andreas8: immobil, närå inte än iaf, hittade den hos en kakelhandlare...dyr som f**n var den tyvärr, tack och lov skulle vi bara ha en ruta, vore coolt dock att ha ett helt rum :P
40 svar · 15,8k läst
Immobil
Immobil: Träreglar i kombination med stängselnät är en vanlig kombination. :D
2 svar · 4,8k läst
S
Sly_fox: Nja- det var inte vi som kom på det utan vi sa till husleverantören att maskinen inte lät som den skulle. De kontaktade Husky leverantören som kom ut för att titta på maskinen och han sa direkt att det var fel på motorn när han testkörde den. Inga problems - han böt ut den direkt mot en ny. De hade tydligen fått ett gäng levererade som hade fel på motorerna under senhösten 2004 och
14 svar · 2,7k läst
Langbein
Langbein: Lumi har bäst prospekt på komplett inredning, elfa är mer pyssel att plocka ihop men är tydligen mer flexibelt ???
0 svar · 4,1k läst
L
Lillbjorn: Framför allt ska du dörrarna efter inredningen. Jag har erfarenheter av en skjutdörrsgarderob där dörrarna var dimensionerade och placerade så att hur man än flyttade på dem var hälften av en 60 cm sektion gömd. Usch.
2 svar · 2,2k läst
kalleanka70
kalleanka70: OCH höghastighetsmodem.....nävars skämt åsido kanske du kan komprimera bilden till typ 600x600 och 50 kb jpeg eller så? Min länk klarar den bra men folk med modem får nog tuppjucket.... Men för att svara Gammelmormor....vi kommer ha ek-kök, modern vit från HTH och detta bryter vi av med en mörkare granitskiva, ljusa vita väggar, och halva golvet med ekparkett och halva med en mörkare
4 svar · 4,4k läst
B
byggimpert: Låter väl som en utmärkt idé, inte för att jag har några länkar att visa på ;), men om du gillar orientaliska mattor så är dessa utmärkta att hänga på väggen (om man har råd att köpa en som är för fin att gå på), dämpar ljudnivån i rummet och absorberar en hel del störande ljud dessutom. Annars kan du väl välja vilket tyg som helst som du själv gillar :), har väl samma
1 svar · 4,1k läst
H
hanneli: Her kommer en bild på tegelväggen i lägenheten, fågelj-n var något min make tyckte synd om som tydligen hadde rymt (eller blivit släppt fri???) från någon ägare, gjorde mig vansinnig med sina skrik. Nok om det. Ursprungligen tjockt puts. Kvaliteten på denna tegel var inte bra, mycket porös. Vi försökte därför hitta något medel som dels var bindande och dels smutsavvisande. Spädde
9 svar · 3,4k läst
O
OLHA: Varför ha allt som alla andra har? Fixa sadlar! ;-)
5 svar · 13,2k läst
lastkaj
lastkaj: Vertikala stöttor är superbra. Stabilt o snyggt. Listerna ska ju inte var för tunna.
7 svar · 3,6k läst
mattiasp
mattiasp: Om jag har förstått saken rätt, så är det elfa/sparring du är ute efter. De blir visserligen inte fasta, men man slipper mellanväggar.
1 svar · 2,9k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.