I
Isabelle: Tack för alla svar. Nu är rummet färdigt. Vi satsade på massor av detaljer och lämnade väggar och möbler mer neutrala. Då blir det lättare (och framför allt billigare  ;) ) att förändra så småningom. Gardiner, sängkläder,  målad garderob, magneter, tavlor, belysning m.m. är "motoriserat" ( :-? eller hur jag nu ska säga) Grabben blev i alla fall helnöjd. Och det är ju
11 svar · 7,4k läst
P
PatrikJ: Hej alla är det någon som har erfarenhet av handtaget Brighthandle ? Se: http://www.brighthandle.com/prod.htm Alltså ett WC/badrumshandtag som lyser grönt/rött. Tycker dom e coola men dyra, ca 2300:- för ett handtag. Undrar hur länge batteriet räcker om man tar den varianten? Det är inge kul att springa o byta 1 gång i månaden, då tröttnar man nog... / PJ
0 svar · 4,3k läst
B
bengha: Gammelmormor: Den här länken kanske kan hjälpa till. http://homokaasu.org/rasterbator/ Ett sätt att få små bilder stärre för uppsättning på väggen mm. Om man inte vill använda bilden direkt så kan den fungera som förlaga i alla fall.
16 svar · 10,2k läst
piliz
piliz: ... jo just det, det reportaget läste jag om. Ska titta lite mer... / Fredrik
2 svar · 5,6k läst
R
Roseanna: Hej! Jag är på jakt efter en grodprins i tenn (eller liknande) som jag ska ha som dekoration i badrummet! Har sett denna grodprins i ett par inredningstidningar, men jag kommer inte ihåg var man kunde köpa dem! Är det någon som vet var man kan hitta en sådan i Sthlm? Pris? :)Roseanna
0 svar · 1,3k läst
F
Fixtrix: Skulle satsa på en rätt neutral färg eftersom möblerna har färg och ni hellre vill satsa på färgklickar. ;D http://www.beckers.se/inspire/indoor/trender/farg9.asp?SubCategory=inspiration
1 svar · 3,3k läst
·
F
Fixtrix: Skulle helt klart satsa på golvvärme och klinker. Dessutom försöka få det lite ljusare. Ljusare + en spegel är ett trick som gör att hallen känns större. Kanske få in spottar i taket för att få in mer belysning. Måla dörren och fönster vita på insidan. Satsa på att få bort elementet alt. flytta det och bygg en schysst skohylla med små fack. Är ju kanon om ni kan få till en
6 svar · 7,4k läst
·
F
Fixtrix: Vi har en soffa och en schäslong. På ena gavelväggen har vi ett stort "newport" skåp. Soffbord och tv möbel är oljad ek. Taket är vitmålat, väggarna är vitmålade utan en vägg som är grå (samma som öppna spisen). Ex http://www.newport.se/pics/skapkorsek.jpg Om rummet är alldeles för litet är det bättre med mindre möbler än för mkt. Det ska ju kännas luftigt. Satsa på
1 svar · 3,9k läst
S
SebT: Kolla på: http://www.livingood.se/ Jag har ett skåp från dom, kanon fint!
2 svar · 5,3k läst
P
Petra_S: Min tonårsdotter vill ha en röd fondvägg i sitt rum, de övriga väggarna vita. Rummet är litet, drygt 9 kvm och låg takhöjd drygt 2 m. Ligger i källarplanet. Har ni något tips på en snygg varm röd färg som passar som fondvägg. Vad ska man ha för vit nyans?? //Petra
0 svar · 1,2k läst
K
kyticka: Personligen tycker jag om betsade ramar - så slipa, betsa, lacka - kan blir hur fint som helst ::) har själv fixat flera ramar - anpassad färgmässigt till övrigt inredning i rummet.
2 svar · 6,5k läst
S
Snigel: Ah, det hjälper tyvärr inte. För att det ska löna sig att ens åka någon annanstans och köpa dem måste det vara i Skåne eller nånstans på vägen till Värmland. Synd att inte företaget som tillverkar dem har bättre koll på återförsäljarna. :(
1 svar · 2,6k läst
Index
Index: Stora famnen hängmattor har hängmattan "Vyssan lull" för förvaring av gosedjur. http://www.storafamnen.nu/priser.html http://www.odenlab.se/album/showimage.php?albumid=134166&from=73&index=81&id=1759327
4 svar · 3,4k läst
lastkaj
lastkaj: [citat] Nä, jag har inga bilder för att det inte är byggt ännu. I mitt inlägg skriver jag att jag ska bygga..... Dock är alla kablar redan dragna för detta teknikskåp. Just nu hänger en fet kabelhärva (med mestadels högtalarkablar) från taket o dinglar. Väggen o skåpet ska enligt plan byggas i februari om resten av utbyggnaden flyter på enligt plan. Om du såg på Äntligen hemma,
12 svar · 8,0k läst
yonna
yonna: Snyggt! Mycket snyggt!
7 svar · 10,0k läst
A
ama: Har du koll på ifall K-Rauta och Svenska Hem fortfarande har sin utförsäljning? Var det 50 % även på K-Rauta? /ama
5 svar · 7,4k läst
lbg
lbg: Tack för tips! De där "ute-pjäserna" verkar ju vara lite vad jag söker kanske... Jag ska också leta på olika schacksiter. Att göra själv är inte att tänka på, vi har tummen i handen båda två ;) Fler tips emottages tacksamt!
3 svar · 1,7k läst
P
Pella: Vi har valt att måla hallen i en ljusblå färg (S2010-R90B) och den gamla furutrappan ska nog målas vit. Är det någon som har förslag på ett snyggt klinkergolv som passar till?
0 svar · 2,2k läst
A
Arnebo: I vår lägenhet är det parkett i hallen, vilket har varit uruselt! :-/ Golvet är bara 5 år gammalt och nedslitet av allt grus som släpats in. Nu när vi bygger hus har vi valt granitklinker i hallen, jättesnyggt och praktiskt! Men jag vet hur svårt det är att byta spår när man har en klar bild av hur man vill ha det. Hoppas ni hittar rätt....
5 svar · 6,1k läst
R
Ramkvist: Moderator: Klistra tråden. Alltid trevligt att ha sådan tips sparade. ;)
1 svar · 7,8k läst
Misse
Misse: Titta på www.bowell.se. Vi har köksstolar därifrån i ek som vi är supernöjda med. Ett annat (förmodligen ännu dyrare) alternativ är barstolen "Sluggo" från www.olbydesign.se som jag tycker är ursnygg.
4 svar · 4,5k läst
C
Canis: Fick inga svar i köksforumet så jag provar här också :) Vi har, och kommer ha kvar efter ombyggnaden, som en bardisk mot matrummet. Dvs vanliga köksskåp och granitskiva på dem. Men så kommer vi låta bygga upp väggen en bit högre än skåpen och ovanpå det lägga en ekskiva. Dvs man slipper se disken från matrummet, man kan fortfarande lassa porslin lätt mellan kök-matrum och man
0 svar · 4,1k läst
J
jessica: Jag har en ho,men jag har aldrig använt den :-[..så jag skulle klara mej utan den ;)Men den är snygg att ha när jag endå har den :P
3 svar · 7,4k läst
W
wingen: Jag måste nog hålla med din andra hälft. Vi valde ek i köket och laminat i tvättstugan. Vi har bara bott i vårt nya hus i ca en månad men redan har ekskivan fått en del fläckar. En droppe vatten som glöms kvar blir en mörk fläck ganska snart. Och en del repor i skivan är det också. Tyvärr. :( Men visst, det går att slipa och olja så att det blir som nytt igen. I tvättstugan, på
5 svar · 13,6k läst
Buuzzz
Buuzzz: [citat] Lysande skrivet Vilma, kunde ha varit jag som skrev det ;D
2 svar · 2,7k läst
A
annann: Huvudsaken är att du är nöjd JohanS och att du tillbringar betydligt mindre tid än jag vid din hemmadator.
10 svar · 3,6k läst
B
byggimpert: [citat] Med klarblå soffa, gul och grön matta så känns det som att en bild skulle hjälpa väldigt mycket, känns som att alla spontana förslag man har stupar av antingen den blå eller den gul/gröna anledningen ;), men det kanske inte alls behöver vara så svårt men åtminstone jag behöver se vilken typ av blå samt gul och grön nyans det handlar om. Har du möjlighet att lägga in en
5 svar · 2,9k läst
B
byggimpert: Jag har personligen lite svårt för rum som är inredda helt och hållet i en och samma stil, spec. om man använder sig av nytillverkade möbler som ska försöka efterlikna förra sekelskiftets 'herr-rum' :-/ Om du har byggt ett nytt hus med standardtakhöjd, fönsterstorlek samt inga tidstypiska listverk/dörrar osv. så tycker jag def. att du ska gå på en mixad stilkombination, då det
11 svar · 3,7k läst
Index
Index: Om du vill ha ett lite högre skåp kan du köpa en garderobsstomme på Ikea. Sätt in ett par skohyllor, exempelvis "Komplement" i den nedre delen av garderoben och i övre hälften öppna hyllplan med korgar som förvaring. På sidan av garderoben fäster du ett par rader krokar för jackor, väskor m m.
2 svar · 5,3k läst
H
helenae: Tack igen! Ja, varför planerar vi för nedplockning innan vi ens fått upp grejerna... mycket bra fråga... ::) ;) Skall ta mig en tur till IKEA och kolla alternativen. Tack så mycket för hjälpen! //Helena
2 svar · 6,9k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.