8 029 läst ·
12 svar
8k läst
12 svar
Mediamöbel
Hej alla glada inredare/byggare/soffpotatisar! 
Jag letar ferbrilt efter en mediamöbel som inte bara är snygg utan även kan hålla tre klåfingriga blöjbarn borta från de 200 knapparna som alla måste stå exakt rätt för att film-/musikupplevelsen skall vara perfekt.... Baskraven är ren design utan rokoko, 90 cm bred, 70 hög och 60 djup. Behöver inte kunna bära en TV.
Har hittat en på ROOM http://www.room.se/ProdImages/1044673.jpg som uppfyller alla kriterier bortsett från priset som är 4700:-
Om inte någon här sitter på ett par fina länkar får barnen klara sig utan nya vinteroveraller :
/Fred
Jag letar ferbrilt efter en mediamöbel som inte bara är snygg utan även kan hålla tre klåfingriga blöjbarn borta från de 200 knapparna som alla måste stå exakt rätt för att film-/musikupplevelsen skall vara perfekt.... Baskraven är ren design utan rokoko, 90 cm bred, 70 hög och 60 djup. Behöver inte kunna bära en TV.
Har hittat en på ROOM http://www.room.se/ProdImages/1044673.jpg som uppfyller alla kriterier bortsett från priset som är 4700:-
Om inte någon här sitter på ett par fina länkar får barnen klara sig utan nya vinteroveraller :
/Fred
En kompis satte upp sterogrejjerna på väggfasta hyllor högt upp.
Som kuriosa kan jag tillägga att hemma har godiset fått flytta från att ha varit i köksskåpet till att nu ligga ovanpå det precis under taket. För ett par dagar sedan hittade jag vår godissugna 3-åring på micron som står på köksbänken.

Hon hade klättrat upp på diskbänken och sedan försökt ställa sig på micron för att nå godiset på översta hyllan i köksskåpet.
Som kuriosa kan jag tillägga att hemma har godiset fått flytta från att ha varit i köksskåpet till att nu ligga ovanpå det precis under taket. För ett par dagar sedan hittade jag vår godissugna 3-åring på micron som står på köksbänken.
Hon hade klättrat upp på diskbänken och sedan försökt ställa sig på micron för att nå godiset på översta hyllan i köksskåpet.
Tycker det finns snyggare grejjer här:
http://www.quadraspire.com/index_main.htm
Audioactive Musicreproduction
Smedjegatan 29
35246 Vaxjo
Sweden
PHONE: 0046 470 469 90
FAX: 0046 470 469 93
Jag skulle själv köpa grejjer med låsbara dörrar. Problemet med glasdörrar är att ungarna älskar att sätta fingeravtryck på dem, men de tröttnar efter ett tag.
Pernilla
http://www.quadraspire.com/index_main.htm
Audioactive Musicreproduction
Smedjegatan 29
35246 Vaxjo
Sweden
PHONE: 0046 470 469 90
FAX: 0046 470 469 93
Jag skulle själv köpa grejjer med låsbara dörrar. Problemet med glasdörrar är att ungarna älskar att sätta fingeravtryck på dem, men de tröttnar efter ett tag.
Pernilla
Tack för alla svar, fjärrisarna blir ett problem ja. Vet ej ännu om det är riktigt "görbart" men eftersom plasman hänger i en annan del av rummet så planerar jag att dra fram ett IR-öga till plasman för att styra alla apparater. Vet inte exakt hur ROOM lådan ser ut på baksidan men misstänker att form gått före funktion.... kylningen borde gå att lösa genom att demontera bakstycket
Det blir inga nya overaller i år. Heller
Det blir inga nya overaller i år. Heller
Vi har ett knallrött plåtskåp från IKEA som både rymmer mycket och dessutom håller för vår TV. Det är dessutom låsbart och kostade inte mycket alls. Kan tillägga att vi inte har någon baksida på det, men då det står vid en vägg fungerar det perfekt.
Jag ska sätta upp en ny vägg som delar av vardagsrummet i två delar ( då jag har byggt ut vardsgrummet i andra ändan). På denna vägg ska stereo o TV vara. På andra sidan väggen ska jag bygga en garderob där jag ska placera dator, stereo, dvd, ADSL, alla högtalarkablar och nätverkskablar, antennkablar kommer in i denna garderob. Stereon kommer således att var inbyggd i garderoben och endast två luckor i form av frostat glas (som fjärrisen går igenom) kommer att syns i vardagsrummet - samt TV som hänger på väggen.
Jag behöver således ingen möbel - det känns bra!
Jag behöver således ingen möbel - det känns bra!
Jag har gjort en liknande lösning som Lastkaj, men jag byggde lite bredare samt försåg det hela med skjutluckor.
Nu har jag inbyggd Tv och all apparatur.
Blev ett inbyggt barskåp samtidigt.
På utsidan är det enbart Mdf som är målade med samma färg som väggen. Handtagen i aluminium är infrästa i luckorna.
Ser väldigt probert och snyggt ut från utsidan dock har jag inte hunnit med insidan finish på insidan ännu utan bara funktion.
Nu har jag inbyggd Tv och all apparatur.
Blev ett inbyggt barskåp samtidigt.
På utsidan är det enbart Mdf som är målade med samma färg som väggen. Handtagen i aluminium är infrästa i luckorna.
Ser väldigt probert och snyggt ut från utsidan dock har jag inte hunnit med insidan finish på insidan ännu utan bara funktion.
Lastkaj, jag hör att jag måste kanske börja tänka lite "out-of-the-box" jag oxo. Nu kan jag iofs inte smälla upp någon vägg men det kanske inte är en möbel som skall till utan en integrerad väggmodul eller likande.
Det där låter riktigt coolt, har du foton på lösningen?
/Fred och hans frysande barn
Det där låter riktigt coolt, har du foton på lösningen?
/Fred och hans frysande barn
FredrikB skrev:
Nä, jag har inga bilder för att det inte är byggt ännu. I mitt inlägg skriver jag att jag ska bygga..... Dock är alla kablar redan dragna för detta teknikskåp. Just nu hänger en fet kabelhärva (med mestadels högtalarkablar) från taket o dinglar. Väggen o skåpet ska enligt plan byggas i februari om resten av utbyggnaden flyter på enligt plan.
Om du såg på Äntligen hemma, sista avsnittet. Så byggde Timell ett oerhört litet fristående rum. Så kan man tänka om man inte ska smälla upp en hel vägg.
Klicka här för att svara