1 728 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
Infällt schackspel i stengolvet!
Hej!
Vi kommer att lägga stengolv i alla sällskapsutrymmen i vårt nya hus och vi har nu kommit på den geniala idén (tror vi
) att fälla in ett schackspel i golvet! (Gjort av klinkers förstås).
Först och främst, har någon några synpunkter/tips om detta? Det andra är dock att hitta schackpjäser... Som jag ser det framför mig ska man kunna sitta på varsin stol och lätt framåtböjd kunna flytta på pjäserna som då borde vara ca 50 (?) cm höga. De får inte vara för tunga heller, så jag antar att trä är bäst (?).
Är detta ett realistiskt projekt, eller?
Alla synpunkter mottages med tacksamhet!

Vi kommer att lägga stengolv i alla sällskapsutrymmen i vårt nya hus och vi har nu kommit på den geniala idén (tror vi
Först och främst, har någon några synpunkter/tips om detta? Det andra är dock att hitta schackpjäser... Som jag ser det framför mig ska man kunna sitta på varsin stol och lätt framåtböjd kunna flytta på pjäserna som då borde vara ca 50 (?) cm höga. De får inte vara för tunga heller, så jag antar att trä är bäst (?).
Är detta ett realistiskt projekt, eller?
Alla synpunkter mottages med tacksamhet!
Visserligen utepjäser men snygga [smiley=happy.gif]
http://www.slottsbro.se/idrott/6060.html
Jag har för mig att jag läst om någon som gjorde stora pjäser i frigolit men minns inte var [smiley=undecided.gif]
http://www.slottsbro.se/idrott/6060.html
Jag har för mig att jag läst om någon som gjorde stora pjäser i frigolit men minns inte var [smiley=undecided.gif]
Är man lite händig så kan man ju i frigolit göra pjäserna. Sedan vacuumpump för att göra formar. Bra till bönderna, som det blir en del av. Fast det låter enklare att köpa något färdigt. Det finns massvis av stora schacksiter som har pjäser av alla storlekar. Från resepjäser till enorma utevarianter. De är nog rätt dyra dock.
I trä låter gediget och vackert, men då blir det nog fantastiskt dyrt såvida du inte vill svarva/hugga alla själv
En bra ide annars!
I trä låter gediget och vackert, men då blir det nog fantastiskt dyrt såvida du inte vill svarva/hugga alla själv
En bra ide annars!
Klicka här för att svara