7 352 läst ·
5 svar
7k läst
5 svar
Inaria skjutdörrsgarderober
Medlem
· Stockholm
· 136 inlägg
Är det nån som har erfarenhet av Inaria (jag håller på att skriva Aniara hela tiden
) skjutdörrsgarderober?
Jag kollade på dem hos Fredells idag och fick ett pris på 6000 (exkl inredning, de har 20% just nu på garderober) för en som skulle passa hos mig. Priset är väl acceptabelt tycker jag. Garderoben är 270 hög, 180 bred, 60 djup, 2 spegeldörrar.
Jag är bara lite nyfiken på om nån annan har några bra/dåliga erfarenheter av detta märke.
Jag kollade på några andra (Elfa/Lumi) men de verkar inte klara att leverera så höga som jag villl ha. I alla fall inte sidodelarna. Å andra sidan kanske det blir "för mycket" att ha speglar från golv till tak?
http://www.inaria.se
Jag kollade på dem hos Fredells idag och fick ett pris på 6000 (exkl inredning, de har 20% just nu på garderober) för en som skulle passa hos mig. Priset är väl acceptabelt tycker jag. Garderoben är 270 hög, 180 bred, 60 djup, 2 spegeldörrar.
Jag är bara lite nyfiken på om nån annan har några bra/dåliga erfarenheter av detta märke.
Jag kollade på några andra (Elfa/Lumi) men de verkar inte klara att leverera så höga som jag villl ha. I alla fall inte sidodelarna. Å andra sidan kanske det blir "för mycket" att ha speglar från golv till tak?
http://www.inaria.se
Medlem
· Stockholm
· 136 inlägg
Jag skippar nog detta och kör med vanliga garderober.
När jag funderat lite mer känns det som en alltför massiv konstruktion i ett sovrum på 6 m[sup]2[/sup]. Skulle funkat om det varit en hel vägg eller en nisch, men inte halva väggen på längden.
Hursomhelst har Fredells i Nacka 20% rabatt på skjutdörrsgarderober och inredningar från Elfa/Lumi, Inaria och KA Design fram t.om 13/11 (tror jag, däromkring i alla fall)
När jag funderat lite mer känns det som en alltför massiv konstruktion i ett sovrum på 6 m[sup]2[/sup]. Skulle funkat om det varit en hel vägg eller en nisch, men inte halva väggen på längden.
Hursomhelst har Fredells i Nacka 20% rabatt på skjutdörrsgarderober och inredningar från Elfa/Lumi, Inaria och KA Design fram t.om 13/11 (tror jag, däromkring i alla fall)
Hur som helst tror jag att det är vikigt att inte bara kolla på nätet, utan verkligen känna hur stabila de är. I något inlägg var det någon som rekommenderade IKEAs. Sök på inlägg om garderober, så kanske du hittar något intressant.
Pernilla
Pernilla
Medlem
· Stockholm
· 136 inlägg
Ja, jag har läst lite inlägg om diverse skjutdörrar ville bara kolla om just detta fabrikat. Det kändes bra när jag tittade på dem, men det gör de flesta.
Tyvärr är Ikeas skjutdörrsvariant för bred för att passa in hos mig. Skall kolla på Bauhaus imorgon, men jag tror som sagt att jag överger skjutdörrarna till förmån för en "vanlig" garderob. Rummet är nog för litet.
Men jag hinner säkert vela fram och tillbaka ett par gånger innan jag köper.
Men jag hinner säkert vela fram och tillbaka ett par gånger innan jag köper.
Klicka här för att svara