Inredning
Hoffsan: [citat] Jo jag har tänkt tanken men blir det inte väldigt mycket dyrare?
Hoffsan: Har precis beställt en soffa från Svenska hem ( Oxford, 3 sits med divan, beige) Detta tyckte vi var bra: Lösa kuddar i ryggen så man kan bulla upp hur man vill. Liggdel(divan)SKÖNT!! Tvättbar Har för närvarande en skinnsoffa som vi köpte för 4 år sedan som jag ångrar bittert idag pga att jag alltid fryser när jag sitter i den och så passar den inte in till våra övriga möbler som
Sofia: Nu blir jag genast sugen på att titta på Vineyard "live"..! Klart man blir besviken om det inte ser lika fint ut som på bilderna. Fast samtidigt en liten lättnad då de kostar lite mycket tycker jag. Soffbordet och Sideboarden är mina självklara favoriter i alla fall, kan bli så att en av dem hamnar i min ägo någon gång! :) (Om jag inte ratar dem när jag ser dem på riktigt vill
Index: Vi använder groventrén som "hall" där vi har rejäla garderober med förvaring för kläder och skor. Eftersom vi har en öppen planlösning med trappa till övervåningen alldeles innanför ytterdörren är det skönt att inte dra in grus och gräs den vägen och man slipper också en hall som är fylld med skor och kläder. Barnen och deras kompisar springer in och ut genom groventrén men
msFalke: Vi har en Ekeskog, jag är ganska nöjd med den och har inte samma problem med dynorna som Christina. Det är i alla fall inte något jag har kännt av än... Det enda jag tycker är negativt är att den är så stor och svårplacerad (och kanske inte sådär jättesnygg). Min sambo tycker däremot att den är för liten och obekväm att ligga och slappa i. Men så är han också nästan 2 meter
thomas33: Inga problem om huset är rakt :o . Jag lodade från taket och skruvade fast överlisten och lät underlisten ligga löst på golvet tills dörrarna var uppe. Då kunde man lätt göra småjusteringar genom att knacka lite på underlisten före fastskruvning. Har gjort 10cm breda "väggar" vid sidorna, så att det blev 100% rakt mot skjutdörrarnas kant.
AndersG: Det var ett företag på mässan som hade byggsatser för detta.. www.stepkit.com
vonSassen: ;) Först och främst ...... som en vedlår eller två ! Sen.... jaaaa, jag har så mycket "som jag inte behöver" av "bra att ha-saker" ...så risken är väl att det bara liggger där och skräpar! ??? Men allt Du nämner kanske hamnar där för jag har inte plats för så mycket garderober i min "lilla" 65-kvadratare med loft hälsar Helena med Nationalschabraket
Misse: I huset vi skall flytta till kommer det att finnas en trappa med eksteg och en "spaljé" i vitt. Finns det någon som har erfarenhet av att bygga in trappan och istället för en spaljé ha en låg "vägg"? Jag såg en familj i senaste Plaza interiör som hade gjort detta, men jag skulle gärna vilja se några fler inspirationsbilder och inte minst få reda på hur man går tillväga.
hanneli: Et alternativ som kan bli jättesnygt är att använda tavelhylla. Min kompis har gjort det i sin nya lägenhet och det fungerer alldeles utmärkt.
pillan71: [citat] Nja, än är inget bestämt. Sån't här kan ta flera månader! ;) Barnen är fortfarande små, 6,5 och 3 år, så än är det spill, men som någon sa att det finns ju vuxna som spiller också. Vi får hoppas att det inte blir fler "konstverk" med bläckpenna, för det går inte bort. Har redan konstverk på alla sidor av kuddarna så det hjälper inte att vända ;D Vilka färger har du
AndersG: Sköljmedel? Varför skall man ha det? Vi allergiker hyllar principen "Ju mindre skit, desto bättre" ;) Se: http://www.konsumentverket.se/mallar/sv/pressmeddelande.asp?lngArticleId=418&lngCategoryId=509
Pedda_P: fantastiskt med så engagerade svar, tack, glädje, nu fick vi något att jobba med, suveränt :) bänkskivan är naturligt grå och vilar på skåpstommarna som skall fästas i väggen, exakt hur får snickarna lösa ;)
pillan71: 5 st svarta sjuor hittar du här (Flen): http://www.tradera.com/auction/aid_19321992 Pernilla
fubar: Allt som ska fällas ned har en viss förmåga att stanna i nedfällt läge för att det är krångligt att fälla upp och ned hela tiden. Människan är ju bekväm av naturen, iallafall jag :) Är ett sängskåp stabilt? -Inte särskillt bra om småbarn lyckas få sängen över sig.
Magnus_Nordmark: Jag kan start rekommendera Carpe Diems säng Malö. Otroligt skön och har bästa kvalitét rakt igenom! De säljs av de flesta MIO-butikerna. Lite info om sängarna: www.carpediembeds.se
drx: K-Rauta, Miomöbler m.m Priserna varierar kraftigt från affär till affär men jag har inte sett några speciella skillnader i kvalite. Prisintervallet ligger på 149 - 599 kr typ.
byggimpert: [citat] Ja det är det, helt underbart både bekvämt och vackert, men fullanilin går definitivt inte att torka av med trasa ;) Har själv två Bruno Mathsson fåtöljer, klädda med den typen av skinn, ursnygga... :), men där får man passa sig för ffa. fettfläckar. MVH//Christina.
Solana: Vi kommer också få det nästan exakt så. Vi kommer nog att välja placera tvn mellan fönstren så att säga (mellan din altandörr och fönster)... och soffan mot långväggen och tvåsitsen mot kortväggen ... därför att ljuset från fönstren då inte kommer in i tv och speglar allt ::)
Mimto: [citat] Var inte säker själv. ::) Sökte därför på nätet. Där stod det att by-cast är polyuretan finisherat läder. Alltså riktigt skinn fast extra ytbehandlat.
jussi79: kaklet kommer ifrån konradssons (bangalore), det sitter på ark så kakla som vanligt
Dahlino: vi har låtit en lokal snickare tillverka bl a hyllor i ek till oss. inte alls dyrt! desutom får man det som man vill. ring runt till olika snickare och kolla!
gacki: Är på jakt efter något att ställa tven på och en plats under den att gömma alla förbenade boxar av alla dess slag. Är det någon här som har en Gideå sideboard från IKEA, hur rymlig är dessa innuti? Hur ser hyllplanen ut? Flyttbara? Är det bara ett hyllplan i hela skåpet eller är det två olika hyllor bakom varje skjutdörr? Hjälp mig, måste bara bli av med den anskrämliga