Byggahus.se
Lindgrenski
Lindgrenski: Fler tips?
6 svar · 1,2k läst
M
Miscpony: Jag kom genast att tänka på vitt rektangulärt kakel, väldigt snyggt och håller länge eftersom design och färg är så enkelt och stilrent. Skulle nog satsa på vita väggar och en ljusblå fondvägg vid matplatsen för att få ett fräscht och modernt intryck. Matta under matbordet skulle jag nog inte vilja ha, opraktiskt ur städsynpunkt. Om kökets planlösning tillåter det skulle jag
4 svar · 2,3k läst
yonna
yonna: Jag har använt IKEAs inredare. Det var visserligen för inredning av kontorsutrymmen men inte mindre viktigt. Jag var inte så väldigt imponerad faktiskt. Dessutom gäller det väl att deras inredare ska, om möjligt, peta in en del av deras egna produkter? Men detta var alltså för tio år sedan och kan vara bättre idag. Eftersom vi idag har utbildade arkitekter/inredningsarkitekter så kan
10 svar · 10,2k läst
M
Mullvaden: Ja bänkarna är äkta. Vi fick köpa dem till samma pris som "perstorpsbänkar" om vi beställde före ett visst datum, så jag vet inte priset. Det finns liknande bänkar på Kvik som har bra pris vad jag förstår. Bänkarna funkar jättebra. Skurar av dem med jämna mellanrum och behandlar med Mellerud Marmor Politur köpt på Citti i Tyskland - det finns säkert liknande här i butik. De är
7 svar · 3,7k läst
E
elof: Ja absolut! Prickar du dessutom in minst en regel så sitter det som berget /AB
3 svar · 2,4k läst
A.Nygren
A.Nygren: Väcker tråden till liv igen. :) Blev det någon väggmålning? Är nyfiken på resultatet. Men jag undrar lite över det här med att spruta på Kate Moss... ;) ::)
11 svar · 895 läst
A.Nygren
A.Nygren: "lite mer än 3 månader senare" ;) Jag är också intresserad. :)
6 svar · 1,9k läst
A.Nygren
A.Nygren: Jag lånar tråden lite ;) Jag har planer på att sätta fiberoptik i taket i biorummet, finns det någon som vet var katten man kan få tag i billigt innertak igentligen, helst begagnat eftersom jag ändå ska måla det mörkt blått eller svart.
15 svar · 2,2k läst
M
Mayia: Vitmålat trä absolut, blir jättesnyggt!
6 svar · 817 läst
dobermann_brutal
dobermann_brutal: [citat] OK. Tack jag kollar vidare.
3 svar · 1,8k läst
J
johan77: Beroende på hur stort huset är så räcker det kanske med en gammaldags portklapp? Då slipper ni all kabeldragning.
4 svar · 3,2k läst
M
Monkey: Växten på bilden är en kokospalm Jättesnygga tycker jag med och ganska lättskötta också :)
3 svar · 1,6k läst
·
Severus
Severus: [citat] Finns asläckra tapeter som ser ut som bambu etc Tror Eco har en sådan kollektion. Men jag kan ta fel på fabrikat. Såg på Mattlagret i Bromma att de hade "trätapeter" på rulle.
6 svar · 3,3k läst
C
chess: Har ni lagt in det än? Är så himla nyfiken på hur det blev :-)
13 svar · 5,9k läst
chris47
chris47: Billigt alternativ är att späda ut vattenbaserad takfärg (badrum glans 40) med vatten. Använd en svamp och gnid in ordentligt. Fungerar endast om panelen ät trären. Panelen blir som ny och det går inte se att den är målad. Testa på en provbit först. /CC
2 svar · 4,1k läst
Faidros
Faidros: Och kom ihåg att inomhusfontäner skall stå i sydost ;)! http://www.kristallrummet.se/omfengshui/sydost.shtml
3 svar · 8,4k läst
·
Index
Index: Här kommer en till snygg pall från David design. Finns bl a på http://www.designonline.se/ [bild]
2 svar · 6,2k läst
E
elof: Om väggana inte är klädda invändigt så har du möjligheten att få extra reglar på ställen där du tänk hänga upp något tyngre. T.ex. om du vill hänga upp en tv på väggen eller nått stort tungt skåp, be då om förstårkningar på dessa ställen redan nu....och framförallt, skriv ner var du sätter dessa, annars kommer du bara få stå och klia dig i huvudet när saken väl ska
2 svar · 820 läst
A
ann-maria: Tyvärr vet jag inte vart man kan köpa den i "butik", man jag tackar för tipset på snäckskalslampan. Den är att dööö för! Tur att man nyligen fått lön, för jag gick in och köpte den.   ::)
2 svar · 866 läst
M
matte2k: tänkte väl det :)
9 svar · 10,5k läst
M
V
visbylinda: Vi har en väldigt smal hall så för att spara plats på väggarna skulle jag vilja fästa en spegel (ca 45 x 100 cm) på insidan av ytterdörren. Såg i någon inredningstidning (minns ej vilken) att det fast några "skenor" som man skruvade fast i dörren och sedan trädde man bara in spegeln emellan dessa. Det är alltså "skenor" i överkant och underkant på spegeln. Det såg snyggt och
0 svar · 2,8k läst
M
Meijan: Nu måste ni plocka fram bilder på era gardinuppsättningar!  :D Jag är totalt lost på vad jag ska göra med mina fönster. Jag är lyckligt lottad att ha stora fina gamla 20-talsfönster med djupa fönsternicher och hittills har jag nöjt mig med att ha gardinlöst för att få njuta av ljuset, utsikten och de fina fönstren. Men nu saknar jag en mer ombonad känsla och vill nog ha gardiner
0 svar · 1,4k läst
N
Nonex: Vi har precis blivit färdiga med vårt kök! Luckor är IKEA abstrakt vit (högblankt). Bänkskivor är ek och svart granit (Star Galaxy) och vitvaror i rostfritt. Klinkern är rätt mörk antracitgrå med lite bruna stänk i. Kaklet är gråbrunt, ganska ljus. Vi var lite rädda för kombinationen högblank/rostfritt/star galaxy, vi trodde det kunde kännas lite kallt. Men ekskivorna ger värme
4 svar · 5,6k läst
N
Nonex: Vi har på övervångingen (115kvm) fondvägg i två av fyra rum. Min åsikt är att det alltid finns en dominant vägg i ett rum som oftast används som fond, exempelvis bakom sänggaveln i ett sovrum. Vi använde istället en "mindre dominant" sidovägg och tapetserade med en diskret, ljusrandig tapet. Kändes lite fel när min sambo (kvinna) föreslog för mig (man), men det blev helrätt (som
11 svar · 4,2k läst
Hemmakatten
Hemmakatten: Kommer tyvärr inte på just nu exakt var jag sett puffar/pallar med förvaring under. Men vet att jag sett det på flera ställen. Ikea har haft sådana, åtminstone tidigare.
11 svar · 5,0k läst
·
D
Daisy007: Hej. Vi är 2 studenter från Högskolan i Halmstad som läser en kurs i entreprenörskap. Kursen innehåller ett moment där vi ska skapa en arffärsidé och därefter göra en affärsplan för ideén. Affärsidén lyder enligt följande: ”Vi erbjuder unika möbler till dem som vill ha det där lilla extra, genom att köpa in unga talangers kollektioner och sedan sälja vidare dessa” Vår
0 svar · 865 läst
N
nelann: Tack för jättebra tips! Visst är det lite extra glädje och stolthet om man gjort nåt själ hemma, håller helt med! Vi bor i Linköping, så jag ska kolla runt lite här i stan på snickrier och se vad jag hittar. Två av dörrarna ska vara i frostat glas med massiv ekram. Men de andra två var det vi ville ha ekfanér till speglen och så massiv ekram. Tror också att det kan bli trixit att
3 svar · 2,9k läst
B
ByggSann: [citat] Hade varit kul med Bilder.. ??
8 svar · 6,6k läst
S
Snigel: Jepp...tuftad stämmer nog bra med det jag är ute efter!
2 svar · 1,9k läst
K
kloka_elin: Hej! Det kanske har blivit för sent nu, men kolla in k-rautas! (känner mig som värsta reklampelaren för k-rauta, men har ingen provision, jag lovar.) /Elin
2 svar · 2,2k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.