Inredning
Amphibian: Jag behöver ett fint strå Hordeum (korn). Var får man tag på det i Göteborg/omnejd såhär års?
ByggPutte: Det går inte att bara skruva ner klossar i en radie på en mdf eller plyfa och sen tvinga dom bitarna som Du ska böja mot klossarna. Mvh Putte
wahlström: vi använde vanlig råspont till vår vägg, funkade kanon! en del kvistar men inga "hål" så blev inte mycket spill. vände den hyvlade sidan utåt och den är lätt att torka av. vi satte upp den för ett par, tre månader sen och redan efter några veckor såg man att springorna började framträda. är jättenöjda!
lely: Hej allihop! Håller på och inreder vårt tv-rum/gillestuga och behöver få lite föslag på vilka lampor som kan passa, dels i taket och i "källarfönstren". Förut hade vi en träplafond-och det vill jag inte ha nu.....Källarfönstren är 97 cm breda och 76 cm höga och är på kortväggen. Tidigare hade vi hängande belysning i källarfönstren. Rummet är 6.30*3.50 Tapeten vi har är
johan77: Finns det någon praxis för hur gardinstänger ska monteras i relation till fönsternischen?
Rogerio: [citat] Vi tryckte ihop 3st 60*120 frigolit mha spik o lim, gick hur bra som helst
gaia: Om dina resårmadrasser är i bra skick kan man göra en lyft med att köpa en kil till skarven och en lyxig, tjock bäddmadrass 180cm bredd. Bra bäddmadrass ( latex,ull, tagel) är dyr men det är den som avgjör i slutändan hur mjuk och bekväm sängen blir, tycker jag. Allt annat under bäddmadrassen har mindre betydelse och är inte värt att spendera för mycket pengar på. Ikeas resårer
lbg: Jag har genomfört flera flyttar med 400 l akvarium och Discus... :D Jag sparar så mycket det bara går av det gamla vattnet i stora plastdunkar, flyttar fiskarna i hinkar, och fyller sedan upp akvariet på det nya stället med det gamla vattnet + lite nytt. Sedan fyller jag på succesivt under ett par veckor med nytt vatten tills jag når normalhöjd i akvariet. Mina Discus har alla alltid
andrhedb: Kolla med MyWindow (Persienngruppen) de har massor av bra och snygga gardinlösningar och de har tyger från alla de vanliga tygleverantörerna. Köpte nyss gardiner med glidskena (dock utan motor...) från dem och är jättenöjd med allt. http://www.mywindow.se/
Conan: Vi var på vernissage i helgen. Läcker, lättsmält konst. Dessutom sysslar konstnären med inreding. http://www.frejmus.se/Bildspel/Vernissage.wmv Inredning: http://www.amicitia.se/
meya: Kika in på www.ellos.se, de har en serie i vitt-gult-ljusblått-lime. Faktiskt helt ok. Annars finns det ju SIA:s barnserie med prinsar, prinsessor och möss... superfina! (har dem själv)
pinebar: Hej! Jag skulle köpa en billig stake med snygga ljus och ungefär samma avstånd mellan dem som du vill ha. Sedan skulle jag slakta den och bygga in den i den pinnen som du vill ha i ditt fönster. Låter snyggt :) /pinebar
monikaw: Jag var och köpte långa stänger idag :) Får se om jag får tid att sätta upp dem imorgon.
Mayia: Hej! Vi köpte den här ringklockan från Beslagsboden på Hornbach i våras: [bild] Ringsignalen till blev ett helt ordinärt dingdong, de hade en hel del att välja på.
Spix: Den billigaste ekbänkskivorna jag hittade var på Silvan som slog IKEA med halva priset. Köp en sådan och kapa till.
Spix: Centraldammsugare är utmärkta för att ta upp smuts och skräp samtidigt som utblåset hamnar utanför huset. Någon grundlig rengöring blir det däremot inte, eftersom de inte är bättre än vanliga dammsugare. Men kombinerar man med våttorkning av golv och ett ordentligt verktyg som kan ta upp skit ur mattor och sängar så fungerar det. Tänk på att en vanlig "standardmatta" bokstavligen
Linska: Jysk har även en stationsklocka för 99:-!! Längst ner till vänster http://nlab.wp.dk/stories/110_2_117_FZHGo9K3/imagepage39.htm
jessica: Jag har inte Ikeas matta, men jag har två andra vita ullmattor i bättre kvalitét. Det är inga problem med vitt. Spiller du något så är det bara att torka upp det och ser du inte när det händer så är det inga problem att få bort den i efterhand. Därför föredrar jag alltid ull och vitt. Du kan gno utan att det tappar färgen. :)Våra har vi haft i 5-6 år och dom har stått pall för
Peppes_Bodega: Jag har nu fått detta svar av Gant Sweden AB: "Hej! Tyvärr så är kudden på bilden du beskriver inte från Gant. Däremot den bakom i cream med blå stjärna. Den kan du däremot hitta på några butiker fortfarande. Den har i och för sig utgått från sortimentet men har du tur så kanske det är någon som har den kvar." Jag har nu alltså gett upp!Felskrivet i tidningen verkar det som.
FlitigaLisa: Du behöver nog en större matta än 160*280. Vi har en nu på 200*300 till ett bord som är 110*240 och det är så att stolsbenen hamnar utanför mattkanten vilket är irreterande! Har varit i kontakt med Axeco och de har ullmattor i stora storlekar och kan tillverka utöver ordinarie sortiment upp till 4 m breda. Vi ha kommit fram till att vi behöver 230*350 och har fått pris på Sergel
monikaw: Ja det kan säkert vara en kul och annorlunda ide med ett mönstrat tyg i taket :) Till en neutral tapet då. Vore kul att se bild på om du beslutar dig för att sätta mönstrat tyg i taket. Har sett tapetserade tak några gånger och det kan bli riktigt snyggt. Ett tak måste ju inte vara vitt eller trä.
fiddeli: Hej! Känner någon till var man kan handla en vacker brevlåda i ek? Eller har någon förslag på en vacker och enkel brevlåda som kan passa vid vårt ljusbeigevita hus bredvid ekdungen. mvh fiddeli
FlitigaLisa: Ramar låter bra, sätt små öglor och krokar så du kan häckta ner dem för det kommer samlas damm där!!! /FlitigaLisa
MathiasS: Vänligen fortsätt diskussionen här: http://www.byggahus.se/forum/showthread.php?t=40462