wahlström
wahlström: Hej! Någon som har ett litet tips på en något mindre, vägghängd tv-bänk?? gärna vit... maken vill gärna bygga en egen, men det kan gå fort, eller vääldigt långsamt och jag är otålig! måtten vi tänkt oss är ca 60 gånger 60, djup ca 40... gärna med lucka i glas... (hmm, det många krav, kanske slutar med att vi får göra en själv.... :) )
58 svar · 23,8k läst
·
M
Mats: Bör se helt ok ut iom att det blir "rätt" avstånd i botten
4 svar · 5,5k läst
disskwiss
disskwiss: Kolla den här länken också. Inte de billigaste du kan hitta, men så snyggt! http://www.escapehome.se/index-host2.asp?/marginal-host2.asp Annica
3 svar · 8,0k läst
Index
Index: Här kommer ett till förslag på en galge som du kan köpa på nätet. http://www.akvihome.se/product_info.php?products_id=288
6 svar · 5,3k läst
M
Mikael_S: Köp endast lite bränsle först och provelda detta i en lämplig metallburk så märker du hur värmeutveckling blir etc blir. Är du nöjd med resultatet är det bara att slå till på kaminen.
1 svar · 3,2k läst
G
greenbay: Om det skall vara förvaring bara i facken, klä in dem med gips och lägg samma golv därinne. Montera lister t ex i ek på sidorna inne i facket, en uppe och en nere, dessa kommer ta "skavet". Lådor måttpassas med hjul under och avslutas med golvlist mot golvet. Ev kan du montera en filtlist eller liknande för att förhindra att damm letar dig in under lådorna, men om de kommer att öppnas
1 svar · 12,9k läst
·
Manberg
Manberg: Jag måste försvara ikeas vajrar! 7 meter är långt avstånd, men för det mesta så har man ju gardinerna kanterna.. (Inte idetta fall) Annars väger ju sånna vepor inte mycket.. Men det jag var tvungen att göra var att tillverka en liten plåt 100x100 där jag satte ikeas "grej" i mitten, sen så satte jag 4 skruv, en i varje hörn..inte komplicerat alls.
5 svar · 20,6k läst
villhahus
villhahus: Vita kuddar med en stor brun stjärna på varje hade ju varit kanon till filten.. ;)
6 svar · 6,0k läst
·
I
impossible: Man ligger i var sin soffa  ;). I den digitala rundvandringen man kan göra på Lb´s hemsida finns ett förslag med en något svängd soffa (banan-formad) som också ser mycke trevligt ut. //Impossible
3 svar · 4,0k läst
Linska
Linska: Jag skulle satsa på hissgardiner! Två små krokar i väggen och klar att sätta upp! Dessutom går det att fälla ner dem vid tv-tittande. Min mor köpte nyss naturvita hissgardiner i linne på Åhléns som funkar jättebra. Har själv en hissgardin därifrån fast i bomull och är jättenöjd med den!
2 svar · 10,0k läst
S
Skogsbananen: Eller tjacka ett nytt urverk på classe och stoppa in i den gamla klockan.
3 svar · 6,7k läst
D
Dclxvi: Se där ja, där fanns det ju. Vad bra, tack för tipset! :)
2 svar · 3,1k läst
A
alacs: Det är skillnad på lagersaldo vad gäller varor som man måste hämta ut, kontra saldo för de varor man plockar själv. Vad gäller självplocken kan ju datorn visa x i saldo, medan lika många personer har varit och plockat utan att gå ut genom kassan. Då finns ju inget i verkligheten. Vad gäller det man hämtar ut på lagret så reserveras, i mån av positivt saldo, dina varor när de
15 svar · 4,6k läst
A
alltihemmet: Jaaaaaaaaaaa,det är ju precis den jag menar :-) Tackar!
2 svar · 2,0k läst
Y
Ylva_P: Hoppas allt går bra! Det är väldigt inspirerande att få följa andras renoveringar här på forumet. Jag hoppas på många bilder.... :)
2 svar · 1,7k läst
yonna
yonna: Nackdelen med riktigt stor matta är ju att en sådan är både tung och jobbig att ta ut och vädra. Väljer du en ullmatta är det viktigt att se till att den får både luft och ljus - vilket motsäger lämpligheten av att låta soffan stå helt på mattan. Så länge mattan är ren är det ok men mal gillar annars ull väldigt mycket. Inte mig emot egentligen ::) eftersom jag jobbar med
6 svar · 4,1k läst
R
Raketforskaren: Är det du som tillverkar och säljer dessa beslag, eller är de bara så otroligt bra att du vill tipsa oss andra om dem? Om du säljer dessa beslag så tror jag att man kan köpa annonsplats här på byggahus.se.
1 svar · 3,0k läst
FlitigaLisa
FlitigaLisa: Ingen erfarenhet av just det märket men vi har en annan kopia av Tempur och den är inte lika bra. Detta kan jag påstå då 4 av 5 i familjen sover på äkta Tempur och vi vuxna har gjort det i ca 14 år (fast hunnit byta madrasser en gång, de gamla har barnen numera). Det bästa är väl att provligga båda sorterna för det här med säng är något väldigt personligt! /FlitigaLisa
1 svar · 3,8k läst
Y
Ylva_P: Vi valde att köra med standard plåten undetr Conturan som vi installerade förra veckan. Diskret och snyggt, tycker jag. Jag var rädd att kliner och annat kunde se överarbetat ut.
14 svar · 11,7k läst
·
¤ akila ¤
¤ akila ¤: Kul att kunna stå till tjänst :)
4 svar · 2,9k läst
M
Miniu: Tusen tack! Nu är skyltarna beställda!
5 svar · 4,5k läst
Manberg
Manberg: [citat] ...AJ! Inte helt billigt, men jäklar vad fina grejjer dom hade.. Gillade skrivbordet.
6 svar · 8,5k läst
A
anasel: Hejsan, Du kan köpa ett liknande bord på EuropaMöbler för 2395 kr så slipper du allt besvär med att bygga ett eget. ;) Dock får du ju modifiera det lite om du ska använda det som DJ-bord...men de runda hörnen är ju i alla fall gjorda redan. [bild] CANA Soffbord vitlack, 120 x 60 cm, Höjd 45 cm Mvh Anna
4 svar · 6,5k läst
wahlström
wahlström: geschwint - Ser gärna dina bilder! Ska till ikea imån å inhandla rullgardinen!
12 svar · 29,6k läst
Spix
Spix: Vi hade planer på att köpa IKEAs Pax Eggedal, en garderob med skjutdörrar i ek. Tyvärr var skjutdörrarna på den största modellen (3 meter bred och nästan upp till taket) slut ounder en längre tid. Några på IKEA menade att skjutdörrarna ska försvinna och att det ska komma en ny sort i början av nästa år. Är det någon som har mer information om dessa skjutdörrar. Kommer de gamla
0 svar · 7,6k läst
G
gasoliner: Det borde gå att lösa med sådana skenor i ändarna på bänkskivan som bla.sitter på sidorna på kösutdragslådor? Jag vet att Biltema bla. säljer dessa. ;)
8 svar · 4,2k läst
A
anneliomagnus: P.S Hinner ni flytta in innan jul? Såg att det stod december...
12 svar · 15,9k läst
A
anneliomagnus: Tack Tyramyra! Du kommer bli sååå nöjd - jag lovar :-D Jag tror på fullaste allvar (ja faktiskt) att detta är en rätt klassisk modell som man inte ledsnar på i första taget. Vilket tyg hade du tänkt dig? Hur stort är ert rum? *nyfis*
47 svar · 14,2k läst
·
TyraMyra
TyraMyra: Hej, gillar också Iittalas Kartioglas, har köpt ett gäng i lite olika färger, turkos, rökfärgade mm. Kul att duka med efter säsong, matchar också Iittalas ljuslyktor. Definitivt tåliga, jobbar även med dem, och de tål att hanteras ovarsamt. mycket bra vardagsglas! Tips, om du har vägarna förbi Kungsbacka, så säljer Fabriksbutiken? i Freeport dessa glas till superbra pris. Till EL,
13 svar · 3,8k läst
·
G
greenbay: Vi köpte 2 st 30x70cm överskåp på IKEA. Vi har vanliga faktum stommar, till det en lucka i björk som reades ut för 50 kr st, samt ovanpå skåpen bänkskiverester av björk tillsågade efter handfatet. Benen vi använde var IKEA:s rostfria köksben. Med knoppar och hyllor gick det på under 1000 kr. Med köksskåp har du hela lucksortimentet att välja bland. mvh greenbay
2 svar · 2,9k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.