50 091 läst ·
24 svar
50k läst
24 svar
Göra egna tavlor av med tyg eller tapet.
Hej
Vi häftade fast tyget på en skiva som vi satte på 5cm långa distanser.
Sedan lindade vi en såndär lysslang/julgransbelysning runt distanserna, då får man en en häftig ljuseffekt runt tavlan.
Man får på detta sätt både en tavla och en lampa.
Emil
Vi häftade fast tyget på en skiva som vi satte på 5cm långa distanser.
Sedan lindade vi en såndär lysslang/julgransbelysning runt distanserna, då får man en en häftig ljuseffekt runt tavlan.
Man får på detta sätt både en tavla och en lampa.
Emil
Hej! Jag lånar tråden lite och hoppas det är ok.
Jag har nu köpt ett tyg som är 1,5 x 2,5 m som jag skall hänga på väggen. Helst av allt vill jag klä en skiva med tyget, men det verkar ju omöjligt att htta en skiva som är så stor så då funderar jag på att göra en ram i trä men det känns som om ramen ganska lätt kan slå sig med tanke på storleken.
Är det någon som gjort något liknande? Jag ser i tråden att Barea har samma problem, men inte lyckats hitta en lösning.
Som plan B får man väl göra en väggbonad, men det känns inte alls lika kul.
TACK på förhand!
Jag har nu köpt ett tyg som är 1,5 x 2,5 m som jag skall hänga på väggen. Helst av allt vill jag klä en skiva med tyget, men det verkar ju omöjligt att htta en skiva som är så stor så då funderar jag på att göra en ram i trä men det känns som om ramen ganska lätt kan slå sig med tanke på storleken.
Är det någon som gjort något liknande? Jag ser i tråden att Barea har samma problem, men inte lyckats hitta en lösning.
Som plan B får man väl göra en väggbonad, men det känns inte alls lika kul.
TACK på förhand!
Vi i Villa har en fin tavla av tyg, med ljusslinga i på sin websida: http://www.viivilla.se/gordetsjalv.asp?articleid=3108
Barea skrev:
Vi tryckte ihop 3st 60*120 frigolit mha spik o lim, gick hur bra som helst
Klicka här för att svara