Hej

Vi häftade fast tyget på en skiva som vi satte på 5cm långa distanser.
Sedan lindade vi en såndär lysslang/julgransbelysning runt distanserna, då får man en en häftig ljuseffekt runt tavlan.
Man får på detta sätt både en tavla och en lampa.

Emil

Hej,
kan någon vara så snäll och sätta in en bild som man får se era fina mästerverk och bli lite inspirerad?

ödmjukast ::)
TyraMyra

Så här ser våran tavla med ljusslinga ut bakom.

MVH Emil

• tavla_.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jättesnyggt, tänkte göra liknande men med ljusslingan "innanför" ramen. Men din ide är nog kanske bättre.

/Lisa

Hej

Vi provade att sätta slingan innanför ramen men det blev för lite ljus samt lite skumma skuggor tyckte vi.

Lycka till Emil

Hej! Jag lånar tråden lite och hoppas det är ok.

Jag har nu köpt ett tyg som är 1,5 x 2,5 m som jag skall hänga på väggen. Helst av allt vill jag klä en skiva med tyget, men det verkar ju omöjligt att htta en skiva som är så stor så då funderar jag på att göra en ram i trä men det känns som om ramen ganska lätt kan slå sig med tanke på storleken.

Är det någon som gjort något liknande? Jag ser i tråden att Barea har samma problem, men inte lyckats hitta en lösning.

Som plan B får man väl göra en väggbonad, men det känns inte alls lika kul.

TACK på förhand!

Ingen som såg på äntligen hemma igår?
Då gjorde de ju en gigantisk ljustavla :)

Emil

DJ skrev:
Ingen som såg på äntligen hemma igår?
Då gjorde de ju en gigantisk ljustavla :)

Emil
Jag såg det och tycker att den blev grymt snygg. Så ska fick man ytterligare ett projekt att lägga till att göra högen ;)

Barea skrev:
Jag har haft problem att hitta stora frigolitskivor. Behövde en 1,60 x 1,60 stora skiva, men det fanns inte i bygghandeln. Slutade med att jag byggde en ram som vägde tre ton som jag fick kasta... :-[
Hur stora frigolitskivor har ni lyckats hitta?
Och var?

Vi tryckte ihop 3st 60*120 frigolit mha spik o lim, gick hur bra som helst

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.