Inredning
himmagjort: Hi Honey! :) Du ser priser och beställer genom att knappa in artikelnumret högst upp på sidan i det dom kallar Snabbköpet. Jag har skrivit till dem om att de bör arbeta lite på pedagogiken. Artikelnumret finns i pdf-broschyren. Ps. Gör inte samma fel som jag, använd inga mellanrum i artikelnumren. :rolleyes:
JimmyB: Hej alla glada människor! Renoverar min hall och skulle vilja få tips på hur jag skall inreda för kläder/jackor. För mössor, vantar, mobil etc skall jag ställa dit en laserad skänk men för hatthylla och galgar vill jag inte sätta dit ett stort skåp utan tänker mig såhär: Min egen ide är att sätta en limträskiva utmed en långvägg och ha en del såna där dubbelkrokar (pinne
Granis: Moltex Har enligt min mening bland det snyggaste textilsortimentet jag sett!
Granis: Om du vill ha den stilen så kolla in .: Actona Company :. Welcome to the world of Actona Company Dom har mycket annorlunda bord!
alacs: [citat] Nu blir jag lite röd om öronen över berömmet... Får se hur det blir när lister runt golv och fönster/dörrar är på plats, och vi får tillbaks möblerna. I sovrummet blir det "de gamla", som inte är så gamla, och i barnens lekrum ska vi försöka byta ut mot lite nytt. /alacs
pars: Jag är lite rädd att det ser lite litet ut, föreslår ni två stycken? Ingen som har bilder på detta i hemmiljö?
himmagjort: Ja, jag har en liggande bevakning där. Men har inget dykt upp. Tack ändå!
ClaJe: Iiioouuuuuu! *asgarv* Vill ha, vart köper man den? Många glada miner skulle man nog få från gästerna som kom ut från toan, ha ha Kanske inte från den manliga delen dock...
¤ akila ¤: På hemsidan står det "Köp säng eller garderob och heminredning för 5000:- får du 500:-". Just "garderob och heminredning" innebär det att man måste köpa en Pax eller kan man endast köpa garderobsinredningen till den befintliga garderoben hemma? Har en blivande klädkammare och 2-3 garderober redo för renovering... Ngn som vet hur länge kampanjen är igång?
fredwel: Vet att vår K-rauta har en massa aluminiumprofiler lämpliga för byggen av lådor och sådant, vet inte om de har sådana skenor du letar efter, emn omöjligt är det ju inte. Har K-rauta sådana borde andra ha det också. /fredrik
Honey_: Jag körde ner nu på morgonen och nu är det satt endast över diskhon, centrerade plattor från mitten, det blev jättebra och det var tur att jag inte tog det ut till fönstret för plattorna och listen runt fönstret va lika tjocka alltså ingen nivåskillnad innåt.
Honey_: om att ha tv´n på den hela korta sidan med två soffor paralellt, är ett öppet och varmt alternativ, du har inga ryggar mot entre´n in i rummet och ni ser den ev. braskaminen. Annars är nog rummet svårt att möblera om man inte ska täcka fönstren och så...Lycka till!
fredwel: Hela listen. Hos din lokale bygghandlare finns säkert ett sortiment med dylika lister. Rätt dyra, men det går racarns fort att sätta upp! (Fast helst ska man ju köra äkta stuck i gips:p ) /fredrik
Hemmakatten: Samma färg på golvet tycker jag, men glansigt! En vägg är (normalt) matt, men golvet bör vara glansigt. Dels för att det bryter av, dels för att det håller bättre och går att tvätta.
Hemmakatten: Varför låter du inte tillverka ett bord hos ett snickeri? Det gör vi, inte mkt dyrare än ett bord från en butik.
andersmc: [citat] Baksidorna är raka. Snyggast blir det om man tar bort golvlisterna, monterar garderoberna, kapar listerna och sätter tillbaka dem igen. Fullhöjdsgarderober går naturligtvis inte att montera liggande för att sedan resa dem. De byggs stående, på plats. Det är inte särskilt komplicerat.
A.Nygren: [citat] Vi använde oss av IKEA i vår klädkammare med snedtak, visst det är billigare, men jag tror nog att om man anser sig vilja lägga ut de extra pengarna som det kostar med Elfa så ska man köpa det, betydligt bättre kvalitet & stabilare. Samt som GrönaSköldpaddan säger, bättre utbud.
Jenny_P: Vi har sådan lampa i både vardagsrum och sovrum idag, och jag gillar dem. Vi har haft dem sedan -00 om jag inte minns fel och tycker att den är så pass diskret och trevlig att jag inte tröttnar på den.
grossa: Det skulle kunna vara så, men det är mina barn hon har målat av.... hela skaran... :-) [citat]
kalman: Hej Harrieth! Lite som vi har tänkt då, att inredningen (mattor, gardiner) i sej sen får vara lite mer färgstark. Mycket billigare sätt att förändra ett rum än att renovera igen när man tröttnat på färgerna :)! Ja, huset är nybyggt - men av 'gammal stil'. Avataren föreställer huset!
minigris: Hejsan! har för mig att jag sett trådar lite då & då om kuddar, och om dessa kuddar med stjärnor på! Kolla in NogaUtvalt hon har dessa kuddar i alla möjliga färger - och en massa annat trevligt. Stort plus till henne för att hon var så himla trevlig & hjälpsam oxå!
Marjasin: Vi har gjort en variant av en sådan som Linska tipsar om från Essem. Vi tog konsolen slinga från IKEA och satte en liten ekskiva ovanpå. Har även satt upp IKEAs skoskåp trones i svart, vilket sväljer ca 9 skor och har ett bra pris. Slinga: IKEA | hem | Bokhyllor & förvaring | Hyllor | Hyllkonsoler | SLINGA Konsol Trones: IKEA | hem | Klädförvaring | Kläd- &
saraparara: håller med akila, ingen matta alls! dyngit å jävligt ;-) under matbordet i v-rummet finns dock en matta...
saraparara: enklast är väl att maila/ringa dom och fråga? lycka till!! BORÅS WÄFVERI INTERIÖR AB BOX 52 SE-503 06 BORÅS, SWEDEN TEL +46-33-17 03 01 FAX +46-33-13 67 78 EMAIL: order@interior.boraswafveri.se
¤ akila ¤: För oss funkade 120cm bra (250cm i takhöjd), precis under lyseknapparna som vi ville ha högt. Kolla på vilken höjd era knappar sitter. Blir ju inte bra om dom hamnar mitt på bröstlisten...
designtrollet: kolla bbord birger. Bord soffbord klaffbord ekbord konferensbord - Bordbirger AB