7 554 läst ·
3 svar
8k läst
3 svar
Hängare för garderobsdörr i stället?
IKEA | hem | Badrum | Badrumsförvaring | Badrumsförvaring | GRUNDTAL badrumsserie | GRUNDTAL Hängare för dörr
Någon som vet om det finns att få tag på liknande hängare, men som passar till garderobsdörr i stället?
Jag hittar bara de som passar till dörrar som är ca 4-5 cm tjocka... Och mina garderobsdörrar är väl max 2 cm...
Någon som vet om det finns att få tag på liknande hängare, men som passar till garderobsdörr i stället?
Jag hittar bara de som passar till dörrar som är ca 4-5 cm tjocka... Och mina garderobsdörrar är väl max 2 cm...
Du får väl modifiera den lite. Kapa bort de "för långa" hakarna och gör nya skruvhål. Alternativt kan du ju bocka till nya hakar så den lämpar sig för garderobsdörren. Vet inte om det är svårare att bocka rostfritt......kanske nån stål-kunnig vet?
Jag har en sådan hängare men jag har inte provat att förändra den nåt, så jag lämnar ingen garanti på byggbeskrivningen.
Jag har en sådan hängare men jag har inte provat att förändra den nåt, så jag lämnar ingen garanti på byggbeskrivningen.
Zack har två varianter på den hängaren, en för tunna dörrar och en för tjocka, se länk för den som är för 19 mm dörr.
https://www.formodesign.com/Default_fs1.asp
Välj varumärke Zack ur rullisten, och sedan är det dörrhängaren längst ned till vänster för 295 kr.
/alacs
https://www.formodesign.com/Default_fs1.asp
Välj varumärke Zack ur rullisten, och sedan är det dörrhängaren längst ned till vänster för 295 kr.
/alacs
Förr i tiden hade de på kontorsavdelningen enkla krokar som man skulle hänga på kanten av en bokhylla eller garderob. Funkar då efter förutsättningen att hyllan är konstruerad så som ex Billy där sidostyckena sticker upp någon millimeter över toppen. Jag köpte två stycken för flera år sen och de sitter nu på garderobsdörren till en PAX garderob och funkar riktigt bra.
Kanske kan vara värt att titta efter i varje fall
Kanske kan vara värt att titta efter i varje fall
Klicka här för att svara