Funderar på nya lampor i hall och allrum, kanske också köket. Vad har ni för taklampor? Jag gillar inte såna som långa personer slår huvudet i, men då är enda alternativet plafonder eller spottar? Har ni likadana lampor i flera rum, eller olika i alla rum? Vi har såna där fyrkantiga ramar med nåt rutmönster undertill. Nån som är bra på det här med lampor?

Pernilla

tigern skrev:
En sån här har vi ovanför köksbordet. Helt underbar, I love it! Med touchdimmer...

[bild]
Alltså vart kmer denna lampa ifrån? Letar febrilt efter en lampa till ett runt köksbord. Vet att jag har sett denna någonstans...men vart? Vad för typ av köksbord har du? Litet, stort?

Nyfiken  ::)

ByggSann skrev:
[quote author=tigern link=1140993427/0#1 date=1141033650]En sån här har vi ovanför köksbordet. Helt underbar, I love it! Med touchdimmer...

[bild]
Alltså vart kmer denna lampa ifrån? Letar febrilt efter en lampa till ett runt köksbord. Vet att jag har sett denna någonstans...men vart? Vad för typ av köksbord har du? Litet, stort?

[/quote]

Jag följde bildlänken och hittade:

http://www.idebelysning.se/produkter.html

johan77 skrev:
[quote author=ByggSann link=1140993427/0#2 date=1141120834][quote author=tigern link=1140993427/0#1 date=1141033650]En sån här har vi ovanför köksbordet. Helt underbar, I love it! Med touchdimmer...

[bild]

[/quote]

Jag följde bildlänken och hittade:

http://www.idebelysning.se/produkter.html[/quote]

Tack det vart ju smart...att jag inte tänkte på det 8-)

tigern skrev:
Den kommer från Herstal, danskt märke, och heter string sac krone. Just den som är på bilden, och som jag har, har utgått. De har ersatt den med en som ser likadan ut fast den har en cylinderformad pendel undertill (fult tycker jag!) Se länk.

Cervera har en liknande, men den är lite dyrare. Den mäter 1 meter i diameter och kringelikrokarna är fasta, på min kunde man böja till dem som man ville. Cerveras kostar 2400 har jag för mig, min kostade drygt en tusing.

Här är den:

[länk]

och en till lite större från herstal:

[länk]

Och den som cervara säljer:

[länk]
Men hur ska jag göra om jag vill ha den da!?? Vart får jag tag i den...cerveras vart ju inte alls i samma klass som den från herstal! Kan man beställa därifrån eller!??

::)

Kolla med dina lokala lamphandlare, någon av dem är förmodligen återförsäljare av Herstal-lampor.

Snygg! Förslag till hallen önskas också!

Pernilla

Smaken är som baken,du får gå in i en lampaffär o kolla förstås.Det finns massor av leverantörer av belysning och ännu fler armaturer för alla smaker. www.belid.se har mycket snygga (tycker jag) armaturer med bra finish och geomtänkta upphängen anpassade för svenska förhållanden.

Om någon fortfarande är intresserad så har jag en string zac krone att sälja...
Hör av er.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.