Jag fräste till ett matbord igår, ett runt 1200mm i diameter. Bordet är tillräckligt stort för att fem skall kunna äta där, man kan säkert sitta sex personer om man inte skall äta. Därför vill jag inte ha fyra ben, alternativet med fem ben gillades inte av vissa personer i hushållet.

Så, jag har sökt efter pelarben men inte funnit något. Det jag vill ha är ett metallben med en fot, foten skall antingen vara en tjock rund platta alternativt format som ett martiniglas ser ut. Huvudsaken är att ben och fot är runt.

Är det någon som vet vart man kan finna det jag söker, kanske ett möbelvaruhus som har ett bord som kan sälja reservdelar eller någon som sett någon firma som säljer cafébord, jag har faktiskt hittat ett ben men det kostade 1500kr, och det var lite väl dyrt. min förhoppning är att kunna hitta något för ca: 500-700kr

nu fyndade jag igår, det blev inget centrumben, men jag ringde Ilva i Malmö igår och hörde med dom om trådben, det var nedsatt pris på deras fyrtrådiga ben, dom kostade 129kr för fyra stycken så jag köpte 8st för säkerhetsskull, men nu måste jag ha tag i låga trådben, så tips om det mottages tacksamt. Alltså ben till sofbord, ca 400mm långa trådben helst fyrtrådiga, men allt av intresse.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.