jag har ett antal inredningstidningar och trädgårdstidningar som jag vill förvara på något snyggt sätt. Jag bläddrar rätt ofta i dem för idéer så de ska inte bara förvaras utan också vara tillgängliga. Jag har mängder med böcker så jag har tyvärr inte mycket plats i mina bokhyllor för tidningar. Är det någon klok person som har en bra idé på annan möbel/förvaring där man kan ha tidningar på ett snyggt och någorlunda överskådligt sätt, gärna liggandes?? Inredningssmaken går åt det lite blandade hållet (tidlöst/gammaldags), inget renodlat modernt.

Ett alternativ är fler hyllor... :-) Sådana där tidningar är dock ganska tunga, så det är inte helt lätt att hänga dem i några anordningar heller.

När brorsan och hans fru bodde trångt satte de upp hyllor precis ovanför dörrkarmen till vardagsrummet, och sedan hela varvet runt. Det blev rätt många hyllmeter med 40cm höjd som rymde en enorm massa saker som inte fick rum på annat sätt. Där lades filmer, tidningar, kataloger, CD-skivor, böcker och en massa annat som inte högfrekvent nyttjades. De klädde också en del kartonger med lite tjusigt papper och bilder, och förvarade julpynt, "viktiga papper" och sådant där i.

Det blev väldigt mycket mera luft längre ned i i rummet, och plats för sådant som var viktigt.

Vet inte om det är något för dig. Det blir ju inte så lätt åtkomligt, men kanske finns det annat som kan flyttas upp på sådana hyllor för dig, så att dina tidningar kan få en "hederplats" där de är lätt överskådliga och åtkomliga.

haha, en till som samlar på tidningarna. men nu har jag gjort slag i saken, kört dom till tippen. Alla dessa Sköna Hem, Allt i Hemmet och vad dom heter, kom aldrig till användning i mitt hem. Det kommer ständigt nya ideèr, och också mänder med gratistidningar med samma innehåll som de dyrköpta.
Men visst, vill Du spara dom, så förvara dom mörkt och svalt.

Här är en till tidningssamlare!
Jag har mina i tidskriftssamlare i Billy-bokhyllor. Hittills har dom stått i vardagsrummet men bokhyllorna ska nu flyttas till arbetsrummet.

Så mitt förslag är: KÖP FLER eller NYA BOKHYLLOR.

Vi har just bestämt oss för att ersätta tidningskorgen med en (fusk) pilasterhylla. Det var en bild från skönahem nr 4 2007 sidan 100(!) som fick oss att bestämma oss. Men då gör vi oss av med tidningarna efter ett tag ...
(och det som känns ovanligt intressant river jag ut och sparar)

Det har kommit ett nytt tidnigsställ som heter MagBag som kan användas för de tidningar du gillar bäst, exempelvis vid sängen eller soffan. Kolla Maze internationals hemsida.

Vi har köpt två tidningsställ liknande dessa på Designtorget . De fungerar kanon och är smidiga att bära med till soffan om man vill bläddra i tidningarna.

• tidningsställ.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.