Vi har hela tiden trott att förra ägaren till vårt hus har renoverat det vi har som sovrum. Nu när jag håller på o river och gör om sovrummet så inser jag att tapeten är orginal från -79.
Tapeten känns inte särskilt 70-tal, och vi såg den i ngn bilaga till aftonbladet eller expressen för ett tag sedan, då det var ett sådant där "renovera dyrt eller billigt". Då var vår tapet det dyra alternativet, fast med vit botten och ljusblå tryck.
Någon som vet vad det är för tapet vi nu ratar, och vad den kostar?
För oss har det ingen betydelse, vi skall ju ändå göra om och lipar inte över att vi möjligvis river bort en svindyr tapet, men jag har aldrig sett en tapet som levat kvar under så lång tid, det är intressant!
Tapeten känns inte särskilt 70-tal, och vi såg den i ngn bilaga till aftonbladet eller expressen för ett tag sedan, då det var ett sådant där "renovera dyrt eller billigt". Då var vår tapet det dyra alternativet, fast med vit botten och ljusblå tryck.
Någon som vet vad det är för tapet vi nu ratar, och vad den kostar?
För oss har det ingen betydelse, vi skall ju ändå göra om och lipar inte över att vi möjligvis river bort en svindyr tapet, men jag har aldrig sett en tapet som levat kvar under så lång tid, det är intressant!
Ja, en del har tydligen det. I flera av rummen i vårt hus från 1938 fanns bara två lager tapeter. Alltså tapetserat om en gång på 70 år..... Vi har skurit loss ett par bitar tapet som vi tänker använda och göra små tavlor av som minne och sätta någonstans i huset när vi är klara.
Er tapet känner jag tyvärr inte igen.
Er tapet känner jag tyvärr inte igen.
http://www.durosweden.se/kollektion/tapetsera_wallpaper.asp?wallpaperId=239
http://www.durosweden.se/kollektion/collection_details.asp?collectionId=4&imageId=101&si=31
Japp, det var det visst..
Tyvärr står det inget på hemsidan hur länge tapeten funnits.
Förhoppningsvis har våra nya tapeter kommit idag, inflyttning tillbaka till sovrummet imorgon isåfall!
http://www.durosweden.se/kollektion/collection_details.asp?collectionId=4&imageId=101&si=31
Japp, det var det visst..
Förhoppningsvis har våra nya tapeter kommit idag, inflyttning tillbaka till sovrummet imorgon isåfall!
Blev inflyttning i torsdags.. återstår o se om vi kommer ha samma tapeter som nu år 2037.. 
Kan rekommendera renoveringar av sovrum, det drog med sig att vi idag har skickat 8 sopsäckar kläder till Erikshjälpen. Vi har nu faktiskt flera lediga hyllor och trådbackar i både hall och sovrum!
Kan rekommendera renoveringar av sovrum, det drog med sig att vi idag har skickat 8 sopsäckar kläder till Erikshjälpen. Vi har nu faktiskt flera lediga hyllor och trådbackar i både hall och sovrum!
Redigerat:
Klicka här för att svara



