Hej!

Ska renovera kök och vardagsrum och den nya stilen ska bli modernt/lantligt eller modernt/romantiskt om man vill kalla det det :) Letar nu efter en hylla som ska stå i vardagsrummet och det står mellan Ikeas Liatorp eller Ilvas Romance. Liatorp är i två delar där den ena har glasdörrar och den andra är öppen bokhylla men de ska i så fall stå ihop som en hylla. Romance är en enda stor hylla.

Vilken föredrar ni och varför?

• 78934_PE196975_S4.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 76788_PE197385_S4.jpg
    Skapa konto
  • 64500191L.jpg
    Skapa konto
ikea Liatorp :). Har 3 st med glasdörrar dom används som bokskåp. Går att montera dom tätt bredvid varandra så det ser ut som en enhet. Sväljer massor av böcker som jag slipper damma av. Mycket annat som är mindre dekorativt göms på hyllor som är täckta av dörrdelen utan glas. Skåpsraden står i ett hörna mot yttervägg i ett gammalt hus så det är bra att möbel har ben som ger någorlunda ventilation bakom skåpen dock ett minus då benen är korta och vanlig dammsugare kommer inte under.
Liatorp kan delas isär ifall man vill möblera om och är lättare att placera i var sin hörna utan en motorsåg :).
Om du bestämmer dej för ikea så ta båda skåp likadana = med samma dörrar så det ser mer harmonisk ut, tycker jag.
Nu var jag så praktisk så det känns inte alls romantisk :)
gaia

Tack för ditt svar gaia! Ja, jag har tänkt lite och det lutar åt Liatorp då vi inte har så jättemycket böcker utan kan behöva lite dold förvaring. Men ska nog precis som du säger köpa två lika delar. Tror du det är dumt att välja glasdörrarna när man har tre pojkar hemma som busar runt?

glasdörrar sparar din tid att damma av allt som står på hyllorna och genom glaset ser det alltid ut som om man har ordning på sina grejer, tycker jag :).

Pojkar spelar väl inte fotboll i vardagsrummet? Gör dom det så får du ändra husregler för det är inte bara glas i dörrar men också fönster har glasrutor i nästan samma höjd :). Man kan inte ha lekstugan i hela huset , det bor ju finnas boplats för oss vuxna också , eller ?
lycka till med köpet!
gaia

Du skulle ju även kunna få en kombination av de tre alternativen genom att köpa alt.2 med separata vitrindörrar. Då hamnar ju dessa en bit högre upp och borde klara sig från de värsta härjningarna av småkillarna.

• 76789_PE197386_S4.jpg
    Skapa konto
Redigerat:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.