Information & Feedback
Freco: Där ser man! Kul att det ev är på gång! Tror att det skulle lyfta siten ännu mer. Ni gör ett strålande jobb, hoppas att ni delegerar så att ni inte bränner ut er, vet själv hur lätt det är.
andypandy: [citat] Fruktansvärt irriterande... jag är helt utraderad från forumet... jag ser bara där andra har citerat mig tidigare och alla min inlägg samt mitt användarID är bortblåst. :mad: Nu som "nykomling" morr... morr
Snaskpelle: Det verkar som om pixelstorleken på bilerna inte är begränsad så som det står i uppladdningsrutan men att filstorleken i kb är det.
Dublin: [citat] Ni har kämpat bra. På 3 år hade jag fått ihop drygt 500 meddelanden, så det lär ta ett tag innan man är tillbaka på samma nivå. Snart får jag dock skicka PM igen ;-)
Mats: Posta svar och posta snabbsvar gör samma sak. Skillnaden är att du får en kraftigare editor om du väljer posta svar. Väljer du citat så får du med det inläggets text också. Denna funktion bör användas sparsamt annars blir det väldigt mycket text i inläggen om man citerar ett par gånger i rad
pellefant: ♥♣♠○♂♀♪↕‼¶§↑↓→←∟↔▲▼]^`|}~⌂ÇüéâàçêëèïîìæÆôþÞ§ försöker lära mej lite tecken╚§{
bonnier: Kan tänka mig att det är problem att ta bort nån från forumet och ändå ha kvar inläggen, forumet kan ju bli lite inkonsistent.
Hemmakatten: När du loggar in så finns det en liten "klick"-box bredvid lösenordet som det står nånting liknande "håll mig inkopplad för alltid" (kommer inte ihåg exakt vad det står). Klicka i den så är du inloggad tills du loggar ut. I annat fall blir du utloggad efter 30 minuter, vilket förmodligen är vad som drabbat dig tidigare.
OlaF: Jag minns inte riktigt och kan som sagt ha fått allt om bakfoten. Jag har bara för mig att jag råkade spara undan alla mina inkommande PM i någon annan mapp, som jag inte gjort själv, och efter uppgraderingen är de borta. Inget att lägga tid på dock och som sagt kan jag lika gärna ha klantat mig själv innan bytet och tömt den mappen eller så. Har mest ett vagt minne av någon
Marlen Eskilsson: Tack för synpunkterna! Jag tycker att vi har så väldigt många avdelningar redan som det är, och vill istället att byggnadsmaterial från utlandet diskuteras under "Byggmaterial & byggteknik". Vi kan dock försöka synliggöra ämnet lite mer och klistra en tråd så att diskussionen samlas. Hoppas att det hjälper, annars får vi fundera en runda till.
Rund_skruvad: Ursäkta om jag blandar mig i. Nu ska vi se om jag kan också HIhi jag kunde :D
Marlen Eskilsson: Här har du svar på din fråga http://www.byggahus.se/forum/feedback/59974-hur-blir-man-fullvaerdig-medlem.html
EnTillRegel: Ja, det var säkerligen samma fel. Det rör sig förmodligen om en inställning i web- eller mysql-servern. Vi jobbar på saken, vB-klarar betydligt större last än vad som finns just nu, så vi behöver inte vara oroliga för att maxkapaciteten är nådd. Som sagt, vi jobbar på att ställa in och optimera servern. /M
Jikad: Hej, Vet inte om detta är rätt ställa att tycka till på, men iaf. Det verkar vara mycket frågor på lampor, spottar och ljussättning så varför inte ha en egen del på formet för detta? Jikad
Marlen Eskilsson: Om du går in i din kontrollpanel som ligger längst till vänster i navigeringen, så kan du hantera dina prenumerationer där.
galento: Hej,låter kanon Marlene, har man IE 7 kan man ju använda zoom funktionen nere till höger och täcka upp skärmen mer.:) :)
Marlen Eskilsson: Nu ska alla störningar vara åtgärdade. Det var en felaktig inställning som gjorde att forumet blev överbelastat.
EnTillRegel: Den är bara temporärt avaktiverad, precis som sökfunktionen, eftersom vi under dagen, av någon okänd anledning har haft en ovanligt hög last på servern. Funktionen kommer att slås på så fort som möjligt igen. /M
EnTillRegel: Anledningen till att datumet är satt till första januari 1970 är att Unix-systemet som servern använder börjar sin tidsräkning vid midnatt just det datumet. Det som har hänt är att dina meddelanden tappat sin tidstämpel, och därmed återställts till tidsräkningens början. Du kan mycket riktigt "lösa" problemet genom att slänga de berörda meddelandena. /M
Per Eskilsson: Max antal filer som kan bifogas till ett och samma inlägg är 4. Vi måste sätta en gräns någonstans för att servern inte ska belastas för hårt. /P
Mats: Som sagt se till att rensa allt vad cache och cookies heter. Det ligger en omstyrning på vägen in till forumet som verkar kunna få firefox att bli lite kingig ibland