Kanske ni kan hjälpa mig med lite för och emot vad gäller val av hustillverkare?

Vi står och väljer mellan Anebyhus där väl priserna är hyfsade(har ju inte fått någon prislista än) och där vi kan få köpa en tomt med exakt sånt läge vi vill ha, till ett väldigt bra pris med vatten framdraget.

Eller så köper vi tomt löst själva och bygger med Älvsbyhus istället. Dom har ju kanonpriser och där kan vi få ett större hus än vi tänkt oss. Men då är det ju tomten som ska till(+ markarbete och lite sånt) och att köpa en löst där vi vill kommer gå på betydligt mer än vad vi betalar för Anebys tomt.

Frågan är vad som är bäst. Kanske summan går på ett ut till slut ändå?

Ni som har erfarenhet av någon av dessa hustillverkare, dela gärna med er av era åsikter så skulle jag bli jätteglad! :)

av älvsby hus så får du ett fast pris på markarbetet. Då ingår det en hel del saker. Kommer dock inte ihåg allt.

Jag föreslår att du kontaktar älvsbyhus för att se vad som innebär med deras markarbete/grovplanering av tomten. Dom kanske kan ta en tur till den tilltänkta tomten för att se på ett ungefär vad som ska göras.

Lycka till =)

Bara ett litet inlägg om ngt jag hörde häromdagen ang Älvsbyhus....

Dem har tydligen sålt så bra att deras leveranstider är enooooormt långa. En ny granne till oss får vänta till vecka 52.......NÄSTA ÅR!!!

Som sagt, bara en liten parantes :)

*s* tack för parentesen.
Ska ha den i åtanke om vi lutar åt älvsbyhus.

Ja, man vill ju gärna ha sitt hus "på en gång" ;)

Men kolla gärna upp sanningshalten i det med Älvsby först. Kan ju bero på att "nya grannen" inte ville ha det inom den tid Älvsby kunde lev och därmed kanske förskjöt leveransen..??
Som sagt, hör med säljaren. Vill ju inte vara orsak till att ngn väljer bort Älvsby pga ngt jag hört av en ännu icke befintlig granne :)

Lycka till med valet!!

/Mia

Mia_D skrev:
Dem har tydligen sålt så bra att deras leveranstider är enooooormt långa. En ny granne till oss får vänta till vecka 52.......NÄSTA ÅR!!!
Jo, det stämmer att de har mycket långa leveranstider nu. Det skrev de i brevet som vi fick med när vi beställde katalogen. Jag kommer inte ihåg om det var exakt 52 veckor, men länge var det...

När ni beställer ett hus av mej så får ni en garanterad inflyttningsvecka redan vid beställning,
pga att orderingången varierar lite grann vecka för vecka så kan leveranstiden variera något, men ni kan räkna med ca: 1 år efter beställning.
Under denna tid så ska vi rita upp bygglovshandlingar åt er så att vi har ett bygglov innan grunden grävs.
Ni får ett fast pris på huset när ni har gjort en beställning och betalar inget till oss förrän huset står på grunden.
Vi bygger husen inomhus i torr och varm miljö och har endast några timmars "öppen" byggtid ute på tomten, detta säkerställer ett torrt och friskt hus för er.
Jag har väl gjort en kalkyl åt er på en Torgrim, om ni vill så kan vi hjälpa er söka ett lånelöfte åt er så att det är klart innan ni väljer tomt.

Mvh.
Klippt ur ett mail som jag fått från en av deras åf.

En av Orsakerna till att vi valde bort Älvsbyhus var leveranstiden. Vi skulle behöva vänta från nu till nästa årsskifte.. Nu har vi valt Hjältevadshus och flyttar in i vår istället :P

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.