Har sett en hel del inlägg om trivselhus när jag har läst bakåt några sidor. Verkar som att det finns en del som har fått ganska stora problem efter att ha valt TH..

Vi funderar alltså på Trivselhus och ska bygga i Gbg området. Därför tar vi gärna emot tips och rekommendationer angående säljare m.m.

Sedan undrar jag om någon vet ungefärligt pris för Arkitektens Skiss No. 505???

Vi har varit i kontakt med Trivselhus och är inte nöjda med dem. De tar väldigt lång tid på sig vid alla kontakter som vi haft med dem. Hur blir det då när man skall bygga...
Vi har dessutom varit i deras visningshus i Kullavik och jag tycker att man fick en "fuskbygge" känsla.
Vi har nu bestämt oss för att bygga ett Vimmerbyhus och har haft kontakt med deras representanter här i Göteborg, en säljare och en arkitekt. De har ritat upp ett hus helt efter våra önskemål och det huset blev billigare per kvm än ett Trivselhus kataloghus.

Åh... Vimmebyhus har jag inte tittat på. Kul!! Ska genast titta på deras hus. Hur stor bygger ni? Vad kommer det ungefär kosta?

Vilka representanter i Göteborg är det du har talat med? (du kan ju skicka ett privat inlägg till mig, ifall du inte vill hänga ut nån). Vad var det som inte var bra? Vi har också tittat på huset i Kullavik. Jag tyckte det var ett fint hus. Fast just nu bygger de ett 1,5 plans hus och ska sälja nuvarande visningshus. Tydligen för 3 miljoner nånting *svindyrt!!!*....

Tack för ditt svar! ;D

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.