Hej hopp!

Ska kolla på 2 st "begagnade" Ä-Hus byggda -96 resp. -98. (1-plans) Någon som känner till i fall det varit något speciellt "strul" el dyl med dessa årgångar? Något speciellt man skall kolla på/tänka på?

Ä-Hus är en av de hustillverkare som vi inte skulle välja om vi nu skulle bygga istället :-/ men dessa hus ser rätt ok ut och kostar inte så fasligt mycket. Sen att det är typ plastmattor överallt osv är ju en annan femma, det går ju att fixa till. Men hur är konstruktionen på Ä-husen från mitten/slutet av 90-talet, något att ha eller bara "sk*t"? ;) Bli inte arga nu alla Ä-hus byggare för att jag låter lite neggo!!! ;D

/EllaBella - misstänksam husspekulant ;)

EllaBella skrev:
Hej hopp!

Ä-Hus är en av de hustillverkare som vi inte skulle välja om vi nu skulle bygga istället  :-/
/EllaBella - misstänksam husspekulant  ;)
Hmm, är det bättre att köpa ett begagnat Ä-hus än att bygga ett nytt Ä-hus ???

Gammelmormor skrev:
Hmm, är det bättre att köpa ett begagnat Ä-hus än att bygga ett nytt Ä-hus ???
Nä jag menar om jag ska bygga kan jag ju välja helt själv vilket hus det ska bli och då vill jag inte ha ett hus där jag inte kan få den standarden vi önskar i tex våtutrymmen och planlösning som inte passar oss osv...

Köper man ett begagnat hus (oavsett tillverkare) får man ju utgå från befintligt skick och istället renovera och slå ut väggar osv om man vill det för att få det som man vill. För vilket hus ser ut precis som man vill ha det, inte många, man måste alltid kompromissa med något. MEN det vill jag inte om jag skall dra igång ett nybygge, då väljer jag hellre en husleverantör som uppfyller våra krav på standard och flexibilitet osv. Ska jag köpa beg. så räknar jag istället med lite jobb för att få det som vi vill ha det, typ... ;D

Lät lite snurrigt kanske men hoppas du förstår vad jag menar i alla fall! ;)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.