Hustillverkare
optimum: Hej Har många års erfarenhet av vårt Sjödalshus som vi byggde 1985. Stabilt och fint hus och som flera påpekat bra att man kan ändra planlösningen som man själv önskar. Alla är vi olika och har olika behov och vill väll helst att man har en egen stil som inte finns i alla andra hus. Vi har ett suteränghus på totalt 180 m2. När vi skulle bygga ville vi ha god ekonomi och valde
sanne78: Det som behövs göras innan kakling/klinkning är att sätta gips på golv/väggar.. för att få ett dött matrial att kakla på.. inga struligheter alls.. sen föreslår jag personligen att man väljer in golvvärme. gipsningen kan snickarna som monterar huset åt er göra.. att sen göra toan, får en tredje part göra, normalt sätt rekar er försäljare om vilka hantverkare som ska göra
volvo: Detta är väl en fråga som du ska ta med Älvsbyhus? Det kan ju vara många faktorer som spelar in om det är lämpligt eller olämpligt med olika utformanden på just ditt hus. Sedan är det ju också en bygglovshistoria.
Kickan_74: Jag och sambon har i dagarna köpt villan Riddersholm från Götene Hus.Vår säljare talade om för oss att huset inte finns i Göteborg med omnejd ( vi själva bor i Kungsbacka)Är det någon som byggt villan? Och finns det någon möjlighet att se bilder på Ert bygge?
Bart: Vi bygger en kombination av Mästergården/Kärnvillan. Putsad fasad för oss skulle innebära ett tillägg på ca 150 000 sek.
Sunetta: Hej! 29 dec Undra rom någon nyligenhar byggt med A-hus i södra skåne? Skulle vara kul att veta hur lång tid det tog att göra grundläggningen till ett hus och OM tidsplanen höll. Hör av er! ::)
Ranchn: Yttersjö? Jag håller för fullt på i Hällnäs med mitt skidstahus. Kolla gärna länken i min signatur.
adam32: Tack för ditt svar .Det har varit en del problem runt omkring Stockholm men vi blev väldigt nöjda i slutändan.Huset är rikrigt fint och verkar vara av bra kvalitet och hög standard . Jag tror att Kungshus och Ekeforshus är riktigt bra hus om man får tag i bra hantverkare . :)
gammelnas: Hej, Stämmer in med föregående talare! Vi skall bygga Fagerås från Götenehus och har exakt det diu söker! Lycka till!
gammelnas: Hej! Kontakta Myresjöhus i Helsingborg för visning av Villa Avanti som finns som visningshus i Viken, Höganäs. Jag har varit där och jag kan säga att det var grymt fint och mycket luftigt. Kanske lite svårmöblerat med tanke på den EXTREMT öppna planlösningen men mycket läckert. Säljaren sade att visningshuset i puts kostade ca 2,2 milj och i visningsutförandet med massa lull-lull ca
gammelnas: Hej! Vi skall bygga Fagerås från Götenehus i NV-Skåne och skriver kontrakt i dagarna. Vi skulle gärna vilja komma i kontakt med någon som byggt Fagerås eller annat hus från Götenehus i Skåne. Vi ser fram emot att få flytta in någon gång runt september/oktober 2006. Skriv gärna till mig ev. kommentarer, frågor eller annat!
gammelnas: Hej! Vi skall bygga Fagerås från Götenehus och skriver kontrakt i dagarna. Det kommer att bli ett modifierat Fagerås med ett par ändringar i planlösningen. Bl a skiftar vi plats på det stora sovrummet med grovkök/badrum för att få ytterligare en utgång till baksidan eller trädgården. Vidare gör vi gatufasaden helt rak för att få större hall och kök/matplats. Sedan ändrar vi en
531: Är det någon som har byggt hus 531 från trivselhus? Finns det möjligtvis bilder som man kan få se. NH
Ulle-Bella: För oss funkade det precis som för Christina och Dick. Hellre bjuda dem på el till husvagnarna (iofs var det ju i augusti för vår del, kostar väl mer nu) än att de skulle boa i huset. /Ulle-Bella ;)
skane67: Vad är det nu, cencur eller? Frågan behöver kanske inte ställas efter allt som sagts här, citerar en tidigare skribent som verkligen fick till det, "Även om bilen är fin är det inte kul att köpa av Al-Qaida!"
Kermit_123: Nu är det dags för nästa steg. Att börja planera för iredning av öv. Om någon har lite bilder på planlösning och annat att dela med sig skulle det vara riktigt trevligt. Behöver lite inspiration/ idéer.....
Goran_Jeppsson: Hejsan! Är det någon som har någon erfarenhet av denna hustillverkare, jag vet om att de har gjort en konkurs, gick den rumsrent till? Hur behandlades de som var mitt uppe i sitt bygge vid den aktuella tiden? Sisst och viktigast för vår del, finns det någon som har hoppat på ett husbygge med Animonhus efter konkursen, och isåfall vad är ert omdömme?
morphea: Hej! Vi funderar på LBhus Lommen och skulle uppskatta väldigt mycket om någon hade bilder på det. Skicka mig ett PM isåfall eller maila till daniel@everysport.se MVH Daniel och Ida
grashult: Tack för tipset, men de har stängt till 9:e januari! Det är därför jag fiskar lite här, för att kanske hinna kika på nåt innan dess, så att vi har mer koll på vad vi vill....
disskwiss: Det finns ju inte ens någon beskrivning på husen de bygger. Kan inte säga att jag tycker att det verkar speciellt seriöst. Då får de nog lägga ner lite mer krut på hemsidan först. Annica
mr_pluto: Vi ska ta målningspaketet själv. Det är väldigt svårprutat :(. De menar ju att de redan har så pressade priser att det inte "ska" gå att pruta, men det går att försöka få med lite "extra" grejjer, t ex isolering i innerväggarna. Det vet jag andra som fått också. Så det är nog mitt tips, försök få dem att bjuda på några extra tillval..
brogatan: Är det någon därute som byggt ett A-hus Vinga och vill dela med sig av erfarenheter, förändringar och bilder? Efter många om och men blir det nog ett sådant vi bygger. Siktade egentligen på ett Sandhamn, men därtill var plånboken allt för tunn... :'( Tacksam för all hjälp!
Thrill: Hejsan TMC! Tack för omdömet om hemsidan... vi skall uppdatera den så fort vi får vårt bredband efter nyår. ::) Du undrade vad vi skulle gjort annorlunda om vi hade backa... Isåfall hade vi gjort badrummet större :) Vi hade dessutom gärna byggt ett garage med stort förråd till. Förråd är nämligen en bristvara för oss. Vi har ju bara två klädkammare inomhus och ett utomhus
samba: Huset som vi bygger har den planlösningen, det är ett Götenehus som heter "Skogås". Det som avviker skulle i så fall vara stor tvättstuga, svårt att hitta hus idag med stora tvättstugor och mycket förvaring. //samba
therese___: Man får ju inte glömma att det är en byggarbetplats. Förutom tigare nämnda saker kan det ju även bli så att ni får ersätta skador som byggarna egentligen har gjort. Om det t ex är en repa i golvet, så är det svårt att bevisa att ni inte själva åsamkat den om ni varit runt i huset och fixat...
vickeva: Hej Någon som byggt detta hus, eller har bilder på det? Jag vet inte om vi alls ska bygga Sköna hus, men jag gillar planlösningen.
trojan75: Hejsan! Jag tänkte bara höra ifall det är någon som har egna erfarenheter eller hört från någon annan något om MyDreamHouse AB i Täby. De säljer byggsatser för hus, carportar m.m. Jag överväger att beställa en carport från dem, men det skulle kännas tryggare att beställa om man fått höra några positiva omdömen om dem i förväg. Mvh Jens
skane67: Haha... den bästa och sannaste liknelsen jag sett... Frågan är dock om inte Al-Qaida har högre affärsmoral.... ;D