L
lucaisa: Hej det låter som ett mycket bra pri tycker jag också. Vi planerar att bygga ca 145 kvm. Vill inte göra mycket själva eftersom vi har små barn hemma. I en tråd ovanför sägs det att man kan räkna med 12000-15000kr/kvm.
2 svar · 4,2k läst
A
aoc: Vi har nu äntligen bestämt oss för vilket hus vi ska ha.   ::) Det blir typ ett sjösala från Sjödalshus, dock lite utbyggt. Håller nu på att putsa planlösningen och tänkte höra om det är någon "färdigbyggd" som vill dela med sig av sina erfarenheter. Vad skulle ni ha gjort annorlunda??? Sjösala är ett tvåvåningshus och vi tänker ha ett sovrum nere och fyra uppe tillsammans med
0 svar · 712 läst
E
Elisabeth78: Vi bygger med en liten firma som heter Albohus. Jag tror att vi har lyckats få ett riktigt bra pris, det ingår dessutom ett dubbelgarage på 60 kvm i priset, tomt och avgifter tillkommer, så vi landar på ca 2,3 milj.
4 svar · 3,9k läst
M
mibu: Vi har precis fått för oss att bygga nytt och undrar om det är någon som har erfarenheter av Rörvikshus. Vi bor på västkusten och är intresserade av deras Villa Oskar. Tacksam för hjälp, råd och tips.
0 svar · 2,0k läst
J
jockekn: tackar // Jocke K
2 svar · 1,2k läst
J
2 svar · 1,2k läst
L
lnu: Jag tror egentligen inte att det är någon skillnad, det är bara ett gäng nya husmodeller som de valt att presentera med något slags skärgårdstema. Att husmodellerna i sig sedan är ganska lyxiga och presenteras med liggande panel och en massa tillval gör ju att de kostar lite mer, men jag tror inte att det är någon skillnad i själva specifikationerna (material, isolering etc.)
0 svar · 2,2k läst
D
Douglas: Hej Jag och min sambo hade också fastnat för Arkitektens skiss 519. Mycket fint hus som vi var och tittade på i Järna mellan Sthlm och Nyköping där dom hade byggt ett. Våran kalkyl som vi fick slutade på ca 2 milj nyckelfärdigt med en del tillval bl.a. liggande panel. Sen bestämde vi oss för att vi ville ha större hus än 139m2 så nu ska vi bygga 1 1/2 plan funkis istället, och då
1 svar · 3,1k läst
E
Ebbas: Tjena... Finns det någon som vet var det finns lite bilder på ett Aspuddenhus från Eksjöhus. Det är kanske någon som har byggt ett sånt hus. Kanske finns det någon som har lite privata bilder på bygget. Har sökt lite överallt men hittar inget. Vore tacksam för tips. ;)
0 svar · 715 läst
kalleanka70
kalleanka70: Pris i all ära....men med tanke på situation med blockader av facket där utländsk arbetskraft är inblandad, ny situation med byggfelsförsäkringar, färdigställandeförsäkringar, problem med internationella garantier på vitvaror mm så bör man fundera en extra gång när man läser om hus med "hög standard" till reapriser. Här i Östergötland fanns ett motsvarande företag förra
0 svar · 2,5k läst
B
Byggarinnan: [citat] Vi gjorde precis så, tog en ritning vi gillade, modifierade den och tog den till Vittjärvshus. Vi är jättenöjda med vårt hus!
6 svar · 2,4k läst
A
asandahl: På vår hemsida hittar du lite bilder ... på vårt sleipner byggt 2003 (ej förhöjt väggliv) http://home.swipnet.se/asanda/images/huset_med_altanen1.jpg finns inga interiörbilder
1 svar · 831 läst
U
ulan: Inte mer än som ligger i Önneröd, Landvetter (blivande granne ;)
1 svar · 1,4k läst
E
engric: Vi håller på att bygga Pärlugglan. Skulle få tillbaks ca 22 000 om vi valde bort alla vitvaror: Spis, fläkt, kyl, frys, diskmaskin, tvättmaskin och torkskåp. Vi räknade på det och kan inte köpa det billigare själva. Prutade med inbyggnadspaket i stället och har (efter påtryckningar) kunnat uppgradera häll och fläkt till de vi ville ha. Hoppas nu bara att det blir rätt i leveransen
24 svar · 1,5k läst
A
Andreas28: jag också!!! ;D
0 svar · 2,4k läst
F
freeman: jag la 20 stycken 10 mm spånskivor (1220x2440) på övervåningen mellan 2 takstolar. Efter ett tag började taket svikta på undervåningen. :o Så jag lade dem på tvären istället och nu sviktar inte taket längre :-?
7 svar · 2,5k läst
F
freeman: det var väl precis vad jag skrev sanne :o
6 svar · 4,3k läst
J
Jambnu: Jo vi har varit i kontakt med säljare, vårt intryck än så länge är väldigt gott. Men vad jag förstår så är våra "favorithus" såpass nya så det inte hunnit bli byggda ännu. (Det var iallafall vad säljaren visste nu). Vi skall absolut undersöka mer om det inte finns byggda någonstans i landet (som visningshus). När det rör sig om så pass mycket pengar man lägger ut så vill
2 svar · 1,8k läst
R
Ricky: Har nyligen flyttat in i vårt nybyggda Lapplihus. 177 m2. Våra erfarenheter är odelat positiva, vi är framför allt nöjda med vår säljare (Vi byggde i GBG). /Rickard
1 svar · 800 läst
B
Byggtobbe: Hej Paso! Håller med föregående. Skulle vara intressant att se mer av ert hus. Även intressant att veta i runda slängar vad det kostar?
4 svar · 910 läst
kalleanka70
kalleanka70: You'vet got a private mess! /Calle
10 svar · 7,9k läst
P
Patkar: Hej allihop! Vi är intresserade av LB-hus Falken 1 plan. Nån som bor i det eller nån annan som har några kommentarer/priser. Skulle vara kul att få se lite foton.. Tacksam för hjälp // Patrik
0 svar · 1,2k läst
S
Susidus: Vi har precis flyttat in i ett Tyr och det mesta har fungerat väl. Det man skall kolla med Älvsbyhus verkar vara när leveranser blir tidiglagda... för det verkar som att det mesta som strulat för oss beror på att vi gick med på att tidigarelägga leveransen.... fel plåt på taket (fel färg på vissa delar), verandan ej färdig, ingen leverans av kaminen, och en del annat smått och
41 svar · 4,5k läst
kalleanka70
kalleanka70: [citat] Mitt hus är en salig kompott av olika skisser....jag har under ca 2 års tid till och från skissat på en mängd hus. Denna planlösning gjorde jag på millimeterpapper och fick till det rätt bra....sen har det varit några arkitekter inblandade för finliret. Att det skulle bli pulpettak var jag inne på tidigt men sedan ville jag bygga skånelänga på landet. Sedan beroende på
18 svar · 3,6k läst
M
mammam: Vi ska bygga ett Arkitektens Skiss 530 och tycker att det skulle vara jättekul att få kontakt med nå´n som byggt samma hustyp!!! Kanske kan du/ni komma med lite tips osv!!! ::)
0 svar · 1,6k läst
M
Mikael66: Hej Niclas och Ella! Tror att det var ett bra val. Vi är Oerhört nöjda med deras bemötande samt valet av hus. Sedan kan man alltid tycka att en sjö/havs tomt vore bra, men.. :o Är inte alls avundsjuk på att ni fått ert hus stomrest. ::) Oj!, då kommer ni att ha mycket att stå i framöver. Hör gärna av er under resans gång. Tack från oss. Dito Hälsingar Mikael och Kristina
14 svar · 3,7k läst
T
tygrrress: Hej! Nu när jag och maken fått en tomt börjar det bli dags att skriva kontrakt på vårt hus (har visserligen redan ett första "grovkontrakt"), och vi skulle vilja få lite tips på vad vi ska komma ihåg att skriva in i kontraktet. Hittills har vi följande: El till en köksö Skriva in i kontraktet att golvet (plattan) ska vara helt plan, så vi slipper spackla så mycket själva när vi
0 svar · 1,0k läst
R
Ricky: Hej, Vi gjorde på just detta sätt när vi byggde ett Lappli-hus, en normal leverans från dem är ett skalhus även om man kan få hela paketet. Det är naturligtvis ett helvete att jaga priser och prylar men man får det ju precis som man vill. Lappli har ju färdiga husmodeller men levererar även egenritade hus. Leveranstiden är väldigt kort, i alla fall när jag köpte. Jag vet inte exakt
3 svar · 9,7k läst
K
k5054: Liksom "sturegatan" tycker jag standarden verar hög hos Björklidenhus. Jag fick ett pris på 1.717' för deras Smedsbo (121 kvm) att byggas i strängnästrakten.
2 svar · 1,8k läst
U
ulan: Du klickar bara på WWW-knappen längst ned eller så: http://medlem.spray.se/landvetter :D
3 svar · 3,8k läst
L
larsen2010: STORT grattis til din familj robban. hoppas av vi bliver like nöjde. skal snart söge bygglov. larsen 2010
1 svar · 1,9k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.