Byggahus.se

LURAD OCH ARG

1. edi
    Medlem Nivå 1
    >:(Lurad igen >:(
    Det känns så. Jag har pratat igår med försäljare för Myresjö hus och varje gång när vi pratar och diskuterar vad skall ingå i priset jag har känslan att han har lurat mig .
    Som igår
    Vi skall bygga Duetten med garaget ihop med huset.enligt honom ingår   el elementerna  i isolerad garage men det ingår inte el dragningen (Myresjö hus levererar typ vitvaror då skall dem fixa el i köket men inte till elementerna varför)det är samma sak ,eller om jag målar sparklar lägger golvet själv då ingår inte färg tapeter i badrummet skall vi ha eventuellt bubbelbadkar men han drar bara rör till den men inga trådar till el,5 cm isolering i garaget ingår enligt huvud kontoret men han vill ha betalt för  detta, det finns massor med exempel så jag tror att jag ringer till huvudkontoret och hör med dem
    ÄR DET BARA JAG SOM KÄNNER SÅ? LURAD. HJÄLP?

2. C
    Medlem Nivå 2

Re: LURAD OCH ARG

:surprised:

Var är denna försäljare belägen?
    Vi bygger också Myresjö men kan inte riktigt känna igen oss i din beskrivning men å andra sidan är vi inte så långt gångna...
    Berätta gärna mer! :-/

3. edi
    Medlem Nivå 1

Hej
    Han kille är i Halland. Vi har haft problem med honom    från början.  Vad är det som ingår i priset; i efterhand; vad det är som är tillägg. Så långt har det kommit att jag är bered att betala nu 300 000 i böter om vi backar nu, vi har börjat gräva den 12/12 så att jag känner mig inte säker att allt skall gå rätt till Jag har pratat med hans  S-chef så vi skall ha möte innan jul Jag ;kvalitetsansvarig och han, försäljare ,men jag vill hälst slippa  honom .Man skall ha ALLT skrivet eller bandat .
    Var bygger ni och vad?

4. C
    Medlem Nivå 2

Oj, det lät rörigt.
    Berätta gärna hur mötet gick!
    Vi bygger ett harmoni i Borås. ;D

Lycka till på mötet!!!
    Se till att få det skriftligt nu.

5. C
    Medlem Nivå 2

Hej Edi,

Verkar otroligt skumt. Jag har själv byggt ett Myresjöhus med isolerat garage och där ingick givetvis eldragningen för detta också.

Har du eller Myresjö ordnat elektrikern?

6. edi
    Medlem Nivå 1

Hej igen och tack för stöd.
    S-chefen ringde till honom och så att vi måste lösa dem problemena så fort så möjligt.  ;)Han ringde och vi skall ha mötte idag    16 :00 Om möten gå bra ,då få jag en julklapp i förväg, :) och helgen kommer att kännas bättre :-? Gud jul och gått nytt år.

7. edi
    Medlem Nivå 1

Hej
    Elen fixar Myresjö det är nyckelfärdigt hus .Jag  sparklar målar, lägger golvet ,eget kök.

8. C
    Medlem Nivå 2

Ok. Hoppas det löser sig.
    Verkar som inte säljaren har riktig koll på läget.
    Skall dom ordna elen så får dom ju se till att allt kopplas in också.

Dock så får du ju se till att ha bestämt tillsammans med elktrikern vad du skall ha.

God jul & Gott nytt år.

//Crille

9. edi
    Medlem Nivå 1

Hej
    Möten med säljaren gick   lugnt .Vi har rätt ut alla frågor som vi hade från början till slut  Jag och han tyckte att felet var att information inte var tillräckligt .Jag ville en gång till påpeka att det rör sig inte om pengar, utan om principen och att man skall var konsekvent genom hela bygget  .I nu lägger ligger vi på  noll position och hoppas att    våran samarbete kommer att blir mer öppen så att vi slipper dem här jobbiga möten som ta kraft ,ingen mar bra av detta .Igår Myresjöhus (sä ljaren)har kommit till det gamla ordspråket ”kunden har alltid rett ”Ja vill tillägga ”med rett information”
    I med detta vill jag dra streck över dem problem och gå vidare .
    Tack för stödet ;)

10. C
    Medlem Nivå 2

;D
    Vad skönt!!!
    Men skriftligt är nog inte dumt ändå ;)

Lycka till med bygget!

11. edi
    Medlem Nivå 1

Hej  :)