3 554 läst ·
18 svar
4k läst
18 svar
Bygga ett Trivselhus!?!?!?
Medlem
· Östergötland
· 2 144 inlägg
Säger du det...va trevligt! Då måste du göra följande:Douglas skrev:
1) Skaffa hemsida!
2) Skriva om dina erfarenheter i följande tråd: http://www.byggahus.se/forum/showthread.php?t=49932
3) Ställa tusen frågor om TH och berätta vad du gör för val!
Vet inte om tråden spårat ur lite för signaturen "Familjeliv" ville ju veta vad TH gick för....vet inte om jag hade tur men materialet var i mycket bra skicka när det kom idag. Killarna som körde lastbilarna verkar köra hela tiden åt TH och de är viktiga kuggar för att sakerna skall komma fram hela och rena! Såna saker måste också beaktas vid val av husleverantör.
Än så länge motsvarar TH våra högt ställda förväntningar både vad gäller pris, value for the money och kvalitet generellt!
Ska ordna med hemsida när vi kommer igång och det blir klart med tomt. För tillfället har vi tomt på gång i Åselstad vid Ensjön i Norrköping men tyvärr är inte allt klart med den.
Har tittat på mycket tomter i bl.a. Svärtinge, Åby o Ensjön men som det verkar vara för det flesta så tar det tid att hitta rätt.....
Vi har varit i kontakt med de flesta husföretag här i närheten och som det känns nu så blir det nog TH. Men som sagt mycket att fundera över och fråga om, så jag kommer garanterat att fråga massor i trådarna angående husföretag...
Är ditt hus ett helt eget eller har du valt något ur deras sortiment och ritat om?
Ser som sagt ut att bli riktigt snyggt ditt hus. Än en gång Grattis!
mvh
J
Har tittat på mycket tomter i bl.a. Svärtinge, Åby o Ensjön men som det verkar vara för det flesta så tar det tid att hitta rätt.....
Vi har varit i kontakt med de flesta husföretag här i närheten och som det känns nu så blir det nog TH. Men som sagt mycket att fundera över och fråga om, så jag kommer garanterat att fråga massor i trådarna angående husföretag...
Är ditt hus ett helt eget eller har du valt något ur deras sortiment och ritat om?
Ser som sagt ut att bli riktigt snyggt ditt hus. Än en gång Grattis!
mvh
J
Är det någon som har lite prisuppgifter på Trivselhus? Vi har själva fått 2.322.000 för hus 512, 2.323.000 för 514, 2.650.000 för 518 och 2.850.000 för Greenline 107. Dessa priser är för nyckelfärdiga hus. Vet någon vad det kostar med bara stommen? Har någon prisuppgifter på 1-plans, 1 1/2 plans villor på minimum 140 kvm och gärna dubbelgarage?
Tack på förhand
Maria
Tack på förhand
Maria
Medlem
· Östergötland
· 2 144 inlägg
Mitt hus är en salig kompott av olika skisser....jag har under ca 2 års tid till och från skissat på en mängd hus. Denna planlösning gjorde jag på millimeterpapper och fick till det rätt bra....sen har det varit några arkitekter inblandade för finliret. Att det skulle bli pulpettak var jag inne på tidigt men sedan ville jag bygga skånelänga på landet. Sedan beroende på planbestämmelser mm så blev det pulpet i alla fall.Douglas skrev:
Klicka här för att svara