Byggahus.se

SmålandsVillan - Kalmar

1. K
    Medlem Nivå 1
    Hej.

Detta blir mitt första inlägg efter att läst här nu i ett par veckor.

Min sambo och jag sitter som många er andra i tankar om att bygga nytt, har en tomt på G för 120 000:- där då bygglov och V/A-anslutning ingår placerad vid kanten på en äng/gärde så det är ingen skog eller svår terräng, en platt och fin tomt.

Vi har en budget för ca 1.6-1.7 miljoner totalt (skulle helst vilja landa på 1.5 utan garage) och har då tittat runt på olika 1.5 plans med inredningsbar övervåning som finns där ute. Det är bara min sambo och jag idag och vi har inte behov för mer än 3 rum och kök på 95-110kvm förens om ca 3-4 år och tänkte då inreda resten när det behovet finns.

Har fastnat nu för Smålandsvillan Kalmar, tänkte kolla ifall någon mer fastnat för detta hus och beställt?

Tänkte också fråga vad totala kostnaden ink grund m.m beräknas bli osv. och annan bra info om huset, valde ni med bastu eller behöll ni garderoben eller gjorde ni badrum av hela utrymmet? Ska ni kakla och vad kommer det kosta osv? Vi funderar på att tabort garderoben och göra badrum av hela utrymmet i kakel och sätta in ett hörnbadkar.

Eller har ni något annat bra tips på en bra villa som kan passa oss?

2. L
    Medlem Nivå 2

Re: SmålandsVillan - Kalmar

Också intresserad av detta hus.
    All information är av intresse. ::)
    Har mailat smålandsvillan men ännu ej fått något svar.

//LoKa