Hustillverkare
DrömBygge: 2 290 000 kr fick jag från Skånes säljare. Då standardutförande med total entr. 2 052 000 från Göteborg. Då ingick inte schakt och utv målning.
drgregur: Byggt ett modulenthus, och vi betala 9000kr för värmegolv i badrum 4-5kvm
virvel1: Jag undrar om det är någon som har byggt Viken eller Smygehamn från Modulenthus? Hur har bygget avlöpt? Är ni nöjda med husens standard? Framför allt känner ni er nöjda med Modulenthus? Vi kommer att ha kontakt med Uppsala om vi bestämmer oss för något av deras hus.
Pelle-p: Vi har inte haft bra erfarenhet från Trivselhus. vi tänkte också bygga i strand. Problemet som jag ser det är först och främst att säljaren lovar mycket. Du får 'handgjorda' ritningar av en 'bostadsutformare' och skriver på kontraktet men när sedan ritningar från huvudkontoret kommer (efter många veckor) så är de helt annorlunda. Det som du hade tänkt ut som finurliga lösningar
patrik659: Pris på Eken 38 ur Röda paketetkostar 1,357´:-. Hittade det mha sökfunktinen!
KayM76: Mucklan, vi har också tittat på Björklidenhus. Har varit på husvisning och har ett möte med säljaren inbokad. Vi har tittat på många olika husföretag men har valt bort alla som bygger med krypgrund, avfuktare eller inte spelar ingen roll. Det känns inte bra i maggropen att bygga så. Björklidenhus har ju som sagt platta på mark med golvvärme. Dock med 200mm isolering i standard under
Jesper.A: Synd att det inte var ett Trivselhus dock, gillar deras interiörer, får ta och kolla upp hur Willa Nordic ser ut, men det skulle ju gå att använda sig av ett Trivselhus 923 och sen modifiera det. Tack så mycket för svaren.
DrömBygge: Funderar på om man kan komma billigare undan genom att anlita snickare som gör och sätter upp välisolerade väggar och tak istället för Vill Varm, och kanske kan spara en del. Men det krävs ju en del offertutskick för att få reda på det...
redcoon: Glöm inte att lägga till kostnader för schaktning samt indragning av VA och El då detta inte ingår i Onsalavillans priser. Samma sak gäller invändig målning/tapetsering. Materialet för detta ingår men inte själva arbetet. För övrigt har Onsalavilla helt Ok priser med hög standard genomgående på snickerier mm.
asamarie72: Har själv kollat endel på Hjältevadshus - och de har på sin hemsida förhållandevis många bilder på färdiga hus de har leverarat. De finns under "Refernser" på resp hustyp. Skrålla neråt på ..... http://www.hjaltevadshus.se/husprogram/?id=19&page=6
dore: Funderar du på att bygga med Rejnesvillan(lösvirke)? Lämnar gärna komentarer och referenser. Precis haft slutbesiktning och flyttar in om en vecka. Bygget har tagit oss två år men själva huset ca 6 månader. Skriv en rad så skall du få utlåtande på alla entreprenörer inblandade i detta projekt. En trevlig läsning för få och mindre trevlig för vissa entreprenörer. Med vänliga
Bitbitten: [citat] Jag mailade dem (bygg@linkoping.se) och fick foldern i brevlådan två dagar senare. Service!
TorOdd: Någon som känner till om några husfirmor har visningshus i detta område? Tacksam för svar!
nybyggd: kära vänner ! hade idag samtal med ekeforshus,dessa var en klar kandidat till vårat tilltänkta hus bygge. då jag då förstod att dessa inte stod för priser och löften så gjordes valet att omgående gå vidare med annan konkurent. efter samtal då med deras säljare,så skulle priset stigit med över 100 tkr,genom 'gömda'priser samt en leverans skulle få inväntas på fler månader än
mk0575: Hej, Har sett en del frågor om hur bra/dåliga Örement hus är. Kort sagt: VI BYGGER ALDRIG MED ÖREMENT FLER GÅNGER!!! Väggar som var upptill 15-16mm sneda över 600mm löpande vägg, väggar sneda på höjden (uppskattar att vi lade på upp till 25mm gipsspackel - efter färdigt hus),parkett som inte nådde in under golvsockel utan gav springa, köksinredning som inte passade så man
mk0575: Hej, Har sett en del frågor om hur bra/dåliga Örement hus är. Kort sagt: VI BYGGER ALDRIG MED ÖREMENT FLER GÅNGER!!! Väggar som var upptill 15-16mm sneda över 600mm löpande vägg, väggar sneda på höjden (uppskattar att vi lade på upp till 25mm gipsspackel - efter färdigt hus),parkett som inte nådde in under golvsockel utan gav springa, köksinredning som inte passade så man
aerox: VärsåsVillan bygger väggblock, bjälklagskasetter etc inomhus. Vårt hus (2-plan 200 kvm) monterades på en dag inkl takstolar. Dag två var råspont samt papp och läkt på vid 12-tiden. Dvs tätt. Mkt nöjd. efter 7 arbetsdagar var huset helt färdig utvändigt inkl plåt.
aerox: Så här funkar det enl. VV leveransplan om säljaren tar in ett pris från en Entreprenör som är van att arbeta med VV. Då skall priset från Entreprenören innefatta markarbeten för färdigställande av grund enl. VV leverans och arbetsbeskrivelse. MAO: Har ni fått en offert från företaget som skall göra grunden genom VV säljare så skall markarbetet för densamma ingå. /D
Hemmakaklaren: Finns det ngn här som byggt ovanstående hustyp? Mkt tacksam för tips, råd eller bara sammanfattning om just ditt husbygge.
malinwi: åhhh vad fint!!! Mkt bra planlösning tycker jag, men det ska ju passa tomten oxå med ev utsikt osv. Kanonfint om man gillar funkis - å det gör väl alla... ;)
basalt: Det är inte ofta man hör något från Modulent när man reklamerat något, ofta tvingas man att ringa själv och höra hur det går med de ärenden man lämnat in. Det minsta man kan begära är ju i alla fall att de hör av sig. Sen är det även lite si och så med totalentreprenaden, ibland hänvisas man till att själv sköta kontakten med deras leverantör och det stämmer ju inte riktigt
Turbo_Nenne: Vi har börjat att bygga vårt hus i sthlm. Hitils är vi nöjda med vår säljare han har fixat allt han har lovat. Däremot så är vi miss nöjda med deras grund entreprenör och deras byggtekniker här i stockholm. Är jävligt glad att vi bara köpt stomrest. Nu kan man bara klaga på sig själv om det blir fel. Följ gärna vårt bygge på www.daggrosvagen1.blogg.se /// Kenneth & Annica
L-G: Var inne i ett visningshus som ska var "hög" standard, golven glipade i skarvarna, tapetseringen var inte snyggt. Om jag jämför med mina "skarvar" mellan skivorna så såg det andra huset mycket sämre ut. Mina skarvar är placerade så när gardiner har kommit upp så syns dom inte och efter första tapetseringen så är dom borta. Krypgrund eller platta så i mitt förra hus hade vi platta
kungkokos: Dorfen - håller helt med dig. Alla dessa varianter är bara försök att lindra symptomen och inte bota den bakomliggande "sjukdomsorsaken" (för att prata medicinspråk). Sen kan de ju vara bättre eller sämre lösningar.
bjonsa: vi har/håller på att bygga ett fiskarhedenhus i dalarna. Vi hammnar på 1,7 mille med allt men då har vi gjort en hel del själva.. Fiskarheden har ju olika steg i uppbyggnaden som man kan välja och vi har gjort steg 4-5 själva.. kolla www.fiskarhedenvillan.se för mer info om olika stegen inklusive dom 70000 vi betalade för tomten på 2000kvm mvh stefan
Frugan: Ok, har tagit reda på att dom visst bygger klart och att man får lägga till minst en miljon då. Är det nån som vet om det är så mycket med andra husföretag oxå? Och så har dom tydligen mycket hög standard, som tex diskbänk för 35 000 kr...och flera skjutfönsterpartier. Som sagt, om nån har erfarenheter av Vibovillan vore jag mycket intresserad av dom.
DrömBygge: Hej! Finns det någon som vet om man kan köpa vårgårdahus direkt från fabriken/huvudkontoret så man kan hoppa över mellanledet av en säljare som sitter på ett litet kontor och vill ha sina procent...? :confused: