Hantverkare
Lingonpannkaka: [citat] Jadu, vad ska man säga. Kom vi överens? Inte ens lite. Efter företaget bisarra hot och påståenden så kokade jag nästan av ilska. Efter många konversationen fram och tillbaka med sambon så bestämde jag mig för att bara lägga ner. Det handlade om några tusenlappar (men det var mest attityden från företaget som orsakade ilskan). Vi hade vid detta laget haft att göra med
epw: [citat] Det är en rimlig timpeng. Brukar bero på var man bor i landet.
Paul-Staffanstorp: Väljer man släta golvsocklar och vill ha gerade innerhörn så måste man nog verkligen påpeka detta för den som ska sätta dem för det är inte många som gerar dem annars. Har haft kunder som blivit chockade när jag gerar dörrfoder och har senare insett att det inte heller är många som lägger tid på detta om inte det påtalats innan. För mig själv är det en självklarhet att gera
Anela1983: [citat] Hej! Har ni hittat någon bra firma till att bygga ut. Jag har nämligen samma funderingar och önskar tips.
jendapen: Någon här som har anlitat Clas Fixare och har erfarenhet av dem? Jag funderar på att anlita dem för att byta ut min diskbänk.
DrömhusochTrädgård: [citat] Tack snälla, och antar att du har rätt. Att starta direkt är nog inget alternativ... man vill ju att det ska bli bra. Får börja höra mig för och kolla Dåderman och jämföra priser....
Paul-Staffanstorp: Har haft Makitas 18v i många år och är jättenöjd med den. Lite mer rimlig i pris för hemmafixaren också. ;)
aka_the_barf: Är nog ingen fara. kikade på mitt eget hus nu och sidan mot vägen är lätt målad i underkant där takrännan sitter, antagligen för det ska se fint ut. den andra sidan har en altan under och där sitter det en helt obehandlad omålad planka och den såg ut att må bra. vet att den suttit där i minst 25 år. Mitt nya garage och också bara grundmålad planka från fabrik. Plankor som sitter
Otka: I stugan bygd 1984 finns el-radiatorer (elektro standart) som en efter en slutade att fungera med 2 undantag. När jag sökte nya fick veta att man måste först kontrollera elsystemet.Allt annat fungerar. Tack för information om en billig eluppvärmning av stugan var man inte vistas på vintern.Det finns öppen spis och ved samt fläkt som fördelar värme vid behov. Stugan ligger 12 km från
Anonymiserad 239657: [citat] Låt de avsluta jobbet. Jag personligen hade aldrig öppnat dörren för en hantverkare som är dryg och nervärderande i sitt snack. Det är du som anlitar och får stanna när du känner dig klar, de måste ju förstå att du kanske vill göra det själv eller vill inte göra mer nu. Bara för att de är hantverkare som möjligtvis är duktiga så skall de aldrig bli dryga, det är dina
aka_the_barf: [citat] Jag tror att alla hantverkare nog blir lite "blinda" och då gör missar. berättade min bror som är bilmekaniker när han på raken satt på 5011 dragkrokar så gick det på automatik och han liksom tänkte på annat vilket gör att det nog kan bli fel, eller att man helt enkelt blir för självsäker och skippar vissa moment i arbetet för att tjäna tid vilket killen som göt min
Evakarin54: Vi söker en besiktningsföretag alt. kunnig, byggnadsvårdsintresserad person som kan besiktiga vår hus, byggt omkring 1860, timmerstomme, torpargrund, ev mullbänk. Det finns fuktskador i timmer som vi håller på att reparera och som behöver undetsökas vidare. Vi behöver också hjälp med att inspektera grunden och kontrollera fukt. Huset finns på Rådmansö, Norrtälje.
Hemmakatten: Även vi har anlitat Anders Holmberg som tillsammans med sin dåvarande arkitektkompanjon ritade ett vackert och underbart väl fungerande hus och gäststuga.
scarcella: Det är dyrt!!! Kollar andra företaget
EvaMLin: Inser (efter alla inlägg här) att jag haft en himla tur med elektrikern jag anlitar! Han kommunicerar hellre via mail/sms än telefon. Han har väl händerna fulla av diverse kablar och verktyg, kantänka.
Kicki50: Jag ska anlägga grindstolpar och grind till min garageuppfart. Har staket för att hålla hunden hemma. Och behöver därför också en grind att stänga. Inga stolpar finns idag. Jag behöver rejäla stolpar då grindhålet väl blir tre fyra meter. Alla råd är goda. Men hot från välmenande om att gräva till frostfritt och gjuta klackar och lägga balkar och gud vet vad... Jag har ingen
Annikanybyggare: Tack för tips! men så hittade vi en gammal kakelsåg i garaget och satt igång. Det kläggade ihop sig efter 10 cm sågning och då var det dags att rengöra och sedan fortsätta. Yippy nu blev nästan fem meter sågat och kanterna kanonbra!
Paul-Staffanstorp: [citat] Tyvärr är det så att vi är skyldiga att ta ut körersättning av kunderna och kan i annat fall bli straffade av skatteverket vid rotansökan då de gör avdrag och inte betalar ut fulla beloppet till oss. Bakar vi in kostnaden i timpengen är risken alltså överhängande att det är vi som företagare och inte kunden som får ta smällen vilket är ganska ointressant. ;)
Paul-Staffanstorp: [citat] Saknar man total ödmjukhet och beter sig på det viset samtidigt som man gjort ett uruselt s.k arbete så är det inget att vara rädd för som kund för de drar till 90% aldrig vidare det ändå... Problemet är att 90% av Svenssons inte vågar ta steget ni gjorde och där får de in sina pengar och oftast med påslag efter påslag för extra tillkommande saker de påstår sig ha
Prodigys: [citat] Om du vill kan jag tipsa om en rörmokare och en elektriker, båda bor strax utanför Eslöv.
Paul-Staffanstorp: Råkat ut för en kund som hade tittat ut ett Ikeakök och fått pris från PEAB på 200000:- för att göra jobbet med utgivning/bortforsling/montering/golvläggning/el/vvs/måleri... De ställde dessutom en massa märkliga krav på att det skulle finnas kolsyrat vatten att tillgå dagligen samt kaffebryggare, micro och en del andra lustiga krav som jag faktiskt inte minns idag. Det slutade med
connywesth: Detta är bara ett provat projekt för mig då jag är nyfiken.... får se vad det leder till, jag har långt kvar...
Amandamarcus: Vi har köpt ett 1,5 planshus från 1935 där inte mycket är gjort, men det är trots detta väldigt fräscht (det man kan se vill säga). Det som är bytt är fönsterna. Vi känner att vi skulle kunna flytta in som det är nu, men med tanke på husets ålder bör nog det mesta renoveras och bytas ut. Det som behövs göras utvändigt är att byta fasad samt ev tilläggsisolera och byta
Koloniodlaren: [citat] Så är det. Att gå hemma och skrota är inget alternativ. Men innan man hoppar på en utbildning vill man ju gärna kolla att den SKULLE kunna leda framåt i förlängningen. Men finns lusten har man ju i alla fall en grund för att jobba hårt.
falkn: Eventuella prislistor vid löpande räkning är helt irrelevant. Jobbar själv som platschef vid större nyproduktionsprojekt. Köper sällan saker löpande, men ibland hamnar man vid liknande diskussioner med framför allt elektriker vid större ÄTA arbeten. Enligt AB och ABT och motsvarande när det gäller affärsrelation mellan företag och privatperson gäller, om inte annat stipuleras, att