Tycker att denna tråd gått överstyr.
Min erfarenhet är:
En bra hantverkare som är ensamföretagare är sällan superbra på e-post. Fan, de går upp kl 5 och jobbar hårt fysiskt under hela dan - hur fasiken ska de klara av ett jobb till på kvällen?
Jag har hittat hantverkare som hela tiden tillför av sina kunskaper och från sin erfarenhet med tips värda guld. De har inte e-post ens. Pålitliga, kommer de ska och ringer när de är försenade,
Andra hantverkare är anställda och funkar lika bra. då finns det backup på kontoret - säljare och admin folk. Dyrare men lika bra om de på fältet kan sin sak.
Så vad jag vill säga - värdera inte alla som om de är robotar - fråga grannar, arbetskompisar etc. efter tips på bra hantverkare. Ring istället för att skicka e-post! Det finns en orsak till att de är hantverkare och inte kontorsnissar!

• Gilla
toyboy och 1 till
  • Laddar…
G
Något som jag tycker (kanske är ensam om det) är att det känns ganska "tattigt" att ha en @telia eller @gmail / @Hotmail-adress istället för @sittföretagsnamn.
Oavsett om man föredrar telefonsamtal eller via mail.
en domän med tillhörande epostfunktion kostar inte mer än några hundra per år.

• Gilla
JanneJanne123
  • Laddar…
G GargamelSE skrev:
Något som jag tycker (kanske är ensam om det) är att det känns ganska "tattigt" att ha en @telia eller @gmail / @Hotmail-adress istället för @sittföretagsnamn.
Oavsett om man föredrar telefonsamtal eller via mail.
en domän med tillhörande epostfunktion kostar inte mer än några hundra per år.
För en enmansfirma skiter jag i vilket, bara de går att få tag i.

Något jag däremot uppskattar är de firmor som har facebook (även om jag inte använder det mediat i sig i övrigt). Bra att se vad de sysslar med för jobb, hur resultatet blir, om man kan hitta lite referenser i närheten osv.

Men som konstaterats så är det telefon och ringa som gäller. Hantverkare lever kvar i att det är telefonen och ringa som är det man väljer för att få tag i folk. De själva mailar inte andra firmor och grossister för att få tag i information, lägga beställningar osv utan de ringer. Då är det naturligt att det är så man behöver göra för att få tag i dom också. SMS funkar för en del när man väl etablerat kontakt. Kör själv SMS med min elektriker och rörmokare för enklare saker. Snickaren ringer jag.

• Gilla
toyboy
  • Laddar…
EvaMLin
Inser (efter alla inlägg här) att jag haft en himla tur med elektrikern jag anlitar! Han kommunicerar hellre via mail/sms än telefon. Han har väl händerna fulla av diverse kablar och verktyg, kantänka.

• Gilla
torkel84 och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.